تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821042399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جام حذفي انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جام حذفي انگليس
خبرگزاري فارس: تيم فوتبال منچستريونايتد با غلبه بر همشهري خود به مرحله بعدي جام حذفي انگليس راه يافت.


به گزارش خبرگزاري فارس عصر امروز منچسترسيتي و منچستريونايتد در صدو‌شصت‌و يكمين دربي تاريخ در ورزشگاه اتحاد در دور سوم جام حذفي به مصاف هم رفتند. ديداري كه در زير بارش باران انجام شد.

منچسترسيتي با تركيب پانتيلمون در درون دروازه، ميكا ريچاردز، كمپاني، لسكات، كولارف در خط دفاع، ديونگ، ميلنر، آدام جانسون، سيلوا در خط مياني و نصري و آخرو در خط حمله وارد بازي خانگي شد. در مقابل منچستريونايتد با تركيب لينده‌گارد در درون دروازه‌، اسمالينگ،‌ جونز، فرديناند، اورا در خط دفاع، كريك، گيگز، والنسيا و ناني در خط مياني، روني و ولبك براي گرفتن انتقام وارد ميدان شدند.

در اين مصاف ياران فرگوسن حاكم مطلق نيمه اول بازي بودند. آنها كه هفته قبل در دو بازي هفته نوزدهم و بيستم ليگ برتر ۳ بر ۲ از بلكبرن و ۳ بر صفر از نيوكاسل شكست خوردند، دنبال پيروزي مي گشتند. انگيزه ديگر آنان انتقام باخت ۶ بر يك ۲۳ اكتبر گذشته از حريف در ليگ برتر بود.

وين روني در دقيقه ۱۰ گل اول سرخ‌پوشان را به ثمر رساند. دو دقيقه بعد ونسان كمپاني، مدافع و كاپيتان من‌سيتي توسط داور از زمين اخراج شد. اين اتفاق سبب شد نظم دفاعي آبي‌‌ها با تصميم بحث‌انگيز داور مسابقه به هم بريزد. اخراجي كه بسيار سخت‌گيرانه بود و حرف‌ و حديث‌هاي زيادي به همراه داشت.
در دقيقه ۳۰ ولبك و ۳۹ روني دو بار ديگر براي شاگردان فرگي گلزني كردند تا منچستر يونايتد در نيمه اول با برتري 3 بر صفر به رختكن برود.

در نيمه دوم شاگردان مانچيني به بازي بازگشتند. آنها در دقيقه ۴۸ توسط كولاروف و ۶۴ آخرو دو گل وارد دروازه منچستري كردند كه حتي پل اسكولز، هافبك قديمي و بازنشسته شده خود در تابستان را براي حفظ برتري وارد جريان بازي كرد. تدبيري كه موثر واقع شد و سيتي‌ها نتوانستند گل سوم را به ثمر رسانده تا اين ديدار با برتري 3 بر 2 منچستريونايتد پايان يابد و اين تيم به مرحله بعد صعود كند.

*حاشيه‌ها

* جدا از برادران توره كه براي همراهي تيم كشورشان در مرحله آماده‌سازي قبل از جام ملت‌هاي آفريقا آبي‌هاي آسماني را به طور موقت، ترك كردند، من‌سيتي گرت بري و ماريو بالوتلي را به خاطر محروميت و مصدوميت در اختيار نداشت. ميلنر، ديونگ و ژكو نيز غيبت داشتند.
روي نيمكت ذخيره‌ها نيز هارت (دروازه‌بان)، كليشي، زابالتا، ساويچ،‌ رزاق، سوارز و هارگريوز نشستند.

*اسكولز بازي كرد
سرآلكس فرگوسن، سرمربي منچستريونايتد در اين بازي پل اسكولز، هافبك ۳۷ ساله فصل گذشته‌اش را بارديگر به خدمت گرفت. اسكولز كه تابستان گذشته اعلام كناره‌گيري كرد و كفش‌هايش را آويخت، وقتي با مشكلات جدي تيمش از نظر كمبود بازيكن، در فصل جاري مواجه شد، با شروع ايام نقل و انتقالات زمستاني در ماه ژانويه و به خواست فرگوسن به تيم بازگشت. او قرار است تا پايان فصل جاري به يونايتد‌ها كمك كند. وي در نيمه دوم به ميدان رفت.

*غايبين منچستريونايتد
مربي ۷۰ ساله من‌يونايتد در اين بازي با چند بازيكن مصدوم مواجه بود. اين مشكل او به حد همتايش در تيم من‌سيتي يعني مانچيني نبود. نفرات غايب و مصدوم وي در اين بازي ويديچ، يانگ و فلچر بودند.
همچنين دخه‌آ (دروازه‌بان)، رافائل داسيلوا، ايوانز، پارك‌جي سونگ، آندرسون، هرناندز را روي نيمكت نشستند. ضمن آنكه برباتف نيز در جمع نفرات تيم حضور نداشت.

*ورزشگاه در تصرف هواداران
حساسيت زياد اين مصاف سبب استقبال كامل هواداران سيتي و يونايتد شد. ۴۷ هزار تماشاگر حامي دو تيم شهر منچستر كه يك گروه خوشحال از نتيجه و ديگري ناراحت و شدند، جاي سوزن انداختن در ورزشگاه اتحاد باقي نگذاشتند.

*دو كاپيتان،‌ دو مدافع خارجي
از جمله نكات قابل تامل اين دربي، حضور دو مدافع خارجي به عنوان كاپيتان دو تيم منچستر در زمين بود.
نزد من‌سيتي ونسان كمپاني بلژيكي سعي در هدايت صحيح مردانش و انتقال دستورات مانچيني به شاگردانش داشت. البته او تا دقيقه ۱۲ توانست اين كار را انجام دهد زيرا به خاطر خطاي روي ناني با كارت قرمز مستقيم توسط داور اخراج شد. در مقابل بازوبند كاپيتاني منچستريونايتد بر بازوي پاتريس اورا فرانسوي بسته شده بود.
يك نكته ديگر اين دو كاپيتان، گپ هر دو قبل از بازي به زبان مادري (فرانسوي) قبل از شروع مسابقه بود.

*قضاوت بحث‌انگيز فوي
اتحاديه فوتبال انگليس مسئوليت قضاوت بازي را برعهده كريس فوي گذاشت. داوري ۴۹ ساله كه تنها از راه قضاوت اين رشته امرار معاش مي كند.
جدي‌ترين موضوعي كه در ارتباط با نحوه قضاوت او دراين مصاف مطرح بود، مربوط به دقيقه ۱۲ بازي بود كه خطاي كمپاني‌، مدافع و كاپيتان من‌سيتي را با اخراج از زمين اخراج كرد. اقدامي كه اعتراض شديد من‌سيتي را به همراه داشت چرا كه آنان باور داشتند حق وي كارت قرمز نبوده و با اين قضاوت، تاثيري منفي بر بازي من‌سيتي گذاشت.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن