تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815999226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در كميسيون صادرات اتاق ايران ابراز شد؛ نگراني از صادرات كشور در سال88


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در كميسيون صادرات اتاق ايران ابراز شد؛ نگراني از صادرات كشور در سال88


تهران- خبرگزاري كار ايران
در جلسه كميسيون صادرات اتاق ايران، پيامدهاي كاهش بودجه سازمان توسعه تجارت در سال88 و تاثير ايجاد مراكز تجاري خارج از كشور در توسعه صادرات غير نفتي مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي اتاق ايران، اسدالله عسگراولادي رئيس كميسيون صادرات اتاق ايران در اين جلسه با اشاره به آمار ده ماهه صادرات كشور، گفت: فقط در بخش پتروشيمي و ميعانات گازي در نيمه پاياني سال شاهد افزايش صادرات بوده ايم و در صادرات ساير كالاها 15درصد از نظر وزني و 5/8 درصد از نظر قيمت با كاهش روبرو بوده ايم، ولي در مجموع به علت رشد صادرات پتروشيمي، آمار صادراتي افزايشي بوده است.
وي با تاكيد بر لزوم تعامل كميسيون صادرات اتاق ايران با فراكسيون صادرات مجلس، تصريح كرد: پيش بيني مي كنيم كه صادرات كشور در سال88 وضعيت رضايت بخشي نداشته باشد.
عسگراولادي با اشاره به هزينه هاي افتتاح مراكز تجاري ايران در خارج از كشور خواستار مشاركت بيشتر سازمان توسعه تجارت براي تامين هزينه هاي اين مراكز شد.
وي افزود: سازمان توسعه تجارت 25 كشور را براي تاسيس مركز تجاري ايران پيشنهاد داده اند، ضمن آنكه مديريت اين مراكز يك كار حرفه اي است و با وجود هزينه هاي بسيار بالاي راه اندازي و مديريت اين گونه مراكز بايد دولت براي ساخت و راه اندازي مراكز تجاري پيش قدم شود و تصدي گري و مديريت آنها را به بخش خصوصي واگذار كند.
اسدالله پاك سرشت مشاور عالي اتاق گرگان نيز در اين جلسه با اشاره به گزارش مجله اكونوميست در خصوص پيش بيني كاهش صادرات ايران در سال آينده گفت: زير ساخت هاي لازم براي صادرات به خصوص صادرات محصولات فسادپذير وجود ندارد و با كاهش مشوق ها و اختلاف نرخ برابري قيمت ارز عملاً در سال آينده صادرات كشور با مشكلاتي مواجه خواهد شد.
سعيد شادكام عضو هيات مديره توليد كنندگان و صادركنندگان پوست، سالامبور و چرم ايران نيز با اشاره به خشكسالي و امراض دامي به عنوان مهمترين مشكلات پيش روي صنعت چرم كشور تصريح كرد: در نيمه پاياني سال درباره صادرات چرم با كاهش مواجه شده ايم و با شرايط موجود و بالا رفتن هزينه هاي توليد، محصولات چرمي ايران قابل رقابت با بازارهاي جهاني نيست.
اميد عابدي عضو ديگر كميسيون صادرات اتاق ايران نيز از افتتاح سركنسولگري قزاقستان در گرگان خبر داد و گفت: ارزش پول در كشورهاي25CIS تا 30 درصد كاهش يافته است و بحران جهاني اقتصاد از كشورهاي توسعه يافته با مديريت عبور كرده و در كشورهايي با اقتصاد تك محصولي نمود پيدا كرده است.
وي افزود: بايد براي مقابله با اين بحران ساختارهاي مناسب داشت و طرح حمايتي و منطقي از اقتصاد كشور تعريف كرد.
وي در ادامه توضيحاتي در خصوص پيشنهاد اتاق گرگان به كميسيون صادرات اتاق ايران در خصوص نحوه پرداخت جوايز صادراتي ارايه كرد.
عابدي با تاكيد بر نقش مراكز تجاري براي ورود به بازارهاي جهاني تصريح كرد: كره و تركيه با حدود 100مركز تجاري در جهان تاثيرات اين شيوه را براي ورود به بازارهاي جهاني تجربه كرده اند و اكنون شاهد رشد صادرات اين كشورها به سراسر جهان هستيم.
وي افزود: مراكز تجاري مي توانند در خارج از كشور نقش رايزن هاي بازرگاني را ايفا كنند و اين امر منوط به حرفه اي عمل مردن در اين زمينه است.
رضا سليم ساساني عضو كميسيون صادرات اتاق ايران نيز با اشاره به برگزاري نمايشگاه كالا و خدمات ايران در سليمانيه عراق با همكاري سازمان بازرگاني و اتاق كرمانشاه گفت: اين نمايشگاه از سوي وزارت بازرگاني به عنوان نمايشگاه ممتاز انتخاب شد. ضمن آنكه مرزهاي خسروي و پرويز خان نيز به عنوان فعالترين مرزهاي بازرگاني كشور مي توانند نقش مهمي در صادرات كالا و خدمات ايران به عراق بازي كنند.
پايان پيام

كد خبر: 475838

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن