تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803875740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کوروش نریمانی: کمدی به جامعه نشاط می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > چهره‌ها  - روزنامه ایران نوشت: کوروش نریمانی نویسنده، کارگردان و بازیگر، متولد 1348 است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر و کارشناسی ارشد کارگردانی را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است. از آثار نریمانی می‌توان به «شوآیک»، «تئاتر بی‌حیوان»، «شب‌های آوینیون»، «والس مرده شوران»، «دن کامیلو»، «هتل پلازا»، «معدنچیان» و «پایان آغاز» اشاره کرد. وی هم‌اکنون نمایش «جن‌گیر» را بار دیگر در سالن شماره یک تالار ایرانشهر به روی صحنه برده است. «جن‌گیر» که در سال گذشته به عنوان پرمخاطب‌ترین کار سال شناخته شد، همچون دیگر آثار نریمانی اثری کمدی است. وی معتقد است کمدی برای حفظ نشاط اجتماعی ضرورت دارد و به همین دلیل اصولاً نمایش‌های طنز را به روی صحنه می‌برد. آقای نریمانی، چه شد سالن تماشاخانه ایرانشهر را برای اجرای مجدد جن‌گیر انتخاب کردید؟ در سال گذشته این نمایش با استقبال چشمگیر تماشاگر روبه‌رو شده بود و در روز دو اجرا داشت، اما کفاف‌ حضور تماشاگران را نمی‌داد و همینطور که می‌دانید به عنوان پرتماشاگرترین نمایش‌ سال شناخته شد، به همین دلیل احساس کردم هنوز هم کسانی هستند که نمایش را ندیده‌اند و تمایل دارند ببینند و یا کسانی که می‌خواستند برای چندمین بار نمایش را ببینند. بنابراین احساس کردم جا دارد بار دیگر این نمایش اجرا شود. ضمن این‌که راجع به نمایش‌های پیشین خود همواره یک چنین نظری داشتم، اما متأسفانه این امکان برای آنها فراهم نشده است و من مطمئن هستم شب‌های آوینیون، دن کامیلو، والس مرده‌شوران، شوآیک و ... اگر دوباره اجرا شوند با استقبال چشمگیر تماشاگر روبه‌رو خواهند شد. در حال حاضر این شانس برای نمایش «جن‌گیر» فراهم شد که دوباره اجرا شود. آیا امکانات اجرایی این سالن برای اجرای شما مناسب است؟ جا انداختن این مسئله که دو نمایش با توجه به سالن مشخصی که قرار است اجرا شود طراحی میزانسن می‌شود؛ برای ما کار بسیار مشکلی شده است و هنوز نتوانستیم این مسئله را اجرا کنیم. به هر حال اجرا در سالن شماره 1 تالار ایرانشهر یک مورد استثنایی است چرا که پیش از این نمایش اجرا شده و میزانسن‌ها طراحی شده است و با این همه میزانسن‌ها در این سالن تغییراتی هم داشته که بخشی مفید و بخشی غیرمفید بود. بخش مفید آن راحتی تماشاگران است که بسیار اهمیت دارد، فضای تمیز که در شأن هنرمندان است اما به لحاظ فنی، شاید لطماتی برای به وجود آوردن حس توهم اولیه برای نمایش ما وجود داشت که تلاش کردیم با میزانسن‌های جدید و تغییرات دیگر و جذابیت‌هایی که در نمایش ایجاد کردیم، این مشکلات جبران شود و نهایتاً اجرا در این سالن را می‌پذیرم. سالن خوبی است. جایگاه متون کمدی در جامعه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ من اساساً به کمدی معتقدم. عصر حاضر، عصر نمایش‌های کمدی است و از قرن بیستم به بعد بزرگترین نمایشنامه‌نویسان و بزرگترین کارگردانان تئاتر دنیا حتی تراژدی‌های خود را در قالب کمدی و طنز مطرح کردند. خصوصاً کارگردانان و بخش اجرایی نمایش تراژدی‌های کلاسیک را به زبان طنز مطرح کرده‌اند چرا که کمدی زبان تفکر و اندیشیدن است. برخلاف تراژدی که معمولاً با احساسات و عواطف تماشاگر سروکار دارد که قرن بیستم و بیست و یکم در واقع بشر در حد توان تراژدی‌ها را دیده و شنیده و داستان‌سرایی از نوع تراژیک برای تماشاگر هیچ لطفی ندارد. فکر می‌کنم زبان طنز، زبان امروز تئاتر می‌تواند باشد. چون هم جذاب است و هم تفکربرانگیز. من تلاش کردم تا آنجا که امکان داشته و به بخش حرفه‌ای و شخصی کار خودم مربوط بوده همیشه کمدی کار کنم.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن