تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821058923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر
مراسم كلنگ‌زني طرح تغذيه دشت شهريار با بهره‌گيري از جريان سيلابي رودخانه كرج

شهريار - برزگر

رشد و توسعه روزافزون فعاليتهاي صنعتي، كشاورزي و نياز آب شرب دشت شهريار، با توجه به رشد جمعيت و محدوديتهاي منابع تامين‌كننده آب ،همراه با بهره‌برداري بي‌رويه از آب زيرزميني و حذف آبهاي سطحي تغذيه كننده ،موجب افت سطح آب و فرو نشست زمين و در نتيجه كاهش قابل توجه حجم ذخيره آب شده است.كه در راستا مطالعات علاج‌بخشي دشت شهريار با هدف شناسايي وضعيت موجود و آتي و تعيين دقيق نيازهاي منطقه و تامين نيازهاي آبي از ساليان گذشته مطرح بوده است. با پيگيري مسئولين شهرستان شهريار طرح تغذيه مصنوعي دشت شهريار با بهره گيري از جريانهاي سيلابي رودخانه كرج با حضور مهندس ارتقايي مدير عامل شركت آب منطقه‌اي استان تهران، مهندس قدمي مدير كل امور پارلماني وزارت نيرو، گروسي نماينده مردم شهريار، قدس و ملارد در مجلس شوراي اسلامي، جوهري فرماندار شهريار كلنگ‌زني شد. مهندس ارتقائي مدير عامل شركت آب منطقه‌اي استان تهران در اين مراسم گفت:با آغاز عمليات اجرايي طرح تغذيه مصنوعي دشت شهريار و ساماندهي رودخانه كرج در نظر داريم وضعيت بحراني چاهها آب شرب و كشاورزي منطقه را مرتفع گردانيم. وي يكي از مشكلات جدي آبفا در شهريار را جابجايي‌هاي مكرر به دليل فرونشست زمين عنوان كرد و افزود: طبق گزارش سازمان زمين‌شناسي در ستاد بحران ،متوسط فرونشست زمين در برخي مناطق دشت تهران و شهريار 16 سانت مي باشد كه زنگ خطري است كه به صدا در آمده است و اين پروژه دقيقاً نقطه اين آسيب را هدف گرفته و مي‌خواهد سيلابهايي كه از بالا دست و سد كرج رها مي‌شوند، پشت اين بندها نفوذ كنند و چون اين منطقه در بالا دست شهريار قرار دارد بهترين نقطه براي تغذيه سفره‌هاي زيرزميني است. مهندس ارتقائي در ادامه قول احداث كانالي به طول 20 كيلومتر به موازات كانال جنوب تهران به رباط كريم را داد و تصريح كرد:خوشبختانه كارهاي مطالعاتي احداث تصفيه خانه غرب استان تهران به نتيجه نهايي رسيده است و با احداث اين تصفيه خانه و انتقال پساب،تحول اساسي در شهرستان روي خواهد داد و مشكلات منطقه را ساماندهي مي‌كند.

در ادامه اين مراسم جوهري فرماندار شهريار گفت:در سالهاي گذشته يكي از ويژگيهاي شهريار، سرسبزي و باغات آن بوده كه بعد از اجرايي شدن طرح سد اميركبير ما در بحث سفره هاي زيرزميني و مسائل مربوط به كشاورزي با كمبود شديد آب مواجه شديم كه براي رفع اين مشكل پروژه‌هاي مختلفي تعريف و اقدامات خوبي در گذشته انجام شده است. وي ادامه داد:با پيگيري مسئولين شهرستان 2 طرح به نتيجه رسيده و امروز شاهد كلنگ زني يكي از اين طرح ها هستيم تا مشكل كمبود آب برطرف شود. جوهري افزود :طبق آمار ،آب مصرفي شهرستان شهريار 445 ميليون مترمكعب است كه در بخش كشاورزي 390 ميليون متر مكعب و در بخش صنعت و آب شرب هم 65 ميليون متر مكعب مصرف شهرستان است و نيازما در وضعيت موجود 110 ميليون مترمكعب در بخش كشاورزي و 20 ميليون متر مكعب در بخشهاي ديگراست كه بايد براي رفع اين كمبود برنامه‌ريزي شود. فرماندار شهريار گفت:ما انتظار داريم طبق پيش‌بيني‌هاي به عمل آمده تا سقف 70 ميليون مترمكعب از نيازهاي فعلي شهرستان تامين شود و با احداث تصفيه خانه و انتقال پساب غرب استان تهران به شهرستان شهريار ،كه پروژه بسيار عظيم و تاثيرگذار است مشكل كمبود آب شهرستان مرتفع گردد.

استانداردسازي محور شهيد كلانتري اروميه ضروري است

اروميه – خبرنگار آفرينش

رئيس راه و ترابري اروميه گفت: بزرگراه شهيد كلانتري اروميه از مسيرهاي ارتباطي پرتردد در استان است كه استانداردسازي اين محور ضروري است. صادق حبيب زاده در گفتگو با اصحاب رسانه افزود: استانداردسازي اين محور در افزايش تردد و ايمن سازي سفرها نقش بسزايي دارد. وي اضافه كرد: از ابتداي سال جاري شاخص ايمني اين بزرگراه با اجراي عمليات راهداري به طور قابل توجهي افزايش يافته است و درصدد روان سازي ترافيك در اين بزرگراه هستيم. وي اظهار كرد: عمليات خط كشي به طول 35 كيلومتر و نصب گاردريل به طول پنج كيلومتر در اين بزرگراه اجرا شده است. وي با اشاره به نصب 82 عدد تابلوي هشدار دهنده و مسيرنما و همچنين چهار عدد تابلوي اطلاعاتي در اين محور گفت: نصب 10 عدد ميله جداكننده، مرمت و اصلاح ميله‌هاي فرسوده و خسارت ديده از ديگر اقدامات راهداري اروميه در اين محور ترانزيتي مي‌باشد. حبيب زاده با بيان اينكه دو كيلومتر جدولگذاري جهت جداسازي باند رفت و برگشت اين محور انجام شده ادامه داد: عمليات جدولگذاري اين محور با اعتباري افزون بر 850 ميليون ريال اجرا شده كه در كاهش تصادفات نقش بسزايي ايفا مي‌كند.

رئيس اداره امور فرهنگي كميته امداد امام خميني (ره) استان يزد:

"همايش علمي- فرهنگي دانشجويان و طلاب علوم ديني تحت پوشش كميته امداد برگزار مي‌گردد"

يزد – اكبر خيرخواه

به گفته رئيس اداره امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد همايش علمي ـ فرهنگي دانشجويان و طلاب علوم ديني تحت حمايت كميته امداد همزمان با سراسر كشور در استان يزد نيز برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد، "غلامرضا مشعلچي" با بيان اين خبر اظهار داشت: اين همايش با رويكرد علمي و تحت عنوان " بررسي پژوهشگرانه و محققانه جايگاه هويت فردي دانشجويان و طلاب علوم ديني در مسير نيل به الگوي اسلامي ايراني پيشرفت در افق تبيين شده مقام معظم رهبري (مدظله العالي)" برگزار مي‌گردد. وي تصريح كرد: بر اساس فراخوان همايش علاقه مندان مي توانند تا تاريخ سي ام دي ماه مقالات خود را در قالب فايلword حداكثر در 10 برگ A4 به آدرس اينترنتي [email protected] يا محل استقرار دبيرخانه همايش واقع در ابتداي بلوار شهيد بهشتي اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) ارسال نمايند. وي افزود: مقالات ارسالي به دبيرخانه همايش در كميته علمي متشكل از اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه، كارشناسان اين نهاد بررسي و به نفرات برتر جوايز ارزنده‌اي اهداء خواهد شد.. مشعلچي در خصوص زمان برگزاري همايش گفت: اين همايش در بهمن ماه سال جاري در يكي از مراكز آموزش عالي استان برگزار مي‌گردد.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن