تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821154917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه
امامي كاشاني خطيب اين هفته نماز جمعه تهران‌

نماز عبادي - سياسي جمعه تهران اين هفته به امامت محمد امامي كاشاني اقامه مي‌شود.‌

به گزارش ايرنا غلامحسين نوذري وزير نفت و حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه هم پيش از ايراد خطبه‌ها با مردم تهران سخن مي‌گويند.

طرح تولد آفريقاي نوين و همكاري 10 ساله ايران‌

معاون امور اقتصادي وزارت امور خارجه از تدوين طرح تولد نوين آفريقا و اسناد همكاري اقتصادي ده‌ساله با كشورهاي اين قاره خبر داد.

به گزارش واحد مركزي خبر، محسن طلايي در هم‌انديشي ايران بخش كشاورزي و همكاري با آفريقا افزود: در نيمه نخست سال آينده اجلاس سران آفريقا در تهران برگزار و تلاش خواهد شد 53 سند همكاري اقتصادي با سران كشورهاي آفريقايي بر اساس ظرفيت هر كشور امضا و زمينه‌هاي اجرايي آن هم بررسي شود.

معاون امور اقتصادي وزارت امور خارجي با بيان اينكه همكاري با كشورهاي آفريقايي در دو بخش كمك‌هاي توسعه‌اي و فعاليت‌هاي اقتصادي است افزود: فعاليت‌ اقتصادي را از كمك‌هاي توسعه‌اي جدا مي‌كنيم تا سود اقتصادي براي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي مشخص شود.

رئيس مجمع عمومي سازمان ملل به تهران مي‌آيد

ميگوئل دسكوتو بروكمن رئيس مجمع عمومي سازمان ملل براي يك سفر پنج روزه به تهران مي‌آيد.

به گزارش ايرنا رئيس مجمع عمومي طبق برنامه طراحي شده شانزدهم اسفند وارد تهران خواهد شد.

اعتراض‌هاي پي‌درپي بروكمن به طرح نسل‌كشي رژيم غاصب اسرائيل در غزه باعث شد كه چندين بار از سوي اسرائيلي‌ها علنا به ترور تهديد شود و سازمان ملل تدابير امنيتي براي حفظ جان وي را تقويت كرده است.

بروكمن 76 ساله در سال‌هاي 1979 تا 1990 وزير خارجه دولت دانيل اورتگا در نيكاراگوئه بوده است.

قشقاوي آمريكا را منبع اصلي ناآرامي در عراق مي‌داند

سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به ادعاي بترائوس فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در خاورميانه كه ايران را متهم به حمايت از گروه‌هاي افراطي و خشونت‌گرا در عراق كرده است تاكيد كرد: رويكرد يكجانبه آمريكا و توسل به شيوه‌هاي نظامي و اشغال، منبع اصلي ناآرامي‌ها در عراق است.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه حسن قشقاوي تصريح كرد: نگرش گزينشي مقامات آمريكايي به مقوله تروريست و تقسيم بندي ژنرال ديويد پترائوس براي گروه‌هاي افراطي خوب و بد، يك ابداع آمريكايي -‌ انگليسي است و اين راهبرد در سال‌هاي اخير موجب ظهور تروريست‌ها در صحنه‌هاي سياسي افغانستان و منطقه شده است.

قشقاوي با اشاره به ارزيابي متناقض مقامات آمريكايي درخصوص مشكلات امنيتي آمريكا در منطقه گفت: اظهارات ريچارد هالبروك نماينده ويژه آمريكا در امور افغانستان و پاكستان مويد آن است كه رويكرد پترائوس غيرواقعي و غيرسازنده بوده و صرفا مي‌تواند تلاشي براي فرافكني مشكلات آمريكا در عراق و افغانستان باشد.

‌سفر وزير امور خارجه ايران به جمهوري آذربايجان‌

وزير امور خارجه پيش از ظهر امروز وارد باكو پايتخت جمهوري آذربايجان شد.

متكي در سفر دو روزه به جمهوري آذربايجان علاوه بر ديدار با رئيس جمهوري و ديگر مقامات اين كشور، در دهمين كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان شركت مي‌كند.

متكي در فرودگاه باكو با اشاره به روابط خوب دو كشور ابراز اميدواري كرد كه با تصميم‌هاي جديد كميسيون همكاريهاي اقتصادي دو كشور، گامهاي موثري براي توسعه روابط دوجانبه در زمينه‌هاي انرژي، صنعت، تجارت، كشاورزي و گردشگري برداشته شود.

وي گفت كه در اين سفر دعوت رسمي احمدي‌نژاد را به الهام علي‌اف رئيس جمهور آذربايجان براي شركت در اجلاس سران اكو در تهران به وي ابلاغ مي‌كند.‌

دعوت از نايب رئيس مجلس يونان براي سفر به ايران‌

مهدي هنردوست سفير جمهوري اسلامي ايران در آتن با خانم السا پاپاديمتريو نايب رئيس پارلمان يونان ديدار و دعوتنامه محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس كشورمان را براي سفر وي به ايران تسليم كرد.

در اين ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران با اشاره به جايگاه مجالس دو كشور، سفر نايب رئيس پارلمان يونان را به ايران گام مهمي در جهت تقويت همكاريهاي پارلماني دو كشور اعلام كرد.

اسكلت يك ماموت عظيم‌الجثه در لس‌آنجلس كشف شد

باستان‌شناسان از كشف اسكلت تقريبا كامل يك ماموت عظيم‌الجثه در منطقه‌اي در لس‌آنجلس خبر دادند.

به گزارش واحد مركزي خبر، باستان‌شناسان اعلام كردند بررسيها نشان مي‌دهد احتمالا اين ماموت عظيم‌الجثه تقريبا در اواخر عصر يخبندان از بين رفته است، اسكلت اين ماموت حين عمليات ساختماني و گودبرداري براي احداث يك توقفگاه زيرزميني خودرو در منطقه‌اي در مركز لس‌آنجلس كشف شد.

پژوهشگران مي‌گويند احتمالا ماموت حدود 40 هزار سال پيش از بين رفته است.

جشنواره بين‌المللي فيلم 100گشايش يافت‌

ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم100 با حضور 120 فيلم برگزيده از ايران و 7كشور جهان در مجموعه سينمايي آزادي تهران گشايش يافت.

به گزارش واحد مركزي خبر، ارتقاي سطح كيفي آثار فيلم‌سازان جوان و حمايت از توليد آثار در اين حوزه از مهم‌ترين هدف‌هاي برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم 100عنوان شده است.

هيات داوران اين جشنواره از بين بيش از 1500عنوان فيلم صد ثانيه‌اي متقاضي شركت 120 فيلم را در بخش‌هاي مختلف براي حضور در مرحله نهايي انتخاب كرد.

بنابراين گزارش، آثار جشنواره امروز و فردا در قالب 5 نوبت دو ساعته در 5 سالن مجموعه سينمايي آزادي تهران اكران مي‌شود. ‌

گفتني است مراسم پاياني و اعلام برگزيدگان اين جشنواره فردا در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود. ‌

تبرئه ناجا از اتهامات وارده درخصوص عملكرد تبصره 13

نايب‌رئيس كميسيون اصل 90 مجلس گفت: نيروي انتظامي در موضوع جمع‌آوري خودروهاي فرسوده از برخي اتهاماتي كه در گزارش ديوان محاسبات از عملكرد تبصره 13 به آن اشاره شده بود، در اين كميسيون تبرئه شد.

به گزارش ايرنا، حسين اسلامي ديروز در حاشيه جلسه علني مجلس در گفتگو با خبرنگاران درباره پيگيري گزارش ديوان محاسبات درباره عملكرد تبصره 13 سال 1385 در كميسيون اصل 90 گفت: با بررسي سازوكارهاي بهينه‌سازي خودروهاي فرسوده مشخص شد كه علت تأخير در جمع‌آوري خودروهاي فرسوده پيش‌بيني نكردن موضوع بازيافت اين خودروها بوده است.

اسلامي خاطرنشان كرد: همچنين مشخص شد كه برخي شركت‌هاي صوري در اين زمينه شكل گرفته بودند كه عملاً وجود خارجي نداشتند.

مجلس چهارشنبه آينده جلسه علني ندارد

براساس تصميم هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، جلسه علني مجلس در چهارشنبه هفته آينده تشكيل نخواهد شد.‌

به گزارش ايرنا، به علت اين‌كه سه‌شنبه هفته آينده مصادف با سالگرد رحلت رسول اكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) تعطيل رسمي است، مجلس در روز چهارشنبه 7 اسفندماه تعطيل خواهد بود.

مجلس از روز سه‌شنبه 3 اسفندماه وارد بررسي لايحه بودجه 1388 كل كشور مي‌شود.

متكي: شرايط و اصول روابط بين‌الملل تغيير كرده است‌

منوچهر متكي وزير امور خارجه در ديدار با همتاي كنگويي خود در تهران گفت: شرايط و اصول روابط بين‌الملل تغيير كرده و اين امر حتي آمريكاييان را بر آن داشته است تا شعار تغيير بدهند.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، وي افزود: آنهايي كه روزي بر عرشه كشتي جنگي، ايران را تهديد مي‌كردند امروز موضع متفاوتي اتخاذ كرده‌اند.

متكي همچنين با اشاره به روابط ايران و كنگو فعال شدن بخش‌هاي خصوصي دو كشور را براي اجرايي كردن زمينه‌هاي همكاري ضروري خواند.

باسيل ايكوبه وزير خارجه كنگو هم گفت: اراده سياسي رهبران دو كشور بر توسعه مناسبات قرار دارد.

لايحه اصلاح قانون بودجه سال 87 تاييد شد

سخنگوي شوراي نگهبان از تاييد لايحه اصلاح قانون بودجه سال 87 خبر داد. ‌

دكتر عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با ايسنا خاطر نشان كرد: حدود 10 روز پيش، لايحه اصلاح قانون بودجه سال 87 در مجلس به تصويب رسيد و مصوبه مذكور در جلسه روز گذشته شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت و مغاير با قانون اساسي و شرع مقدس تشخيص داده نشد. ‌

آغاز هفته طراحي گرافيك ايران، سوم ارديبهشت 88‌

هفته طراحي گرافيك ايران در سه بخش نمايشگاه پژوهش و مسابقه از سوم تا هفتم ارديبهشت ماه سال آينده در خانه هنرمندان برگزار مي‌شود.

امرالله فرهادي دبير هفته گرافيك ايران در اين باره به مهر گفت: يازدهمين جشن تاسيس انجمن صنفي طراحان گرافيك ايران همزمان با فرا رسيدن روز و هفته گرافيك از سوم تا هفتم ارديبهشت 88 برگزار مي‌شود. اين هفته در سه بخش نمايشگاه، پژوهش و مسابقه خواهد بود كه سوم ارديبهشت در خانه هنرمندان گشايش مي‌يابد.‌





پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن