تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820897300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگي در عجيب ترين ساختمان ها


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: زندگي در عجيب ترين ساختمان ها
از گذشته‌هاي بسيار دور، انسان با ساختن عمارت‌هاي بسيار بزرگ، آن هم با شكل و شمايل عجيب، سعي كرده است به نوعي، خودنمايي و عرض اندام كند، اما پس از انقلاب صنعتي و گسترش علوم و فنون در اقصي نقاط جهان، اين موضوع به يك رقابت بين‌المللي در عرصه‌هاي علم و صنعت تبديل شد و آثاري در ساخت انواع سازه‌ها به‌وجود آمد كه در تاريخ بشريت براي هميشه ماندگار خواهد بود.


آفتاب: از گذشته‌هاي بسيار دور، انسان با ساختن عمارت‌هاي بسيار بزرگ، آن هم با شكل و شمايل عجيب، سعي كرده است به نوعي، خودنمايي و عرض اندام كند، اما پس از انقلاب صنعتي و گسترش علوم و فنون در اقصي نقاط جهان، اين موضوع به يك رقابت بين‌المللي در عرصه‌هاي علم و صنعت تبديل شد و آثاري در ساخت انواع سازه‌ها به‌وجود آمد كه در تاريخ بشريت براي هميشه ماندگار خواهد بود.

خانه‌اي به شكل پولك ماهي!
اين سازه كه توسط «فرانك‌گري» در كنار رودخانه «تروين» ساخته شده است، در سال 1997 درهاي آن به عنوان يك موزه به روي گردشگران گشوده شد. اين سازه، به صورت يك كشتي، از سنگ آهك و شيشه ساخته شده و پنل‌هايي از جنس تيتانيوم، به اين سازه استحكام و زيبايي خاصي درست مثل پولك‌هاي ماهي داده است كه انعكاس نور خورشيد در اين سازه، بسيار خيره‌كننده و به يادماني است.
تخم‌مرغ‌ها روي ديوار!
يكي ديگر از موزه‌هاي بسيار معروف كشور،‌اسپانيا، موزه هنر «سالوادر دالي» است. اين مزه به نام و ياد او، در شهر فيگوئواس كه زادگاه اين هنرمند بوده، ساخته شده و هرساله مورد بازيد بسيار زياد گردشگران قرار مي‌گيرد. سازه جديد بازسازي شده از بازمانده‌هاي ساختمان قديم آن مربوط به دوران جنگ جهاني، در سال 1980 ميلادي گسترش يافت.
«دالي» در زمان ساخت اولين سازه، به مراحل ساخت اين ساختمان كاملاً‌ نظارت داشت، به طوري كه عنوان مي‌شود طراحي خارجي آن مثل تصوير «تخم‌مرغ‌هاي روي ديوار» طراحي شده توسط خود اوست.

زندگي در درخت قارچ!
اين سازه كه يك از عجيب‌ترين سازه‌هاي سخت دست بشر است، در «سنسنتاتي» اوهايو توسط «تري‌براون» طراحي و ساخته شد. شكل و شمايل ساختمان «درخت قارچ» در چند سال گذشته، الهام‌بخش بسياري از داستان‌هاي كودكان براي نويسندگان و رمان‌نويسان بوده است.

خانه‌اي كه بلعيده مي‌شود!
ساختمان موزه «برانسون» يكي از موزه‌هاي شگفت‌انگيز و عجيب دنياست. اين بنا براي يادبود زلزله ويرانگر 8 ريشتري سال 1812 در «نيومادريد» ميسوري ساخته شده است. شكاف بين اين ساختمان، نمادي از بازماندگان اين زلزله مهيب است. اعتقاد بر اين است كه وقتي شمار به اين سازه نگاه مي‌كنيد، به‌نظر مي‌رسد كه انگار توسط زمين بلعيده مي‌شود.

همزيستي با «روبات»
«سومت جومساي» اين ساختمان «روبات» مانند را در سال 1986 در شهر بانكوك تايلند طراحي كرده است. به گفته وي، اين سازه نمادي از پيشرفت تكنولوژي در كشور تايلند و تأثير آن در زندگي انسان‌هاي عصر امروز است.

همه‌چيز در يك خانه حصيري
هنوز بسيار از مردم دنيا براي خريد روزانه خود از يك سبد حصيري دستباف استفاده مي‌كنند و اين دقيقا همان ايده اوليه در طراحي اين ساختمان بوده است كه البته نماد اصلي شركت «لونگابرگر» بزرگ‌ترين توليد‌كننده سبد در جهان نيز به شمار مي‌رود. طراح اين ساختمان سعي كرده تا سنت خريد و پيك‌نيك رفتن مردم «نيوآرك» اوهايو را در روزهاي تعطيل به نمايش بگذارد.

اتراق در آغوش اژدها!
شركت معماري «زوتينسكي زالسكي» اين بنا را با تأثير گرفتن از معماري اسپانيايي طراحي كرده و به گفته طراحان آن، سعي بر اين بوده است كه نماي ساختمان به صورت يك اژدها طراحي و اجرا شود. البته اين حاصل رنگ‌هاي به كار رفته در اين ساختمان ديدني است كه به يك مركز بزرگ خريد در منطقه «سوپرت» لهستان تبديل شده است.

رقص خان در پراگ!
معماري منحصر به‌ اين ساختمان در پراگ، هرساله تعداي زيادي از گردشگران را به خود جلب مي‌كند. اين ساختمان كه «رقص‌خان» نام دارد. به «جواهر معاصر» معروف است و در سال 1992 توسط «فرانك‌گري» آرشيتكت معروف موزه «گوگنهايم» اسپانيا طراحي شده و سال 1996 توسط رئيس‌جمهور وقت چك‌اسلواكي افتتاح شده است.

كد مطلب : 142708

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن