تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821067097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي؛ 1300 نفر از دانشجويان اروميه در قالب طرح ملي ايران مرز پرگهر از70 پروژه علمي صنعتي فرهنگي بازديد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي؛ 1300 نفر از دانشجويان اروميه در قالب طرح ملي "ايران مرز پرگهر" از70 پروژه علمي صنعتي فرهنگي بازديد كردند
خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

دانشجويان دانشگاههاي اروميه در قالب چهارمين دوره طرح ملي ايران مرز پرگهر از 68مركز علمي عمراني صنعتي و تاريخي و ميراث فرهنگي بزرگ كشور به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي آذربايجانغربي بازديد كردند.

امين رستم‌زاده، معاون فرهنگي جهاددانشگاهي آذربايجان‌غربي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، ضمن بيان مطلب فوق افزود: در اين طرح ملي كه بيش از1300 دانشجو مشاركت داشتند، بيش از1500 نفر از دانشجويان ضمن بازديد از مراكز و تاسيسات علمي عمراني صنعتي تحقيقاتي و فني و در هركدام به همراه يك مكان فرهنگي مسابقات، مقاله نويسي و گزارش عكاسي وبلاگ و خاطره نويسي و كتاب نيز به اجرا در آمد .

معاون فرهنگي جهاددانشگاهي آذربايجان غربي در خصوص مدت زمان اجراي طرح خاطرنشان كرد: اين اردوها تنها در مدت زمان دوماه گذشته در استان صورت پذيرفته است و برگزاري اين جلسات آسيب شناسانه و بررسي طرح‌هاي نظرسنجي هر اردو جهت بهبود كيفي اردوهاي آتي از اهم اقدامات صورت گرفته است.

رستم‌زاده با اشاره به اينكه براساس اين طرح دانشجويان از پروژه‌هاي بزرگ علمي، تحقيقاتي، صنعتي و ملي به همراه يك مركز ميراث فرهنگي و تاريخي بازديد كرده‌اند اظهار كرد: مركز تحقيقات انرژي اتمي بناب، پل ميانگذر درياچه اروميه، تراكتورسازي اروميه، كارخانه سيمان، مركز كشت بدون خاك مدرن هيدروپونيك، پتروشيمي اروميه، سدهاي شهرچاي و آق چاي و نازلو، مركز تحقيقات آرتميا، تصفيه‌خانه شهري و آب و فاضلاب اروميه، مركز تحقيقات ناباروري از اهم مراكز مورد بازديد دانشجويان بود.

رستم‌زاده ادامه داد: مركز تخصصي ناباروري و جنين شناسي، نيروگاه سهند تبريز، ماشين سازي تبريز نيروگاه سيكل تركيبي خوي، سدنازلو و معادن اروميه نيز از ديگر پروژه‌هاي مورد بازديد چهارمين دوره طرح ملي ايران مرز پرگهر در آذربايجان‌غربي بودند.

وي ادامه داد :طرح ملي"ايران مرز پر گهر"در راستاي تحقق جنبش نرم‌افزاري وتقويت روحيه خودباوري بين دانشجويان و اعضاي هيأت علمي دانشگاهها با همكاري مركزگردشگري علمي –فرهنگي دانشجويان، معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي، نهاد رياست جمهوري و همكاري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، سازمان ملي جوانان وزارت علوم وتحقيقات و فناوري، كميته گردشگري دانشجويي، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در استان آذربايجان‌غربي برگزار شد.

رستم‌زاده گفت: اين اردوها با حضور دانشجويان دختر و پسر و به همراه اساتيد اعضاي محترم هيأت علمي دانشگاهها در هر بازديد اجرا شد.

وي در ادامه گفت: طرح‌هاي مورد بازديد از پروژه‌هاي تاسيس شده و يا توسعه يافته كه بيش از70درصد پيشرفت آنها پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده واز لحاظ سرمايه‌گذاري و تحقيقاتي، ابعاد، مقياس و تأثير منطقه‌اي دارند و توسط متخصصين بومي راه‌اندازي تكميل شده‌اند از جمله ويژگي‌هاي پروژه‌ها بودند.

به گفته وي، برقراري ارتباط بين قشر دانشگاهي و نخبه جامعه با مراكز صنعتي و اقتصادي و تقويت روحيه خودباوري در قشر جوان تحصيلكرده براي جلوگيري از فرار مغزها و زمينه‌سازي براي جنبش نرم‌افزاري در مراكز علمي و دانشگاهي و اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، شناخت ميراث فرهنگي و تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري كشور و آشنايي قشر دانشجو و فرهيخته با دستاوردهاي علمي و فني كشور تلاش براي زدودن يأس و سرخوردگي از فضاي علمي و دانشگاهي و ايجاد نشاط علمي و فرهنگي در قشر دانشجو را از جمله اهداف طرح در استان است.

وي گفت: موزه اروميه، مقبره شمس تبريزي، مقبرةالشعراء تبريز، موزه مردم‌شناسي سهند بناب، امامزاده غريب حسن و محمد ابراهيم و مسجد جامع اروميه، سه گنبد و ... از اهم مراكز فرهنگي تاريخي مورد بازديد دانشجويان اروميه در چهارمين دوره طرح ملي ايران مرز پرگهر در استان است .

گفتني است؛ استانها واحدها و دانشجويان برتر كشور در بخش‌هاي مختلف كه در چهارمين دوره طرح ملي ايران مرز پرگهر شركت كرده و برگزيده شده‌اند طي مراسم اختتاميه‌اي با حضور مسؤولين كشوري تا پايان سال جاري در دانشگاه تهران اعلام و تقدير خواهند كرد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن