تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد:مرحله دوم هدفمندي آماده اجراست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احمدي نژاد:مرحله دوم هدفمندي آماده اجراست
گام دوم اجراي اين قانون، در قالب بودجه پيش بيني شده است و ما مقدمات اجراي آن را فراهم كرده ايم.تلاش اين است، تا قبل از پايان سال، بتوانيم سهم مردمي مرحله دوم را به حساب هاي آنان واريز كنيم.
سرويس اقتصادي- رئيس جمهور گفت: طرح هدفمندي يارانه ها، طرح بزرگي است كه گام نخست آن اجرا شده است.

به گزارش «تابناك»، محمود احمدي نژاد پس از بازگشت از سفر به چهار كشور آمريكاي لاتين در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره زمان اجراي مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه ‌ها افزود: گام دوم اجراي اين قانون، در قالب بودجه پيش بيني شده است و ما مقدمات اجراي آن را فراهم كرده ايم.

رئيس جمهور ادامه داد: تلاش اين است، تا قبل از پايان سال، بتوانيم سهم مردمي مرحله دوم را به حساب هاي آنان واريز كنيم.

احمدي نژاد گفت: ان شاء الله، خبرها در اين باره را به مردم اعلام خواهيم كرد.

رابطه با كشورهاي امريكاي لاتين بسيار خوب و گسترده است

رئيس جمهور گفت: رابطه با كشورهاي آمريكاي لاتين، رابطه اي بسيار خوب، گسترده و راهبردي است.

احمدي نژاد پس از بازگشت از سفر دوره اي به چهار كشور آمريكاي لاتين شامل ونزوئلا، نيكاراگوئه، كوبا و اكوادور، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: تقريبا با همه كشورهاي آمريكاي لاتين رابطه خوبي داريم و اين رابطه به سرعت در حال گسترش و تعميق است.

رئيس جمهور با بيان اينكه اين چهار كشور، كشورهاي بسيار مهمي هستند، گفت: ونزوئلا به لحاظ موقعيت، توانمندي هاي اقتصادي و اثرگذاري سياسي در كل آمريكاي لاتين ، كشوري بسيار بزرگ و مهم است.

احمدي نژاد افزود: همچنين آقاي چاوز، شخصيتي انقلابي با نگاه راهبردي و جهاني و امروز قهرمان آزاديخواهي و استقلال خواهي در آمريكاي لاتين است و طرح هاي تحولي بسياري براي كل آمريكاي لاتين دارد.

رئيس جمهور گفت: رابطه ونزوئلا با ايران نيز رابطه بسيار گسترده اي است و در آنجا طرح هاي گوناگون به طور مشترك در دست اجراست.

احمدي نژاد با اشاره به برخي از طرح هاي صنعتي در دست اجرا در ونزوئلا به دست متخصصان ايراني افزود: تقاضا براي توسعه اين طرح ها نظير توليد خودرو، تراكتورسازي ، شير و آرد روزافزون است.

رئيس جمهور ادامه داد: در بخش مبادلات تجاري، كارهاي خوبي در حال اجرا و قراردادهاي خوبي نيز منعقد شده است.

احمدي نژاد گفت: در سرمايه گذاري هاي مشترك در بخش هاي نفت، كشتي سازي، حمل و نقل و مبادلات پولي توافقات بسيار خوبي انجام شده است و در اين سفر موانع سرعت اجراي برخي طرح ها بررسي و تصميمات لازم گرفته شده است.

رئيس جمهور افزود: حتما سرعت گسترش روابط و اجراي طرح ها بيشتر خواهد شد.

پيمانكاران ايراني در ونزوئلا خانه مي سازند

احمدي نژاد ادامه داد: طرح بزرگ مسكن سازي در ونزوئلا به دست پيمانكاران ايراني در حال اجراست و پيمانكاران ايراني در اين طرح، حضور جدي و موفقي دارند.

رئيس جمهور گفت: تاكنون ساخت حدود 34 هزار واحد مسكوني به پيمانكاران ايراني سپرده شده كه اين رقم، ركورد بزرگي است و دولت و ملت ونزوئلا نيز از اين موضوع راضي هستند.

احمدي نژاد افزود: بررسي مسايل منطقه و بين المللي نيز در دستوركار بود و در جلسه اي با حضور رئيس جمهور ونزوئلا تصميمات لازم گرفته شد.

رئيس جمهور با اشاره به سفر به نيكاراگوئه گفت: اين كشور از اين جهت كه از پيشتازان انقلاب در آمريكاي لاتين است، بسيار مهم است.

احمدي نژاد افزود: آقاي اورتگا و دوستانش كه امروز در نيكاراگوئه حاكمند، انقلابشان را همزمان با انقلاب ما آغاز كردند.

رئيس جمهور اضافه كرد: قرابت ها و شباهت ها بسيار زياد و مواضع نيز كاملا نزديك است.

احمدي نژاد با اشاره به حضورش در مراسم تحليف اورتگا گفت: اين مراسم، گسترده و مردمي بود و تقريبا از همه كشورهاي حوزه كارائيب و شمال آمريكاي لاتين در آن حضور داشتند.

سند هاي همكاري اقتصادي، سياسي، تجاري و فرهنگي با نيكاراگوئه تنظيم شد

رئيس جمهور افزود: در اين كشور ديدارهايي با مسئولان مختلف داشتيم و برنامه اي راهبردي براي گسترش همكاري هاي اقتصادي، تجاري، سياسي و فرهنگي تنظيم شد.

احمدي نژاد با اشاره به نتايج سفر به كوبا گفت: اين كشور هم براي مردم ما شناخته شده است و رابطه ما نيز رابطه اي قديمي است.

رئيس جمهور افزود: طرح هاي متعددي در كوبا به دست ايرانيان در بخش هاي گوناگون در حال اجراست كه ضمن بررسي طرح ها، برخي كارهاي جديد نيز تعريف شد.

فيدل كاسترو طرح هاي زيادي براي آمريكاي لاتين دارد

احمدي نژاد با اشاره به ديدارش با فيدل كاسترو گفت: وي طرح هاي بسياري براي كوبا و آمريكاي جنوبي دارد كه در اين ديدار آنها را تشريح كرد.

رئيس جمهور افزود: با رئيس جمهور كوبا نيز ديدار داشتيم و در آن روابط دوجانبه را بررسي كرديم، ضمن اينكه آنها در حال ايجاد تحولاتي در كشورشان هستند كه نياز به توسعه همكاري ها دارد و ما براي اين موضوع اعلام آمادگي كرديم و توافقات خوبي داشتيم.

احمدي نژاد گفت: اكوادور چهارمين كشوري بود كه در اين سفر به آنجا رفتيم و اين كشور در آمريكاي جنوبي جايگاه ممتازي دارد.

رئيس جمهور با اشاره به برخي از ويژگي هاي طبيعي اين كشور، افزود: روابط ما با اكوادور، رابطه اي قديمي است و در چند سال گذشته، شاهد يك جهش در روابط هستيم.

احمدي نژاد اضافه كرد: در اكوادور، دولتي انقلابي و مردمي روي كار آمده است كه مي خواهد اين كشور را به سرعت به جلو ببرد.

رئيس جمهور گفت: اين كشور مي خواهد مستقل كار كند و به همين دليل رابطه اش با ايران بسيار قوي است.

همكاري در گردشگري با اكوادور

احمدي نژاد افزود: آنها در بخش كشاورزي، كارهاي خوبي انجام داده اند و ما نيز در صنعت، كشاورزي و فناوري دستاوردهاي خوبي داريم و اين موضوع باعث شده است كه پيوند گسترده اي ميان دو كشور برقرار شود.

رئيس جمهور گفت: در جلسه اي طولاني با حضور مسئولان دو كشور، توافقات قبلي را بررسي كرديم و توافقات جديدي نيز براي گسترش همكاري ها در بخش هاي گردشگري و فرهنگي انجام شد.

احمدي نژاد افزود: در بخش سياسي نيز جلسات طولاني داشتيم كه در آن مسايل منطقه اي و بين المللي بررسي شد.

وي گفت: نگاه ايران و هر چهار كشوري كه به آنها سفر كرديم ، درباره تحولات نگاه يكساني است و همه در پي استقلال، مقابله با ظلم، مخالفت با بي عدالتي ها، تبعيض ها و يكجانبه گرايي ها هستند.

آمريكاي لاتين زخم خورده و ظلم ستيز است

رئيس جمهور گفت: در واقع احساسي مشترك ميان ملت ايران و ملت هاي آمريكاي لاتين وجود دارد و ملت ها علاقه مند به يكديگر هستند.

احمدي نژاد افزود: چون آمريكاي لاتين زخم خورده از استعمار اشغالگران است، روحيه ظلم ستيزي، استقلال طلبي و آزاده خواهي در آنجا بسيار قوي و عميق است و مردم نيز خيلي صميمي و عاطفي هستند.

رئيس جمهور ادامه داد: در هرجايي كه فرصت مي شد، ابراز احساسات بسيار گسترده، زيبا و انساني مردم اين كشورها را شاهد بوديم گرچه در اين سفرها برنامه ديدار مردمي نداشتيم.

احمدي نژاد گفت: به نظرم در چارچوب سياست هاي كلان كشور كه توسعه روابط با آمريكاي لاتين ، آفريقا و همچنين كشورهاي مستقل است، اين سفر گام بلندي به جلو بود.

رئيس جمهور كه در صدر هيئتي عالي رتبه از وزرا و مسئولان كشور به چهار كشور آمريكاي لاتين سفر كرده بود، عصر امروز به تهران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال رحيمي معاون اول رئيس جمهور و ولايتي مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري قرار گرفت.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن