تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805093645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر /دستاوردهاي سفر استاني يزد؛ حركت به سوي توسعه، شكوفايي و كارآفريني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر /دستاوردهاي سفر استاني يزد؛ حركت به سوي توسعه، شكوفايي و كارآفريني
خبرگزاري مهر-گروه سياسي: به نظر مي رسد با جهش متوازن و توسعه بخشهاي صنعتي-معدني در كنار جاذبه هاي تاريخي و توريستي شهر يزد كه در قالب 180 مصوبه ارائه شد دارالعباده ايران در آينده اي نه چندان دور به عنوان استاني نمونه در كارآفريني، اشتغال و توسعه شناخته شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به يزد در حالي پايان مي‌يابد كه استقبال بي سابقه مردم يزد از رئيس جمهور موجب تامل ناظران و تحليلگران شد. شدت اين استقبال به حدي بود كه دكتر احمدي نژاد شخصا دو بار به طور مجزا از استقبال بي نظير يزديها و ابراز احساسات خالصانه آنان تشكر و قدرداني كرد.

هيئت دولت در نشست روز اول اسفند خود در يزد 180 مصوبه براي عمران، پيشرفت و آباداني اين استان به تصويب رساند كه محورهاي عمده اين مصوبات "صنعت و معدن، اشتغال، آب و كشاورزي، راه و حمل و نقل، و مسكن و عمران شهري" بود و با اجراي اين مصوبات كه در تكميل مصوبات دور اول سفرهاي استاني انجام گرفت، استان يزد بي‌ترديد شاهد يك جهش سريع و تاريخي خواهد شد.

سفر به يزد پنجاه و دومين سفر استاني هيئت دولت بود، روندي كه بر اساس شعار معروف دكتر احمدي نژاد در انتخابات نهم رياست جمهوري(بردن دولت به ميان مردم) از همان ماههاي اول روي كارآمدن دولت نهم برنامه ريزي و اجرا شد.

تشكيل كارگروههاي تخصصي در استانها يكي از ابداعات تخصصي دولت نهم در دور دوم سفرهاي استاني است كه منجر به شناسايي دقيق و تخصصي مشكلات و موانع توسعه استانها و تلاش جدي براي رفع اين معضلات مي شود.

جلسه كارگروههاي تخصصي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي استان يزد چهارشنبه شب با حضور رئيس جمهور برگزار شد كه در اين جلسه وزراي مربوطه، مديران استاني و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و فعالان بخش خصوصي نيز حضور داشتند. در اين جلسه وضعيت استان يزد در بخشهاي آب، كشاورزي، مسكن مورد بررسي قرار گرفت و مواردي براي تصميمگيري نهايي به جلسه استاني هيئت دولت ويژه يزد موكول شد.

در جلسه كارگروههاي تخصصي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي، وزراي نيرو و مسكن و شهرسازي، وزير كشور و وزير جهاد كشاورزي گزارشي از آخرين اوضاع و پيشرفتهاي استان يزد در حوزه هاي مربوطه ارائه كردند.

مشكل مسكن، چالش آتي شهرهاي بزرگ و متوسط ايران در دهه آينده است. دكتر احمدي نژاد در كارگروه تخصصي مسكن استان يزد با تاكيد بر ضرورت تأمين مسكن براي مردم استان به خصوص از طريق اجراي طرح مسكن مهر تصريح كرد: مسوولان مربوطه بايد به نحوي عمل كنند كه هر خانواده يزدي داراي مسكن مستقل باشد. افزايش تراكم پايه و تأمين زمين با در نظر گرفتن شرايط و فرهنگ مردم از جمله راهكارهايي است كه مي تواند به تسريع در خانه دار شدن مردم استان يزد كمك كند.

تسريع در اجراي طرح مسكن مهر، اجراي طرحهاي آبرساني، حفظ و احياي بافت تاريخي يزد از جمله موضوعات مورد بررسي در كارگروههاي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي بود كه شب گذشته براي تصويب نهايي به جلسه ويژه هيئت دولت در روز پنجشنبه ارجاع شد.

بسياري از ناظران معتقد هستند با اجراي طرح انتقال آب از زاينده رود به بافق، يزد به عنوان قطب جديد كشاورزي در قلب ايران شناخته خواهد شد. واقعيت اين است كه مشكل آب همواره باعث شده بود كه فرصتهاي اقتصادي و صنعتي در استان يزد به هدر رود و از آنها استفاده نشود ولي هدفگيري اصلي سفر استاني هيئت دولت براي حل اين مشكل تاريخي مي تواند نقطه عطفي در توسعه ستاره درخشان كوير ايران قرار گيرد.

ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران و اهدا مدال ايثار به خانواده هايي كه بيش از چند شهيد به انقلاب و نظام تقديم كرده اند يكي از برنامه هاي ثابت سفرهاي استاني دكتر احمدي نژاد است. رئيس‌جمهور در ديداري كه روز چهارشنبه با خانواده شهداي استان يزد داشت، شهيدان انقلاب اسلامي را پيشقراولان نجات بشريت امروز از ظلمت و خودخواهي معرفي و تصريح كرد: شهيدان نه تنها پايه‌گذار عزت، عظمت و استقلال ملت ايران، بلكه راهگشاي بشريت به سمت قله‌هاي نور و هدايت هستند.

رئيس‌جمهور همچنين تأكيد كرد: همه خادمان ملت در دولت در تمام لحظات سخت و عرصه‌هاي سنگين و در گام به گام حركت، حضور عطر و ياري شهيدان را با همه وجود احساس مي كنند.

دكتر احمدي‌نژاد تجليل از خانواده شهيدان را نشان دادن راه به بشريت امروز دانست و تصريح كرد: پدر و مادر شهيد درخشنده‌ترين مدال بر سينه ملت ايران و بشريت امروز و قلب تاريخ است.

توجه به ظرفيتهاي صنعتي و معدني استان يزد يكي ديگر از رويكردهاي كلي دولت نهم نسبت به اين منطقه است. طرح تـوسعه معدن چادرملو با ظرفيت توليد سالانه 1.7ميليون تن سنگ آهن كنسـانتره در دومين سفر استاني هيئت دولت به يزد با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.

اين خط با بيش از 680 ميليارد ريال هزينه به بهره برداري رسيده است. بيشتر مراحل اجرايي سه خط قبلي اين معدن را طـرف خارجي اجـرا كرده بود در حالي كه 65 درصد خط چهارم را نيروهاي متخصص داخلي راه اندازي كرده اند. با افتتاح خط چهارم توسعه معدن چادرملو ظرفيت توليد 4 خط درمجموع به حدود 7 ميليون تن سنگ آهن كنسانتره در سال مي رسد.

به نظر مي رسد با جهش متوازن و توسعه بخشهاي صنعتي-معدني در كنار جاذبه هاي تاريخي و توريستي شهر يزد، دارالعباده ايران در آينده اي نه چندان دور به عنوان استاني نمونه در كارآفريني، اشتغال و توسعه شناخته شود.

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن