تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر ديدگاه هاي رهبرمعظم انقلاب اسلامي درباره انقلاب اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: مروري بر ديدگاه هاي رهبرمعظم انقلاب اسلامي درباره انقلاب اسلامي
تأثير عدم احساس مسئوليت دولتمردان
در حكومتهاي قبل
آنچه ملّت ما در طول دهها سال قبل از انقلاب، بلكه پيش از آن به آن دچار بود، نبودن اين دو عامل بود: يكي نبودن احساس مسئوليت در ميان دولتمردان، كه دولتمردان در قبال آحاد مردم، هيچ احساس مسئوليتي نداشتند؛ رؤساي كشور، كشور را ملك خودشان ميدانستند و براي استفاده از اين ملك به دنبال اين بودند كه ببينند كجا چه كاري براي آنها فايده ي بيشتري دارد؛ آنچه برايشان مطرح بود، فايده ي مردم نبود. اين عرف «دورافتاده» و «نزديك»، از آنجا به وجود آمد. اينكه فلان شهر دورافتاده است. دورافتاده يعني چه؟ معنايش اين بود كه از مركز كشور، از تهران دور است. اين كافي بود براي محروميت؛ چون چشمشان همين مناطق دور خود را ميديد و دلشان به دنبال كارها و مراكز و مناطقي بود كه براي آنها منشأ سود و نفعي باشد، نه براي مردم. انقلاب اين عرف را عوض كرد. انقلاب دور و نزديك را از منطق دولتيان و مسئولان كشور زدود؛ دور و نزديك ندارد. لذا شما مي بينيد مسئولين كشور، هيأت دولت، رئيس جمهور به سرتاسر كشور مسافرت ميكنند. اين معنايش اين است كه نگاه و عواطف و همت مسئولين بايد ميان همه ي شهرهاي كشور تقسيم شود. اين جور نباشد كه يك شهري، يك منطقه اي كه دوردست است، از شعاع همت و تصميم مسئولين دور بماند؛ نه، دور و نزديك ندارد. امروز در اين كشور شهرهائي و مناطق دوردست و كوچكي موفق مي شوند كه مسئولان كشور را، يعني رئيس جمهور را، دولت را، وزرا را از نزديك ببينند، به آنها نامه بدهند يا حرف بزنند و از زبان آنها و حنجره ي آنها مستقيماً سخن بشنوند كه در روزگارهاي گذشته در طول تاريخ، اميد اين را نداشتند كه حتي يك مدير درجه ي سه به آنها سركشي كند. پس اين يك عامل، يعني عامل احساس مسئوليت از سوي مسئولان كشور و مديران ارشد كشور امروز وجود دارد.
بيانات در ديدار عمومي مردم ابركوه ـ 15/10/86
تأثير عدم همّت و خودباوري مردم در دوران گذشته
عامل دوم، همت و خودباوري مردم است. آن مردمي، آن ملتي، جمعيت آن شهري كه براي خود ارزش و اهميتي قائل نباشد، همواره محكوم به عقب ماندگي است از همه ي مسابقات انساني و ميان جوامع بشري. در دوران تسلط استعمار بر كشورهاي اين منطقه و بر كشور ما، يكي از خطرناك ترين تبليغاتي كه روي ملّت ما انجام دادند همين بود كه به ملّت ما، به مرد و زن ما بباورانند كه شما نسبت به ملّتهاي غربي، ملّتهاي اروپائي عقب و درجه ي دو هستيد. همين درجه ي دو بودن هم باز در ميان مناطق گوناگون كشور يكسان نبود؛ بعضي ها عزيزكرده تر مي دانستند خودشان را و توقعاتشان بيشتر بود، بعضي توقعاتشان كمتر. انقلاب اسلامي آمد مثل طوفاني اين هواي آلوده و كثيف را از كشور زائل كرد.
امروز ملّت ما با تكيه ي بر تاريخ مشعشع خود، با تكيه بر استعدادهاي دروني خود و با تكيه بر اسلام و ايمان - كه امروز سخن نو براي بشريت دارد - ديگر خودش را يك ملّت عقب مانده نمي داند، خود را باور دارد. اين همان چيزي است كه همت ملي را برمي انگيزد، مردم را براي رسيدن به قله هاي پيشرفت آماده ميكند و آنها را تشويق ميكند. عرض من به شما برادران و خواهران، بخصوص به شما جوانان اين است كه نگذاريد اين احساس شيرين اميدواري به آينده در شما زائل شود.
اين كشور به ناحق عقب مانده نگه داشته شد. ما امروز پيشرفتهاي زيادي كرديم، اما اين پيشرفتها نسبت به آنچه كه شأن ملّت ايران است و جايگاه ملّت ايران است، كم است. ملّت ايران يك روزي در قله ي علم و اقتدار مادي و معنوي قرار داشته است به بركت اسلام. ما امروز اسلام را بازيابي كرده ايم؛ آغوشمان را به روي اسلام باز كرديم، اسلام را با نگاه متناسب با زمانه و با پيشرفت زمانه به دنيا عرضه كرديم. امروز تفكر سياسي اسلامي، تفكر اجتماعي اسلام، تفكر گرايش معنوي اسلام، تفكر اسلام در مورد روابط داخلي و دروني افراد جامعه با هم، مي تواند در دنيا مثل يك دستورالعمل، مثل يك سرمشق مطرح شود؛ نه اينكه اين حرف را ما بزنيم يا من اينجا بگويم؛ اين سخني است كه امروز انديشمندان باانصاف دنيا همين حرف را مي زنند. اين را ملّت ايران آسان هم به دست نياورده. شما شهيد داديد؛ ابركوه شهداي عزيزي دارد، فداكاراني دارد، پدر مادرهائي دارد كه فرزندان خودشان را فرستادند براي دفاع از اين انقلاب در دوران جوشش انقلاب؛ و براي دفاع از مرزهاي كشور در دوران دفاع مقدس. اينها بوده است كه توانسته اين انقلاب را زنده نگه دارد، اين پرچم را بلند نگه دارد و امروز ملّت ايران را عزيز كند.
بيانات در ديدار عمومي مردم ابركوه ـ 15/10/86
لحظات و حوادث تأثيرگذار در تاريخ
اين لحظه هاي حوادث بزرگ تاريخي، در واقع عوامل پيشرفت تاريخ ملّتها هستند. عاشورا يك نيمه روز بيشتر نبود؛ تاريخ را تكان داد و متحول كرد. يك حادثه، گاهي به قدري عميق و حكيمانه و بجا در طول زندگي يك ملّت اتفاق مي افتد كه تأثيرات آن براي سالهاي متمادي، گاهي براي قرنهاي متوالي باقي مي ماند. يقيناً روز نوزدهم دي براي ملّت ايران از جمله ي اين حوادث بود. ظرفيت حضور مردم و خشم مقدس و انقلابي مردم در طول سالهاي متمادي با ظلم دستگاه طاغوت و اعمال نفوذ بيگانگان لبالب شده بود؛ يك حركت هوشمندانه و بجا لازم بود. اين حركت را شما مردم قم در روز نوزدهم ديماه انجام داديد و اين گردونه به حركت در آمد. آنچه كه نظام طاغوت بر سر اين كشور و اين ملّت آورد، در طول سالهاي متمادي حاكميت سياه و ننگين خود، حقيقتاً يكي از فصول تلخ تاريخ ماست.
يكي از همين فعاليتهاي فاجعه آميز، قضاياي هفدهم دي بود كه در زمان رضاشاه اتفاق افتاد. طبق نقشه ي دشمنان اسلام و ايران، به كمك روشنفكران آن روز متصل به دربار پهلوي، تصميم گرفتند كه زن ايراني را از دائره ي عفاف و حجاب خود بيرون كنند و اين نيروي عظيم ايماني را كه به بركت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود كنند و بر باد بدهند.
بيانات در ديدار جمعي از اقشار مختلف مردم قم به مناسبت سالروز قيام نوزدهم دي ماه ـ 19/10/86
پاورقي

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن