تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815816727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز خبر داد: اجراي طرح دكتراي پژوهش محور براساس نياز صنعت و پتانسيل اعضاي هيات علمي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز خبر داد: اجراي طرح دكتراي پژوهش محور براساس نياز صنعت و پتانسيل اعضاي هيات علمي


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز از اجراي طرح دكتراي پژوهش محور در سطح كشور بر اساس نيازهاي صنعت و ظرفيت علمي دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي ايسنا - منطقه خوزستان، حسن مروتي در نشست مشترك با اعضاي هيات ‌علمي فعال دانشگاه شهيد چمران اهواز در حوزه ارتباط با صنعت، اظهار كرد: در طرح دكتراي پژوهش محور، فرد از صنعت به دانشگاه معرفي مي‌شود و زير نظر اساتيد كار انجام و منجر به دكتراي پژوهش محور براي صنعت خواهد شد.

وي با بيان اينكه براي اجراي اين راهكار جديد به منظور رفع نيازهاي تحقيقاتي صنايع و ارتقاي سطح پژوهش دانشگاه‌ها، دانشگاه شهيد چمران آمادگي خود را اعلام كرده است، تصريح كرد: در حال حاضر 12 متقاضي اين دوره وجود دارد و بر اين اساس فرد و موضوع پروژه‌ها مشخص شده است.

مروتي به وضعيت اين دانشگاه در برخي شاخص‌هاي پژوهشي اشاره كرد و افزود: در سال گذشته حدود يك‌هزار مقاله ISI وISC به نام دانشگاه شهيد چمران توسط اعضاي هيات علمي ثبت شده است كه اين تعداد مقاله توسط حدود 250 نفر از اساتيد نگارش شده است و همين نشان مي‌دهد نيمي از اعضاي هيات علمي فعاليت موثري در حوزه پژوهش انجام نمي‌دهند.

وي با تاكيد بر اينكه كمبود عضو هيات علمي از جمله دلايل اصلي حضور كمرنگ اعضاي هيات علمي در فعاليت‌ها و پروژه‌هاي تحقيقاتي است، خاطرنشان كرد: هم ‌اكنون بار آموزش در دانشگاه‌هاي استان اعم از آزاد، پيام نور، غيرانتفاعي و ... عمدتا بر دوش اساتيد دانشگاه شهيد چمران است و آموزش و تدريس در كلاس، دغدغه و مشغله اصلي اساتيد است.

رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز از تغيير رويكرد دانشگاه در محور پژوهش از سال آينده خبر داد و گفت: پايه‌هاي اعضاي هيات‌ علمي هم‌ اكنون با ديد ارفاقي و مطابق درخواست آنها و با تطبيق مدارك و اسناد و مستندات اعطا مي‌شود، اين درحالي است كه از سال آينده يكي از شرايط اصلي گرفتن پايه سالانه، نگارش حداقل يك مقاله علمي در مجلات داخلي يا خارجي است.

وي با اشاره به تاكيد وزير علوم بر نگارش مقالات اساتيد در مجلات داخلي، تصريح كرد: اجباري به مقاله ISI وجود ندارد، بلكه تلاش ما تقويت مقالات مجلات داخلي خصوصا در ژورنال‌هاي داخل دانشگاه است.

وي افزود: در حال حاضر 24 مجله علمي در داخل دانشگاه مربوط به گروه‌هاي مختلف آموزشي منتشر مي‌شود كه لازم است، اساتيد در اين مجلات حضور پررنگ‌تري داشته باشند.

وي با اشاره به تسهيلاتي كه براي عقد قرارداد با صنايع پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: دانشگاه از قانون مناقصات خارج شده و بدون تشريفات قرارداد ميان صنايع و دانشگاه‌ براي طرح‌هاي تحقيقاتي منعقد مي‌شود.

وي با اشاره به قانون بودجه دولت مبني بر اختصاص نيم تا سه درصد بودجه دستگاه‌ها براي پژوهش و تحقيقات، تصريح كرد: دستگاه‌ها مي‌توانند 30 درصد از نيم درصد بودجه پژوهشي خود را بدون قرارداد براي دانشگاه تجهيزات بخرند كه از همين مسير، سازمان آب و برق خوزستان تجهيزات مناسبي را براي دانشكده مهندسي خريداري كرده است.

مروتي با تاكيد بر اهميت پژوهش در ارتقاي رتبه دانشگاه، گفت: هر چند رتبه‌بندي كلي دانشگاه‌ها انجام نشده است، اما هر از چند گاهي در برخي شاخص‌ها رتبه‌بندي انجام مي‌شود و طبق آخرين اخبار منتشر شده، دانشگاه شهيد چمران از نظر چاپ مقالات رتبه 26 را در ميان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي و پژوهشي كشور دارد كه جايگاه شايسته و در شان اين دانشگاه نيست و نياز به تلاش بيشتر اعضاي هيات علمي و ورود آنها به اين حوزه دارد.

خليل رنجبر مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين نشست از انعقاد قرارداد اجراي 34 طرح مطالعاتي پژوهشي با دستگاه‌هاي اجرايي در سال‌جاري خبر داد.

وي با بيان اينكه در سال ‌جاري تاكنون قرارداد 34 طرح به ارزش بيش از سه ميليارد تومان با دستگاه‌هاي اجرايي منعقد شده است، اظهار كرد: بيشترين طرح‌ها به ترتيب با سازمان آب و برق خوزستان، شركت برق منطقه‌اي و شركت ملي حفاري بوده است.

وي افزود: دانشكده مهندسي بيشترين طرح‌هاي در حال اجرا با سازمان‌ها و صنايع را در سال‌هاي اخير داشته است و پس از آن دانشكده‌هاي مهندسي علوم آب وعلوم تربيتي قرار دارند.

مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني دانشگاه شهيد چمران با بيان اينكه از سال 82 تا 90 حجم قراردادهاي تحقيقاتي با دستگاه‌ها 10 برابر افزايش يافته است، خاطرنشان كرد: بررسي تعداد طرح‌ها و مجريان نشان مي‌دهد در اين سال‌ها تقريبا 20 نفر بيش از نصف طرح‌ها را انجام داده‌اند و اين بدان معني است كه كمتر از يك پنجم اساتيد در گير طرح‌هاي ارتباط با صنعت هستند.

وي علت استقبال اساتيد از مشاركت در طرح‌هاي مشترك با دانشگاه را روزمرگي و حجم سنگين بار آموزش اساتيد، تغيير ماهيت پروژه‌ها به سمت تقاضا محوري، بي انگيزگي اعضاي هيات علمي پس از گرفتن درجه ارتقا، چرخه طولاني و زمان بر پرداخت‌ها، عدم محاسبه دقيق هزينه‌ها، سابقه نه چندان خوب دستگاه مربوطه در تعامل با مجري يا مجريان قبلي عنوان كرد.

رنجبر گفت: امسال پيشنهاد 90 پروژه به دستگاه‌هاي اجرايي استان ارائه شده است و طرح‌هاي اولويت دار 20 دستگاه اجرايي استان براي اطلاع اعضاي هيات علمي در پورتال دانشگاه قرار داده شده است.

مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني دانشگاه شهيد چمران با بيان اينكه برخي دستگاه‌ها و صنايع، پروپوزال‌ها و اولويت‌هاي خود را در سال 90 به دانشگاه ارائه داده‌اند، اظهار كرد: مشخص است كه تفاوت‌هاي اساسي در رويكرد دستگاه‌ها ايجاد شده و نگاه آن‌ها به دانشگاه تغيير يافته است.

وي ادامه‌ داد: نگرش دستگاه‌هاي اجرايي تفاوت كرده است و اگرچه تمايل به عقد قرارداد با دانشگاه دارند اما پروژه‌هاي كاربردي و اجرايي مورد تقاضاي آن‌هاست و مي‌خواهند طرح را براي آن‌ها به اجرا برسانيم.

رنجبر با تاكيد بر اينكه با توجه به تقويت تحصيلات تكميلي و افزايش دانشجويان كارشناسي ارشد و دكترا و تامين زيرساخت‌ها و امكانات، انتظارات نيز به همين ميزان از اعضاي هيات علمي افزايش يافته است، گفت: تشكيل تيم‌هاي تخصصي، تخصصي بين رشته‌اي براي محورهاي خاص، مشاركت دادن كارشناسان و مديران صنايع در محصولات طرح‌ها، انتشارات و اختراعات، معرفي تخصص‌ها و توانمندي‌ها، تشكيل گروه‌هاي كاري تخصصي و سپس اعلام به صنايع با ارائه كارهاي انجام شده از جمله پيشنهادها براي ارتباط بيشتر ميان دانشگاه و صنعت است.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 832]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن