تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812035153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسيب‌شناسي تلاوت قاريان قرآن جمهوري اسلامي ايران/9رفيع‌پور، قاري ممتاز دانشجويي:آسيب‌هاي تلاوت قاريان ايراني ارتباط مستقيم با نحوه برگزاري مسابقات قرآن دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آسيب‌شناسي تلاوت قاريان قرآن جمهوري اسلامي ايران/9رفيع‌پور، قاري ممتاز دانشجويي:آسيب‌هاي تلاوت قاريان ايراني ارتباط مستقيم با نحوه برگزاري مسابقات قرآن دارد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: رتبه برتر سي ‌و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم مازندران با اشاره به آسيب‌هاي تلاوت قاريان قرآن ايران گفت: نحوه برگزاري مسابقات قرآن كريم در كشور ارتباط مستقيم و تنگاتنگ با اين آسيب‌ها دارد.
«حسين رفيع‌پور»، قاري ممتاز دانشجويي و رتبه برتر سي‌ و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: به طور معمول قاريان قرآن ايران به عامل تحزين در تلاوت قرآن و قرائت همراه با توجه به معاني آيات و مضامين آن توجهي نمي‌كنند و اين امر نه تنها خود آسيبي براي قرائت آن‌ها است بلكه باعث خواهد شد تا مستمع و شنونده تلاوت نيز متوجه اين امر كه غايت اصلي تلاوت قرآن، توجه به دستورات و احكام بلندمرتبه قرآن است، نشود.

وي افزود: به عقيده من نحوه برگزاري مسابقات قرآن كريم در كشور ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با به وجود آمدن آسيب‌هايي كه براي تلاوت قاريان ذكر شد دارد، زيرا در بازه زماني محدودي از قاري خواسته مي‌شود تا چكيده‌اي از بهترين فرازها و نغمات قرآني را در تلاوت خود به نمايش بگذارد.

رفيع‌پور ادامه داد: مسابقات قرآن كريم بايد به نحوي برگزار شود تا بستري مناسب را براي ترويج فرهنگ اصيل و صحيح قرآني در كشور را فراهم آورد نه آن‌كه شرايط به گونه‌اي براي قاري رقم بخورد كه به جاي پرداختن به مفاهيم قرآن به اين امر بيانديشد تا چگونه مقامات قرآني را اجرا كند كه نمره بيشتري كسب كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه به نظر شما جايگاه فن و هنر تلاوت قرآن كريم در ايران نسبت به ساير كشورهاي اسلامي چگونه است، تصريح كرد: جايگاه فن و هنر تلاوت قرآن كريم در ايران بسيار ويژه و ممتاز و در خور اهميت است و حتي از ديد مردم نيز با نگاهي والا و با اهميت به آن نگريسته مي‌شود و مثل بعضي از كشورهاي اسلامي اين جايگاه تبديل به شغل نشده است و نبايد بشود.

رتبه برتر سي ‌و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم استان مازندران عنوان كرد: اين بذل توجه و عنايت ويژه به فن و هنر تلاوت قرآن كريم در واقع برخاسته از اعتقادات مذهبي ماست و اين كلام‌الله مجيد است كه تا قيامت بناي يك زندگي سالم و حيات طيبه را ترسيم كرده است.

وي افزود: مردم ما نيز بر اين امر واقف هستند كه تا زماني كه در پناه قرآن و عمل به دستورات والاي آن زندگي مي‌كنند به سعادت دنيوي و اخروي كه خداوند متعال در قرآن به آن اشاره كرده است، دست خواهند يافت.

اين دانشجوي دانشگاه مذاهب اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه اعتقادات، گفتار و رفتار فردي و اجتماعي قاريان قرآن در قرائت آن‌ها چه اثري دارد؟، تأكيد كرد: اعتقادات، گفتار و رفتار فردي ارتباط مستقيم با نحوه تلاوت وي دارد و و باعث خواهد تا اثرگذاري تلاوتش بر دل مستمعان بيشتر شود، زيرا سخني كه از دل بر مي‌خيزد لاجرم بر دل نيز مي‌نشيند و به طور كلي هر چه شخص از لحاظ ايمان در جايگاه والايي باشد تلاوتش نيز ارزشمندتر و والاتر خواهد بود.

وي تصريح كرد: قاري قرآني كه نعمت تلاوت قرآن به او ارزاني شده و او از اين نعمت و هنر در راستاي برآوردن نيازهاي مادي استفاده مي‌كند و به عبارتي ديگر قرآن را وسيله‌اي براي رسيدن به مقاصد غير الهي خود قرار مي‌دهد نه تنها مورد رضايت پروردگار متعال نيست بلكه مورد لعن و نفرين خود قرآن و خداوند متعال نيز خواهد بود.

رتبه برتر سي‌ و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم استان مازندران در پاسخ به اين پرسش كه آيا آشنا بودن قاريان ايراني به قواعد صرف و نحو عربي را ضروري مي‌دانيد يا خير گفت: اين ضرورت به صورت صد در صد مطرح است، زيرا بستري را براي آشنايي و كمك بيشتر به فهم و درك مفاهيم و معاني آيات قرآن را فراهم مي‌آورد، همچنين بايد اشاره كرد كه مفسراني به فهم عميق و دقيق از آيات قرآن رسيده‌اند كه به قواعد صرف و نحو عربي به صورت كامل تسلط و اشراف داشته‌اند.

ادامه دارد ...

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن