تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از 1300 اثر به دبيرخانه نخستين جشنواره «هنر در آيينه مطبوعات» ارسال شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: بيش از 1300 اثر به دبيرخانه نخستين جشنواره «هنر در آيينه مطبوعات» ارسال شد
خبرگزاري آريا- معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني خراسان رضوي از تحقق كامل اهداف برنامه چهارم توسعه در زمينه توسعه صادرات غيرنفتي در استان خراسان رضوي خبر داد .

به گزارش خبرنگار آريا در مشهد، منوچهر سلطاني در جمع روساي ستادي و ادارات تابعه اين سازمان گفت: استان خراسان رضوي در 10 ماهه اول سال 87 با 32 درصد رشد ارزشي و 28 درصد رشد وزني ، بيشترين رشد صادرات غيرنفتي در سطح استانهاي كشور را داشته است .

وي با اشاره به اينكه ميانگين رشد صادرات غيرنفتي در برنامه چهارم 7/10 درصد پيش بيني شده بود افزود : استان خراسان رضوي در اين زمينه از اهداف برنامه چهارم فراتر رفته است .

سلطاني با تاكيد بر لزوم رويكرد صادراتي در واحدهاي توليدي شهرستانها و ايجاد ارزش افزوده ، اظهار داشت : اگر رويكرد اين واحدها صادراتي نباشد در مواجهه با بحرانه هاي اقتصادي جهاني بيشترين آسيب را متحمل خواهند شد .

وي افزود : سازمان توسعه تجارت و وزارت بازرگاني ايجاد خوشه هاي صادراتي را در دستور كار قرار داده اند كه اين امر در استان خراسان رضوي نيز به طور جدي پيگيري مي شود .

سلطاني تصريح كرد : در شهرستانهاي كاشمر ، تربت حيدريه و گناباد ، شركت شهرك هاي صنعتي به كمك سازمان توسعه صنعتي ملل متحد ( UNIDO ) خوشه هاي صنعتي را تعريف كرده است كه بايد با هدايت به سمت صادرات به خوشه صادراتي تبديل شوند .

وي با اشاره به اينكه تاكنون در سطح استان 28 خوشه صنعتي تعريف شده است گفت : از اين تعداد ، تشكيل سه خوشه صادراتي قطعات يدكي خودرو ، سنگ هاي تزئيني ، طلا و جواهر و زعفران به تصويب رسيده است كه تحت حمايت هاي ويژه دولت از قبيل شركت در نمايشگاههاي تخصصي خارج از كشور و تبليغات و بازار يابي مستقيم و اعزام و پذيرش هيات هاي تجاري قرار خواهند گرفت .

سلطاني بر لزوم تشكيل كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي در شهرستانها تاكيد كرد و گفت : تشكيل اين كارگروهها در شهرستانها مي تواند به عنوان يك اتاق فكر و شوراي سياستگزاري برنامه هاي اقتصادي و بازرگاني هر شهرستان عمل نمايد .

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن