تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816188722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از دردسرهاي ساخت دهكده المپيك خرم آباد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از دردسرهاي ساخت دهكده المپيك خرم آباد
خبرگزاري فارس: در صورت مساعدت و تامين اعتبار، دهكده المپيك خرم‌آباد سه سال ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، دهكده المپيك خرم‌آباد از مهم‌ترين پروژه‌هاي لرستان محسوب مي‌شود، كه بعد از گذشت چهار سال از كلنگ‌زني اين پروژه، عمليات ساخت آن هم ‌اكنون با تغيير نام به مجموعه ورزشي خرم‌آباد جاني تازه گرفته است.
كلنگ ساخت اين پروژه در ارديبهشت 86 با حضور محمد علي‌آبادي، رئيس وقت سازمان تربيت بدني در منطقه كمالوند خرم‌آباد، در زميني به مساحت 252 هكتار به زمين زده شد.
در مصوبات سفر دوم رياست‌ جمهوري قيد شده بود، كه اين دهكده تا سال 92 به بهره‌برداري مي‌رسد، اما با وجود اين وعده‌ها بعد از گذشت چند سال و با توجه به عدم پيگيري‌هاي لازم از سوي مسئولان وقت، ساخت اين مكان در زمان‌بندي مورد نظر غيرممكن شد و دهكده المپيك با تغيير نام و با تعيين مشاور جديد و هماهنگي اداره كل ورزش و جوانان استان و بررسي نيازهاي واقعي شهر خرم‌آباد، در مكان فعلي آن احداث مي‌شود.
مديركل ورزش و جوانان استان لرستان در اين خصوص به خبرنگار ورزشي فارس در خرم‌آباد گفت: طرح دهكده المپيك خرم‌آباد مانند 12 دهكده المپيك ديگر در ساير استان‌هاي كشور، از سوي كميسيون ماده 215 معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور منتفي شد.
فرهاد نيكوخصال با بيان اينكه پيش‌بيني اين مجموعه 60 پروژه بزرگ و بين‌المللي بود، افزود: توان استفاده از بسياري از اين پروژه‌ها همچون پاتيناژ و ساخت درياچه بازي‌هاي آبي را نداريم و در واقع ساخت آنها به نوعي اتلاف در هزينه و زمان است، كه به همين علت 60 پروژه اوليه در دست احداث المپيك به 26 پروژه كاربردي كاهش يافت.
وي اعتبار ساخت مجموعه ورزشي خرم‌آباد با 26 پروژه كاربردي را 38,5ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت: در صورت تأمين اعتبار و آغاز به كار، اين مجموعه تا پايان سال 94 آماده افتتاح و بهره‌برداري است.
نيكوخصال علت تغيير و تعديل دهكده المپيك به مجموعه ورزشي خرم‌آباد از سوي كميسيون ماده 215 معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور را عدم توجيه اقتصادي و برخي محدوديت‌هاي فرهنگي براي ميزباني برنامه‌هاي المپيك اين دهكده و ساير دهكده‌هاي سراسر كشور عنوان كرد و يادآور شد: دهكده المپيك را نه ‌تنها در خرم‌آباد بلكه در هيچ شهر كشور نداريم.
وي با بيان اينكه ساخت اين دهكده مي‌توانست منافعي همچون توزيع سرانه ورزشي و تقويت زيرساخت‌ها را براي استان در پي‌داشته باشد، گفت: تغيير دهكده المپيك به مجموعه ورزشي به معناي از دست دادن اين مكان ورزشي نيست، بلكه صرفاً براي دست يافتن و احداث مجموعه‌اي ورزشي براي شهر خرم‌آباد است كه از پروژه‌هاي غير ضروري آن با دلايل كارشناسي چشم‌پوشي شده است.
مديركل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان كرد: با وجود اين خوشبختانه مجموعه ورزشي خرم‌آباد تنها پروژه‌اي بود كه در سراسر كشور توانست با تغييراتي در كميت، اعداد و ارقام و تعداد اماكن، موفق به دريافت مجوز از سوي وزارت ورزش و جوانان شود و همچنين موافقت شركت توسعه، تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي كشور را جلب كند.
نيكوخصال با اشاره به اعلام آمادگي مشاركت بخش خصوصي در اين پروژه‌ها گفت: با توجه به حذف برخي پروژه‌ها، قسمتي از اراضي آزاد شده و با وجود تقاضاهايي از بخش خصوصي، زمين به صورت اجاره بلند مدت در اختيار متقاضيان قرار داده مي‌شود، كه دو پروژه تيراندازي و اتومبيل‌راني كارتينگ مكان‌يابي شده كه پس از توافق قسمت پايه به متقاضيان واگذار و امور عملياتي آن آغاز مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه قسمتي از مجموعه ورزشي خرم‌آباد به صورت استيجاري در اختيار دانشگاه پيام نور قرار دارد، گفت: قرارداد بين اداره كل ورزش و جوانان و دانشگاه پيام‌نور تفاهمي بود كه بعد از موعد مقرر با توجه به نياز جامعه ورزش به اين ساختمان حتماً توسط دانشگاه پيام‌نور تخليه و به جامعه ورزش واگذار مي‌شود.
نيكوخصال با اشاره به اينكه زمين موتورسواري مجموعه به صورت غيررسمي در حال بهره‌برداري است، يادآور شد: هم‌اكنون از اين زمين به صورت غيررسمي به عنوان زمين تمرين استفاده مي‌شود، ولي فعلاً موارد ايمني و رسمي آن در دست اجراست.
مديركل ورزش و جوانان لرستان در ادامه گفت: بعد از صدور مجوز براي مجموعه ورزشي خرم‌آباد، هم‌اكنون ساير شهرها با رقمي حدود 35 ميليارد تومان با شركت توسعه، تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي كشور قرارداد بسته‌اند.
در ادامه مشاور عمراني مدير كل ورزش و جوانان لرستان گفت: سال 86 كلنگ اين پروژه با عنوان دهكده المپيك يا پارك ورزشي براي برپايي اردوي تيم‌هاي ملي و مسابقات بين‌المللي زده شد.
بهروز بيرانوند با اشاره به پروژه‌هاي نيمه‌تمام اين مجموعه افزود: سالن دو و ميداني با شش هزار متر‌مربع، 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و سالن چندمنظوره تمريني نيز 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي اظهار داشت: همچنين تأسيسات مكانيكي، گرمايشي و سرمايشي و احداث استاديوم 15 هزار نفري كه كارفرماي آن سازمان مجري مسكن و شهرسازي كشور است، در دو فاز انجام گرفته كه در فاز اول حدود 35 درصد از اسكلت استاديوم تاكنون عملياتي شده است و فاز دوم آن نيز به زودي آغاز مي‌شود.
انتهاي پيام/و۱۰

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن