تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816484413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرط شهيداحمدي براي ازدواج با همسرش


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: شرط شهيداحمدي براي ازدواج با همسرش
شهيد مصطفي احمدي روشن متولد سال 1358 و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتي شريف، كه يكي از مديران نيروگاه نطنز اصفهان در بخش تامين كالا و خريد تجهيزات هسته اي در بخش غني سازي بود، هفته گذشته به طور ناجوانمردانه توسط عوامل دشمنان نظام جمهوري اسلامي ترور شد و به شهادت رسيد.

پس از شهادت اين دانشمند جوان نخبه، به سراغ يكي از دوستان شهيد مصطفي احمدي روشن رفتيم تا درباره خصوصيات اخلاقي و علمي اين شهيد بيشتر بدانيم؛ اين دوست شهيد، با وجود اينكه وضع روحي مناسبي نداشت اما به سؤالات ما پاسخ گفت.

دوست شهيد احمدي روشن در طول گفت وگوي خود با فارس، حتي يك لحظه هم اشك از چشمانش پاك نشد. مي‌گفت: دوستي او با تمام دوستي‌هاي ديگر مصطفي فرق داشت و براي اين گفته خود اين طور استدلال كرد كه همه دوستان مصطفي حز‌ب‌الهي و بسيجي بودند اما من خط و ربط سياسي متفاوتي با مصطفي داشتم.

*مصطفي مي‌دانست شهيد مي‌شود

وي مي‌گفت مصطفي مي‌دانست شهيد مي‌شود؛ تقريباً مصطفي هيچ وقت تهديد نشد و من به او مي‌گفتم كه فكر مي‌كني زرنگ هستي كه تهديدت نمي‌كنند؟ ولي مصطفي همه چيز را مي‌دانست؛ مصطفي را تهديد نمي‌كردند چون آن كسي را كه مي‌خواهند بكشند تهديد نمي‌كنند. وقتي زنگ مي‌زنند و من را تهديد مي‌كنند قطعاً جايگاهم از آن كسي كه مي‌خواهند از بين ببرندش پايين‌تر است.

"مصطفي هر چه مي‌توانست و از دستش برمي‌آمد براي هر كسي كه مي‌توانست كار انجام مي‌داد؛ من دوست ندارم پشت سر كسي كه الان نيست غلو كنم و بي‌دليل از مصطفي تعريف نمي‌كنم. اما مصطفي واقعاً اهل خدمت به مردم بود."

وي افزود: پيش هر كسي كه برويد و در مورد مصطفي بپرسيد خصوصيات اخلاقي او را مي‌داند؛ حتي بچه‌هاي بسيج دانشگاه شريف هم به خوبي مصطفي را مي‌شناسند.

*جسارت، شجاعت،هوش،سواد بالا و ايمان قوي از صفات مصطفي بود

اين دوست شهيد احمدي‌ روشن زماني كه مي‌خواست پشتكار و تلاش مصطفي را مورد اشاره قرار دهد مي‌گفت: مصطفي واقعا آدم قدبلندي بود؛ چندين خاصيت داشت كه به اعتقاد من خيلي از افراد شايد دو يا سه تا از اين خاصيت‌ها را بيشتر نداشته باشند و تقريبا اين خاصيت‌ها را در كنار هم هيچ كس با هم ندارد.

مصطفي جسور بود، شجاع بود، باهوش بود، باسواد بود و با ايمان بود. شايد من همه اين صفات را داشته باشم اما مثل مصطفي با ايمان نيستم.

مصطفي را هيچ وقت تهديد نكرده بودند؛ در حالي كه خيلي‌هاي ديگر بودند و هستند كه تهديد مي‌شوند.

مصطفي از خيلي از همكارانش يك سر و گردن بالاتر بود.

*كار سازمان انرژي اتمي براي مصطفي خيلي مهم بود

"مصطفي اگر مي‌خواست يك كار پيش برود به هر طريقي مي‌نشست و نقشه مي‌كشيد؛ كار سازمان براي مصطفي خيلي مهم بود و هميشه مي خواست كه كار سازمان پيش برود."

*شرط مصطفي براي ازدواج با همسرش/عموي شهيدش براي او اسطوره بود

اين دوست شهيد احمدي روشن گفت: يكي از دوستان نقل مي‌كرد كه شرط ازدواج مصطفي با همسرش اين بوده كه اگر يك روز ازدواج كرديم و من خواستم به لبنان بروم و شهيد شوم حق نداري جلوي من را بگيري. مصطفي يك عموي شهيد داشت كه براي مصطفي اسطوره بود.

*هميشه به مصطفي مي‌گفتم قدر تو را نمي‌دانند

"خط و ربط سياسي ما كاملا متفاوت بود و هميشه با هم سر اين موضوع‌ها دعوا داشتيم؛ اما مصطفي با وجود اينكه براي روي كار آمدن دولت نهم تلاش كرده بود بعد از انتخابات مثل بعضي‌ها پست و مقام نگرفت. من هميشه به مصطفي مي‌گفتم قدر تو را نمي‌دانند چرا كه واقعا فاصله مصطفي با بقيه زياد بود. يعني اصلا ملاحظه كاري نمي‌كرد. خيلي كارهايش حساب و كتاب داشت."

*بيت‌المال براي مصطفي خيلي مهم بود/حق‌الناس برايش مهم تر بود

"از آن روز كه به ياد دارم مصطفي هميشه رشد مي‌كرد و دليل اين مسئله آن بود كه تا آنجا كه مي‌توانست مبارزه مي‌كرد و براي پيشبرد اهدافش مي‌جنگيد و هيچ وقت عقب‌نشيني نمي كرد. مصطفي مي‌گفت بايد تا آنجا كه مي‌شود صرفه‌جويي كرد؛ بيت‌المال براي مصطفي خيلي مهم بود اما بيش از بيت‌المال حق‌الناس برايش مهم بود. مصطفي مي‌گفت كه نبايد مديون كسي باشد. برخي از مديران دولتي براي پيشرفت خود حق مردم را نمي‌دهند ولي مصطفي هرگز اين كار را نمي‌كرد و هميشه مي‌خواست حق مردم را بدهد. مصطفي وقتي مي‌ديد حق با كسي است يك لحظه هم غفلت نمي‌كرد. مصطفي براي همه ما مثل يك كوه بود. مصطفي واقعا جنگجو بود و وقتي مي‌خواست هدفش را به سرانجام برساند هيچ چيز جلودارش نبود."

*پشت تمام افكار مصطفي منطق وجود داشت

به گفته اين دوست شهيد احمدي روشن، مصطفي اين طور نبود كه كوركورانه يك مسئله‌اي را قبول كند. مثلا اگر به ولايت فقيه اعتقاد داشت اعتقادش روي تفكر بود و همواره در حال استدلال براي مسائل بود. مصطفي هميشه با اعتقاد پيش مي‌رفت و براي پيشرفت شغلي مسائل را مثل بعضي‌ها مطرح نمي‌كرد و آگاهانه نسبت به اين مسائل اعتقاد داشت. مصطفي براي كارهايش فكر مي‌كرد و پشت فكرش منطق داشت. وقتي هم كه من با مصطفي حرف مي‌زدم مصطفي حرف‌هايم را كاملا گوش مي‌كرد و بعد رد يا تائيد مي‌كرد.

*مصطفي هميشه به فكر نابودي آمريكا و اسرائيل بود

"خيلي به مصطفي اصرار كردم از سازمان بيرون بيايد. مي‌دانستيم كه بالاخره يك بلايي سر مصطفي مي‌آ‌ورند ولي فكر مصطفي چيز ديگري بود و هميشه مي‌گفت بايد كاري كنيم كه آمريكا و اسرائيل نابود شوند. مي‌گفت اگر ما نباشيم چه كسي اين كار را انجام دهد؟ مصطفي ارزش خودش را خوب مي‌دانست.
مصطفي خيلي به پدر و مادرش علاقه داشت و هميشه مي‌گفت دوست دارد آنقدر كار كند كه پدرش ديگر كار نكند؛ پدر مصطفي يك راننده ميني‌بوس بود يعني از فقيرترين اقشار جامعه."

*مصطفي در كودكي در ميني بوس پدرش شاگردي مي كرد

اين دوست شهيد مصطفي احمدي روشن ادامه داد: زماني كه مصطفي كوچك بود مي‌گفت كنار پدرش شاگردي مي‌كرده. مصطفي مي‌گفت مادرش همه چيز او است. مصطفي الان به آن آرزويي كه داشت رسيده است. مصطفي خوار چشم دشمنان بود؛ من به مصطفي مي‌گفتم كه از اين كار بيرون بيايد. چرا كه همه چيز را مي‌دانستيم. حتي يك بار پيشنهاد معاون استانداري به وي داده بودند و اين مربوط به زماني بود كه يك كارشناس معمولي بود و هنوز مدير نشده بود.

*مصطفي جزء 5-6 نفري بود كه اولين بار غني‌سازي را انجام دادند

"مصطفي جزء 5-6 نفري بود كه اولين بار توانسته بودند غني‌سازي را انجام دهند ولي اسمش براي جايزه‌اي كه رياست جمهوري داد نرفت."

*مصطفي مي خواست پست بگيرد تا كار انجام دهد

"مصطفي كاري كه فكر مي‌كرد درست است انجام مي‌داد؛ هيچ كس نيست بگويد مقام را دوست ندارد؛ مصطفي هم دوست داشت پست بگيرد ولي پست را براي اين مي‌خواست كه كار انجام دهد؛ البته مصطفي به خاطر پست و مقام حاضر نبود با هيچ كس ببندد."

*اگر مصطفي در يك تصادف كشته مي شد خيلي غصه مي‌خوردم

مصطفي با آقاي عباسي همكار بود؛ آقاي عباسي آن خاطره‌اي كه به او سوء قصد كرده بودند را برايش تعريف كرده بود و مي‌خواست مصطفي حواسش باشد. آقاي عباسي به مصطفي گفته بود وقتي بمب را به در ماشينش چسباندند از قبل آن موتورسوار را كنترل مي‌كرد. ابتدا با خودش مي‌گويد بروم و موتورسوار را بگيرم يا اينكه مواظب بمب باشم و در نهايت در را باز مي‌كند و از ماشين بيرون مي‌آيد و در ديگر ماشين را هم باز مي‌كند و خانمش را بيرون مي‌آورد. مصطفي هم هميشه مي‌گفت اگر روزي اتفاقي افتاد بايد حواسش باشد. اگر مصطفي در يك تصادف كشته مي شد خيلي غصه مي‌خوردم ولي واقعا به آرزويش رسيد.

مصطفي با وجود اينكه از خطرات كارش مطلع بود هميشه مي‌خنديد و هيچ وقت غم به دلش راه نمي‌داد و هميشه مي‌گفت: "ترسو مرد"

مصطفي به آرزوي قلبي خودش رسيد؛ مصطفي از قبل مي‌دانست كه شهيد مي‌شود.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن