تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803808021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي خبر داد؛ مهلت 15 روزه دستگاههاي اجرايي براي جذب اعتبارات

خراسان امروز- معتمدي: معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي با اشاره به نتايج ارزيابي يك هزار و 952 پروژه بازديد شده استان با اعتبار 5 هزار و 232 ميليارد ريال در آذرماه سال جاري گفت: اين پروژه ها طبق شاخصه هايي نظير پيشرفت فيزيكي، حجم كار و ميزان تعهدات مورد بازديد ميداني قرار گرفت.
مهندس حسين پور در جلسه شوراي فني استان با بيان اينكه اين بازديد امسال در دو نوبت مرداد و آذرماه انجام شده افزود: پيشرفت فيزيكي پروژه ملي ياد شده در مردادماه 15/45 درصد بود، در حالي كه در آذرماه اين رقم با 2 برابر افزايش به 36/42 درصد رسيده است.
وي پيشرفت فيزيكي 388 پروژه عمراني استان مربوط به دور اول سفر هيأت دولت را 97/21 درصد اعلام كرد و افزود: همچنين 383 پروژه ويژه سفر دوم در حال حاضر حائز 26 درصد پيشرفت فيزيكي است.
وي در خصوص نتايج ارزيابي كيفي يك هزار و 952 پروژه بازديد شده استان اضافه كرد: 18 پروژه در وضعيت عالي قرار دارد.
همچنين 670 پروژه در وضعيت خوب، 800 پروژه در حد متوسط و متأسفانه 42 پروژه نيز در وضعيت ضعيف قرار دارند.
وي تصريح كرد: اين مسأله نشان مي دهد برخي دستگاه ها پروژه ها را در اختيار مجريان ذي صلاح قرار نداده اند كه براي جلوگيري از اين مسأله سال آينده بايد در تبادل موافقتنامه ها دقت بيشتري شود.
وي در خصوص ميزان جذب اعتبارات استان گفت: در حوزه اعتبارات، تملك دارايي ميزان 75 درصد، اعتبارات نفت 100 درصد، اعتبارات توزان 70 درصد و در مجموع ميزان جذب از تخصيص 73 درصد است.
وي با بيان اينكه اين رقم در اوايل بهمن ماه حدود 65 درصد بود افزود: طي ماه گذشته 8 درصد به اين رقم افزوده شده است.
مهندس حسين پور در خصوص دستگاه هاي اجرايي كه از جذب پائين تري در حوزه اعتبارات برخوردارند گفت: اين مسأله عملكرد استان را در خصوص ميزان جذب كلي دچار مشكل مي كند.
وي با تأكيد بر اينكه دستگاه هايي كه ميزان جذب اعتبارات آنان كمتر از 30 درصد مي باشد، 15 روز مهلت دارند به حد قابل قبول جذب ارتقا يابند گفت: در غير اين صورت اعتبار آنان به ديگر دستگاه هايي كه قدرت جذب بالايي دارند واگذار مي شود.وي گفت: استان در سال 86 نيز رتبه اول كشور را در اين خصوص كسب كرد.اين مقام مسؤول در استانداري در بخش ديگر تعداد دستگاه هاي شتاب نگار استان را 70 مورد اعلام كرد و گفت: استان آماده است زيرساختها و همكاري لازم را براي استقرار 15 دستگاه ديگر در استان مهيا سازد تا خراسان رضوي كه استاني زلزله خيز است، از آن بهره مند شود.
وي با بيان اينكه نظارت بر نگهداري دستگاه هاي ياد شده به عهده مسكن و شهرسازي است افزود: خروجي اين دستگاه ها بايد در كاهش ضرر و زيان مالي و جسمي ناشي از زلزله نمايان شود.
وي اضافه كرد: از طريق اين دستگاه ها مي توان به اطلاعات دقيق تري از زلزله در استان دست يافت كه استفاده از اين اطلاعات در احداث و ساخت پروژه هاي عمران و ساخت و ساز مد نظر قرار گيرد.

خزانه استان مشكل پولي ندارد
در اين جلسه رئيس خزانه معين استان نيز با ارائه گزارشي از اعتبارات تملك دارايي خراسان رضوي تا 29 بهمن ماه سال جاري گفت: اعتبار ابلاغ شده به خزانه استان 6 هزار و 224 ميليارد ريال است كه تاكنون 4 هزار و 111 ميليارد ريال آن معادل 66 درصد تشخيص و معادل آن وجه در اختيار دستگاه هاي اجرايي استان قرار گرفته است.
واعظي رقم جذب اعتبارات را از ميزان تخصيص يافته 3 هزار و 24 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين ميزان معادل 73 درصد است؛ به عبارت ديگر دستگاه هاي اجرايي استان 73 درصد وجه دريافتي را خرج كرده اند.معاون سازمان امور اقتصادي و دارايي خاطر نشان كرد: اين رقم نسبت به سال گذشته نشان از 10 درصد رشد دارد.وي در ادامه با تشريح ميزان جذب هر يك از دستگاه هاي اجرايي استان گفت: خزانه معين استان از نظر پرداخت وجه هيچ مشكلي ندارد، بنابراين دستگاه ها نسبت به جذب كامل اعتبارات اقدام كنند.

رئيس اتحاديه نانوايان: پخت نان سنگك مقرون به صرفه نيست

* معتمدي

نان سنگك از جمله نانهاي سنتي است كه با ذائقه اكثر شهروندان عجين شده است.
اين نان به دليل مصرف اندك نمك در پخت آن همواره از سوي پزشكان براي مصرف مردم به ويژه افراد سالخورده توصيه مي شود.
اما نبود تناسب در ايجاد واحدهاي پخت نان سنگك در مناطق مختلف شهر مشكلي است كه همواره از سوي شهروندان مشهدي مطرح مي شود.
در كنار اين مسأله به تازگي چند تن از شهروندان در تماس با «خراسان امروز» از جمع آوري برخي واحدهاي نانوايي سنگك در برخي مناطق اين شهر خبر دادند و گفتند، در حالي كه مناطق مشهد با كمبود نانوايي سنگك مواجه است، همين تعداد موجود نيز رو به كاهش مي باشد.

پروژه هاي دردسرساز
در همين رابطه رئيس اتحاديه و شركت تعاوني نانوايان مشهد به خبرنگار ما مي گويد: اين واحدها به دليل قرار داشتن در مسير پروژه هاي شهري، عقب نشيني و يا اجبار به تخليه از سوي صاحب ملك، تخريب شده اند.
سيدابراهيم خليلي با بيان اينكه اين واحدها به ديگر مناطق شهر انتقال يافته اند، افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 13 واحد نانوايي سنگك به دليل قرار داشتن در مسير اجراي پروژه هاي شهري جمع آوري و به ديگر مناطق و يا شهركهاي جديد انتقال يافته است.
وي با اشاره به اينكه حذف نانوايي سنگك در دستور كار اتحاديه، تعزيرات و شركت غله قرار ندارد، اضافه كرد: مگر اينكه اين واحدها در مسير طرحهاي بهسازي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر، ميدان شهدا و ديگر پروژه هاي شهري شهرداري قرار داشته باشد كه در اين خصوص نيز سهميه و امتياز اين واحدها به ديگر مناطق انتقال مي يابد.

تعداد نانوايي هاي سنگك رو به كاهش است
وي گفت: واحدهاي پخت نان سنگك در مشهد به دليل نبود كارگر تخصصي، گرايش به تغيير پخت از سنگك به ماشيني دارند كه البته با مخالفت اتحاديه مواجه اند.
وي ادامه داد:در همين خصوص از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 40 تقاضا از سوي واحدهاي پخت نان سنگك به اتحاديه جهت تغيير پخت ارايه شده كه عليرغم مخالفت، همچنان اين تقاضاها در حال افزايش است.
خليلي با بيان اينكه تا زماني كه مشكلات واحدهاي پخت نان سنگك رفع نشود اين وضعيت ادامه دارد، گفت: پخت نان سنگك نيازمند كارگر تخصصي است، در حالي كه دستمزد اين گروه با سختي كار آنها متناسب نيست. وي با اشاره به اينكه استفاده از كنجد در نان سنگك كه فوايد پزشكي قابل توجهي به همراه دارد، براي اين واحدها سودآور است، يادآور شد: در تهران متصديان نانوايي سنگك براي عرضه نان سنگك پشت رو كنجد 100 تومان علاوه بر نرخ اصلي نان دريافت مي كنند كه سودآور است.
وي تصريح كرد: طبق نظر تعزيرات مشهد، واحدهاي پخت نان سنگك اين شهر بابت استفاده از كنجد در هر نان مي توانند فقط 20 تومان دريافت كنند كه مقرون به صرفه نيست، چرا كه قيمت هر كيلو كنجد چهار هزار تومان است.
وي در خصوص دلايل مخالفت تعزيرات آرد و نان مشهد براي استفاده از كنجد گفت: تعزيرات به جهت راحتي كار خود اين تصميم را گرفته است، به طوري كه به واسطه شكايات دريافتي مردمي در خصوص اينكه برخي واحدهاي پخت نان سنگك از عرضه نان ساده و بدون كنجد خودداري و مشتري را ملزم به استفاده از نان كنجددار كه گران تر است، مي كنند، بنابراين تعزيرات براي راحتي كار خود استفاده از كنجد را حذف كرده است. وي با بيان اينكه اين مسأله سودآوري واحدهاي نان سنگك را كاهش داده و سبب جذب كارگران تخصصي اين واحدها به تهران و ديگر استانها شده است، گفت: براي جلوگيري از اين مسأله بايد اجازه استفاده از كنجد در واحدهاي نانهاي سنگك در مشهد آن هم با قيمت مقرون به صرفه را داد.به گفته وي 139 واحد نانوايي سنگك در حال حاضر در مشهد فعال است.

امسال در خراسان شمالي انجام شد ؛ بافت 1700 مترمربع فرش توسط مددجويان كميته امداد

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از بافت هزار و 728 مترمربع فرش توسط مددجويان اين نهاد طي سال جاري خبر داد.
تبارك سبحاني گفت: از ابتداي امسال تاكنون 288 تخته فرش براي عرضه در بازار جهاني توسط مددجويان اين نهاد بافته شده است.
سبحاني با بيان اينكه دست بافته ها جهت فروش به كشورهاي اروپاي غربي و حوزه خليج فارس صادر مي شود، اذعان داشت: ميانگين فروش هر مترمربع قالي با نظارت فني كميته امداد خراسان شمالي بالغ بر يك ميليارد و 970 ميليون ريال مي باشد.
وي يادآور شد: با توجه به نوآوري و خلاقيت در توليد و تغيير طرحها، رنگها و ابعاد فرش كه مطابق با سليقه روز مصرف كنندگان داخلي و خارجي است، ارزش فروش هر مترمربع از آخرين فرشهاي بافته شده بالغ بر 2 ميليون و 360 هزار ريال بوده كه توسط اين نهاد به فروش رفته است.
وي بينايي سنجي، احداث كارگاه مطابق با استانداردها، بهداشت محيط كار و استفاده از دارهاي قاليبافي بهداشتي متناسب با ارگانيك بدن را از جمله خدمات ارايه شده توسط اين نهاد عنوان كرد.

معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني خراسان رضوي: طرح ويژه نظارتي از اول اسفند در استان اجرا مي شود

خراسان امروز: معاون نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني خراسان رضوي از اجراي طرح ويژه نظارتي ايام پاياني سال و نوروز در اين استان خبر داد.
علي غفوري مقدم در جلسه شوراي نظارت و كنترل بازار استان افزود: اين طرح همزمان با سراسر كشور از اول اسفند شروع شده و تا 15 فروردين در دو مرحله مقدماتي و اقدامهاي طرح ريزي شده اجرا مي شود.
وي گفت: مرحله مقدماتي طرح تا دهم اسفند ماه با محورهاي تبليغات، اطلاع رساني و هماهنگي با دستگاههاي مختلف اجرايي و مرحله اجرايي از 11 اسفند تا 15 فروردين در حوزه هاي مختلف كالايي و خدماتي با به كارگيري توان بازرسي سازمان و بازرسان اصناف به اجرا گذاشته مي شود.
غفوري مقدم افزود: در اين طرح، كالاها و خدماتي كه تقاضاي بيشتري دارند از قبيل پوشاك، ميوه و شيريني، مواد غذايي، آجيل و خشكبار، حمل و نقل و واحدهاي اقامتي و پذيرايي به طور ويژه نظارت خواهند شد.
او گفت: همچنين در اين طرح نظارت ويژه بر مراكز نگهداري كالا، انبارها و سردخانه ها، توجه به نصب برچسب قيمت و صدور فاكتور، حراجها و فروشهاي فوق العاده مورد تأكيد است.
وي با اشاره به اجراي همزمان طرح با اقدامهاي ويژه حوزه تنظيم بازار در خصوص ميوه و مركبات نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا و ساير موضوعها اظهار داشت: با توجه به تشكيل واحد بازرسي و نظارت اصناف، استفاده از توان بازرسي و نظارتي اصناف با مديريت متمركز سازمان بازرگاني ضرورت دارد.
غفوري مقدم افزود: اجراي اين طرح در نقاط مركزي شهر و اطراف حرم مطهر به صورت جديتري پيگيري و پرونده هاي تخلفي كه در طول اجراي طرح ويژه نظارتي تنظيم مي شوند، به صورت خارج از نوبت رسيدگي خواهد شد.

توليد صنعتي نان به جاي آلومينا

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل صنايع و معادن خراسان شمالي از جايگزيني طرح نان صنعتي و توليد LED و تجهيزات الكترونيكي به جاي طرح آلومينا از بوكسيت در طرحهاي آمايش صنعت و معدن اين استان خبر داد.مهندس فخر موحدي اظهار داشت: به دليل اينكه سرمايه گذاري در بخش آلومينا از بوكسيت به 500 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، بايد طرحهاي زيادي را معرفي و جايگزين اين طرح كنيم تا بتوانيم خلاء سرمايه گذاري را در استان پر كنيم.
وي خاطر نشان كرد: بعد از بررسيهاي گسترده و جلسات متعدد در استان 40 طرح، به عنوان طرحهاي جايگزين به ستاد راهبردي آمايش وزارت صنايع و معادن پيشنهاد كرديم.
وي افزود: در ابتدا 27 طرح آمايش داشتيم كه قرار بود با سرمايه گذاري 670 ميليارد تومان و اشتغال تقريبي 3700 نفر اجرايي شود.
وي تصريح كرد: در سفر دوم هيأت دولت به خراسان شمالي، طرح آمايش صنعت و معدن تصويب شد و رقم تسهيلات اعطايي به طرحهاي آمايش به 900 ميليارد تومان ارتقا پيدا كرد.
وي يادآور شد: از اين تعداد، طرحهاي توليد قطعات چدني و فولادي، كشتارگاه صنعتي طيور وانرژي خورشيدي تحت خلاء به ستاد راهبردي وزارت صنايع و معادن و بانك صنعت و معدن براي گرفتن تسهيلات معرفي شدند كه بر اساس آخرين اخبار و اطلاعات، طرح توليد قطعات چدني و فولادي در شهرستان اسفراين در حال گرفتن تسهيلات است.

آغاز طرح آمارگيري محصولات باغي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: به منظور برنامه ريزي مطلوب در جهت افزايش توليدات كشاورزي، جمع آوري اطلاعات و آمار دقيق از سطح زير كشت محصولات زراعي و باغي در خراسان جنوبي آغاز شد.
سرپرست سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي با اعلام اين خبر گفت: طرح آمارگيري از محصولات باغي در سطح 189 آبادي نمونه استان به مدت يك ماه ادامه مي يابد.
محمد زاري افزود: در اجراي اين طرح آمارگيران با مراجعه به بهره برداران و از طريق مصاحبه حضوري، اطلاعات مورد نياز طرح (سطح زير كشت باغهاي مثمر و غيرمثمر، تعداد درختان بارور و غيربارور و ميزان توليد محصولات باغي و نهاده هايي كه در توليد به كار برده شده است) را از طريق تكميل پرسشنامه بهره برداري گردآوري مي كنند.

يك نماينده مجلس انتقاد كرد؛ پيشرفت كند فاز دوم معدن سنگ آهن كارخانه گندله سنگان

رشتخوار- خبرنگار قدس: نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: فاز دوم معدن سنگ آهن كارخانه گندله كه در شهريور سال 85 كلنگ زني شد، تاكنون پيشرفت محسوسي نداشته است و مورد انتقاد جدي قرار دارد.
مهندس سجاديان با اشاره به وضعيت كارخانه كنسانتره گفت: 70 درصد تجهيزات و تأسيسات بخش كنسانتره در معدن سنگ آهن خواف تخليه شده و بقيه در حال ارسال است.
وي ظرفيت توليد اين كارخانه را 6/2 ميليون تن در سال اعلام كرد و گفت: قرارداد اين كارخانه با شركت دانيلي ايتاليا به ارزش 321 ميليون دلار منعقد شده است.
وي افزود: هم اكنون متخصصان داخلي و خارجي در حال نصب تأسيسات و تجهيزات كارخانه كنسانتره هستند.عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: ساخت مجتمع فولاد خواف توسط هشت شركت داخلي فولادساز شروع شده است.
وي افزود: اقدامهاي لازم براي اخذ 300 هكتار زمين در كنار معدن و زير ساختهاي آن انجام شده است.
وي گفت: با احداث كارخانه فولاد از فروش سنگ آهن و آهن خام جلوگيري مي شود و اين امر، همچنين باعث ايجاد اشتغال و كاهش آمار بيكاران منطقه خواهد شد.

پيشرفت 46 درصدي پروژه هاي عمراني قوچان

قوچان - خبرنگار قدس: فرماندار قوچان در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان از پيشرفت پروژه هاي عمراني قوچان بيشتر از حد متوسط استان خبر داد.شعباني ميانگين پيشرفت اين پروژه ها در استان را 36 درصد اعلام كرد و گفت: اين در حالي است كه در قوچان براساس اعلام دفتر فني استانداري، اين رقم 46 درصد مي باشد.وي با بيان اينكه در بحث پروژه هاي مصوب دور اول سفر رياست جمهوري، پيشرفت اين پروژه ها در قوچان 100 درصد است در حالي كه اين رقم در سطح استان 91 درصد مي باشد، افزود: پيشرفت پروژه هاي مصوب دور دوم سفر رياست جمهوري در قوچان 17 درصد مي باشد در حالي كه همين رقم در استان 16 درصد است.وي از عملكرد بنگاه هاي زودبازده در قوچان دفاع كرد و گفت: زمينه جذب كل اعتبار مصوب اين بخش فراهم شده، اما از طرف بانكهاي عامل با توجه به وضعيت اعتباري و سيستم اداري، قسمتي از اعتبارات پرداخت نشده است.

افتتاح جايگاه « CNG » در گرمه

جايگاه سوخت « CNG » شهرستان گرمه با حضور استاندار خراسان شمالي افتتاح شد.اين جايگاه كه در كيلومتر 3 بولوار امام رضا(ع) گرمه مقابل جايگاه مواد نفتي چشمه قرار دارد داراي 4 سكو و 8 نازل مي باشد.اعتبار اين پروژه به مبلغ ده ميليارد ريال از محل مشاركت سازمان بهينه سازي سوخت كشور تأمين و هزينه شده است.به گزارش خبرنگار ما، مركز آموزش 7 تير شهرستان جاجرم و مزار شهداي شهر درق از ديگر پروژه هايي بود كه توسط استاندار خراسان شمالي افتتاح شد.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن