تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812161526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانوري براي جلوگيري از سقوط


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: مانوري براي جلوگيري از سقوط
بسم‌الله الرحمن الرحيم
رژيم صهيونيستي در يك بيانيه نظامي اعلام كرد يك مانور دفاع موشكي با آمريكا برگزار مي‌كند. هر چند زمان و مكان دقيق اين مانور اعلام نشده ولي مقامات اسرائيلي مي‌گويند براي اين مانور از مدت‌ها قبل برنامه ريزي شده بود و برگزاري آن، واكنش به رخداد خاصي نيست.
به نظر مي‌رسد اين مانور موشكي همان مانوري باشد كه قبلاً قرار بود در ارديبهشت ماه سال آينده به عنوان بزرگ‌ترين مانور نظامي مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي با هدف آزمايش قدرت دفاعي اين رژيم براي مقابله با موشك‌هاي بالستيك برگزار شود و در آن 5 هزار نظامي آمريكايي و اسرائيلي شركت كنند ولي با توجه به تحولات منطقه، زمان برگزاري آن به زمستان سال جاري منتقل شده است.
كارشناسان نظامي منطقه وقوع بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و سقوط حاميان اصلي رژيم صهيونيستي در شمال افريقا را از دلايل تعجيل در برگزاري مانور مي‌دانند كه قرار است سامانه دفاع هوايي "گنبد آهني" كه براي مقابله با راكت‌هاي كوتاه برد حماس در اسرائيل مستقر شده، سامانه دفاع موشكي پاتريوت آمريكايي كه براي رهگيري هواپيماها در اختيار اسرائيل قرار داده شده، همچنين سامانه "گرز جادويي" براي مقابله با موشك‌هاي ميان برد و سامانه "تير 3" براي رهگيري موشك‌هاي بالستيك دوربرد كه در قالب كمك‌هاي نظامي واشنگتن به تل آويو منتقل شده مورد استفاده قرار بگيرد. منابع آمريكايي نيز هدف ديگر اين مانور را، آمادگي براي مقابله با آنچه كه "تهديد موشكي ايران" خوانده شده عنوان كرده‌اند.
گرچه هيچيك از مقامات آمريكايي و اسرائيلي هدف اين مانور را رسماً اعلام نكرده‌اند ولي مي‌توان چند هدف همزمان را در پشت صحنه برگزاري اين مانور دخيل دانست.
نخست آنكه رژيم صهيونيستي به عنوان پنجاه و يكمين ايالت آمريكا، نقطه ثقل و تعيين مركز سياست‌هاي راهبردي واشنگتن در خاورميانه است. اين رژيم غاصب، سالهاست كه به عنوان زايده شرم آور آمريكا، از ماليات شهروندان آمريكايي ارتزاق كرده و به عنوان عامل ايجاد ناامني و آشوب و جاي پاي مداخله واشنگتن در منطقه حساس و استراتژيك خاورميانه نقش آفريني نموده است. بي‌حساب نيست كه هر يك از روساي جمهور آمريكا بيش و پيش از آنكه خود را متعهد به راي دهندگان آمريكايي بدانند، در قبال امنيت رژيم صهيونيستي متعهد بوده و از آن حمايت كرده‌اند. بي‌دليل نيست كه اوباما به عنوان چهل و چهارمين رئيس‌جمهور امريكا در شرايطي كه كشورش در بدترين شرايط اقتصادي دست و پا مي‌زند و راي‌دهندگان آمريكايي تب‌دار بيماري سخت مالي هستند، 11 ميليارد دلار علاوه بر كمكهاي مالي بلاعوض قبلي به اسرائيل مي‌بخشد و در جمع لابي‌صهيونيست‌هاي آمريكا موسوم به "آيپك" به گونه‌اي درباره تعهدش به حفظ امنيت رژيم صهيونيستي سخن مي‌گويد كه گويي همه مقامات سابق كاخ سفيد و كنگره از او درس وفاداري به صهيونيست‌ها را آموخته‌اند. او اخيراً با صراحت تاكيد كرد با اختصاص 11 ميليارد دلار كمك نظامي اضافي بيشترين حجم كمكهاي آمريكا به رژيم صهيونيستي را ارائه كرده و تلاش او براي حفظ برتري امنيت اسرائيل به عنوان متحد اصلي آمريكا، بيش از هر رئيس‌جمهور ديگري بوده و روابط سياسي، نظامي و اطلاعاتي آمريكا با اسرائيل هيچگاه چنين قوي و مستحكم نبوده است.
دومين هدف از برگزاري اين مانور كه هدفي انتخاباتي براي سران كاخ سفيد مي‌باشد، اينست كه اوباما اين روزها كه بودجه نظامي آمريكا را كاهش داده، تمام تلاش خود را براي افزايش توان نظامي رژيم صهيونيستي به كار گرفته تا با نشان دادن حمايت ويژه خود از صهيونيست‌ها، توجه لابي گسترده صهيونيسم را در آمريكا به سوي خود جلب كند و بتواند از اين حمايت به عنوان برگ برنده‌اي براي انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا استفاده نمايد. اين درحالي است كه آمريكا سالانه 3 ميليارد دلار كمك نظامي در اختيار رژيم صهيونيستي قرار مي‌دهد و اخيراً نيز اوباما بودجه كمك به سامانه ضد موشكي اسرائيل را دو برابر كرده است.
سه سال پيش برخي براين تصور بودند كه در پي به قدرت رسيدن باراك اوباما با ارائه شعار "تغيير" و راهيابي وي به كاخ سفيد، بايد در انتظار تغييرات اساسي در سياست كاخ سفيد بويژه سياست‌هاي تجاوزگرانه و مداخله جويانه آمريكا در عرصه خارجي بود كه مشخص‌ترين آنها، تنزل جايگاه رژيم صهيونيستي در سياست خارجي واشنگتن و كاهش رتبه اسرائيل در جدول كمكهاي خارجي آمريكا است، اما ديري نپائيد كه همه اين ايده‌ها بر آب رفت و ثابت شد كه اوباما نيز همانند اخلاف خود بيش از آنكه به مردم آمريكا و راي دهندگان و ماليات آمريكايي متعهد باشد، به رژيم صهيونيستي متعهد است.
با توجه به اين واقعيت و حجم انبوه كمك‌هاي نظامي آمريكا به اسرائيل، اين واقعيت آشكار شده كه رژيم صهيونيستي نه به عنوان شريك و متحد استراتژيك آمريكا بلكه جزيي از منابع حياتي و ايالت پنجاه و يكم آمريكا محسوب مي‌شود و به طور كامل، تأمين كننده اهداف سياست خارجي واشنگتن در منطقه خاورميانه است. از اين روست كه گرچه آمريكا خود در عرصه اقتصادي با بحرانهاي مختلفي دست و پنجه نرم مي‌كند با اين حال هر ساله بر كمكهاي نظامي بلاعوض خود به صهيونيست‌ها مي‌افزايد.
سومين هدف آمريكا از اين مانور، به نمايش در آوردن تجهيزات جديد موشكي و سيستم‌هاي رادار ضد موشكي است تا بدينوسيله كشورهاي عرب را به خريد اين تجهيزات گرانقيمت دفاعي در راستاي پروژه "ايران هراسي" تشويق كند كما اينكه اخيراً شيوخ خليج فارس را براي خريد 123 ميليارد دلار تسليحات نظامي به پاي ميز قرارداد كشاند و پولهاي حاصل از فروش ذخائر نفتي آنها را كه بايد صرف توسعه و پيشرفت اقتصادي اين كشورها شود، به جيب زد. طبعاً بحران اقتصادي آمريكا چيزي نيست كه به اين سادگي‌ها و با اين مبالغ قابل ترميم باشد و قطعاً پر شدن اين چاله‌ها به قراردادهاي كلان موشكي و مبالغ بالاتري نياز دارد كه مانور مشترك دفاع موشكي آمريكا و رژيم صهيونيستي مي‌تواند به عنوان يك نمايشگاه فروش و جذب مشتري براي تسليحات آمريكايي مورد مطالعه قرار گيرد. چهارمين هدف آمريكا از برگزاري مانور موشكي با رژيم صهيونيستي، نوعي كمك به شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه‌اي است كه اسرائيل در آن از هر زمان ديگري ضعيف‌تر شده و بحران داخلي از يكسو و موج بيداري اسلامي از سوي ديگر موجبات سقوط آنرا فراهم كرده است. برخي از كارشناسان معتقدند رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات خود نيازمند وقوع جنگ ديگري در خاورميانه است كه اين بار به جاي آنكه يك طرف اين جنگ رژيم صهيونيستي باشد، در هر دو طرف اين جنگ، كشورهاي اسلامي قرار بگيرند و منابع و استعدادهاي خود را به تباهي بكشانند. براساس اين برآورد، براي آنكه رژيم صهيونيستي از هرگونه خطر احتمالي بويژه تهديدات موشكي در امان بماند، لازم است چتر دفاعي و تور موشكي آمريكا، ايالت پنجاه و يكم اين كشور را حفاظت كند و حاشيه امنيتي لازم را براي آنان ايجاد نمايد، غافل از آنكه اگر كمك‌هاي 60 سال اخير آمريكا توانسته باشد امنيت را براي جرثومه فساد فراهم سازد، از اين به بعد هم كمك‌هاي بي‌دريغ اوباما خواهد توانست رژيم صهيونيستي را از سقوط نجات دهد.

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن