تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812303218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهه چهارم انقلاب بايدها و نبايدها -3 مهاجر: همان تفكر ديني كه انقلاب را پيروز كرد آرمانهايش را نيز محقق مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: دهه چهارم انقلاب بايدها و نبايدها -3 مهاجر: همان تفكر ديني كه انقلاب را پيروز كرد آرمانهايش را نيز محقق مي كند
قائم مقام سياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به اساس و ريشه ديني انقلاب اسلامي تاكيد كرد: همان تفكر ديني كه انقلاب را پيروز كرد آرمانهايش را نيز محقق مي كند.


به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو»، مهاجر صبح امروز در نشست «دهه چهارم انقلاب، بايدها و نبايدها» كه در دفتر مركزي اين تشكل دانشجويي برگزار مي شد، با اشاره به زمان حاضر يعني در آستانه بودن دهه چهارم انقلاب گفت: در اين زمان ما بايد يك ضرورت هايي را مدنظر قرار بگيرم لازم است براي ساختن آينده نگاهي به گذشته كنيم و درك درستي از تاريخ داشته باشيم آن جرياني كه به رهبري امام خميني (ره) توانست انقلاب را به ثمر برساند يك جريان ديني بود و شاخصه آن نيز مذهب بود.

وي در ادامه با اشاره به اثبات ناكارآمدي تمام منش ها و روش هاي موجود در 100 سال گذشته براي مبارزه در عرصه عمل گفت: در سال 56 و 57 كه انقلاب اسلامي در شيب تند پيروزي قرار گرفت گروه هاي چپ و ماركسيستي كه داعيه مبارزه بدون تكيه به مذهب و دين داشتند، و تفكرات ليبراليستي همگي نشان دادند نمي توانند در عرصه عمل كارآمد باشند و جرياني كه توانست انقلاب را پيروز كند جرياني بود كه به مرجعيت شيعه وصل بود.

قائم مقام سياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، در ادامه اين امر يعني ايده پردازي بر پايه مذهب را دغدغه امروز دانست و گفت: در حال حاضر روشنفكرهاي كه در اتاق بسته به ايده پردازي مي پردازند هنوز نمي دانند مردم ايران كه يك جامعه ديني را تشكيل مي دهند به اين دست ايده ها علاقه ندارند.

وي در ادامه با اشاره مجدد آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي ونام گذاري آن از سوي رهبر انقلاب مبني بر دهه پيشرفت و عدالت ادامه داد: تفكرات ديني كه توانستند انقلاب را به پيروزي برسانند مي توانند انقلاب را به آرمان هايش نيز برسانند در 30 سال گذشته كسي نمي تواند اثبات حضور و ناكارآمدي تمام سلايق از جمله ليبرال، سوسيال، دگر انديش و توسعه محور را نفي كند. الان زمان قضاوت براي اين امر است.

مهاجر، افزود: نظام برآمده از انقلاب 57 يك الزاماتي دارد و همانطور كه رهبري در نام گذاري دهه چهارم تاكيد زيادي بر پيشرفت و عدالت كردند، اين طور نيست كه اين دهه به معناي پيشرفت اقتصادي كه هيچ شكي در آن نيست باشد اما نكته مهم نام گذاري رهبري تاكيد ايشان بر نسخه عدالت بر ايجاد پيشرفت است.

وي با بيان اينكه جنبش دانشجويي مسلمان و جامعه اسلامي دانشجويان به عنوان بخشي از آن خودش را در جايگاهي مي داند كه به تمام مسئولين در رابطه با عدالت تذكر بدهد، گفت: تاكيد رهبري بر عدالت نشان مي دهد كه اين امر نبايد به هيج وجه نبايد از سرلوحه مسئولين خارج شود.

قائم مقام سياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، در ادامه با اشاره به حضور برخي از جريان هاي دگر انديش در عرصه عمل گفت: آنها وزن حقيقي خود را بين مردم مي دانند، جامعه ايران پيوند عميقي با روحانيت دارد و اين طور نيست كه كسي بخواهد با موضع گيري اش در جمع 20-30 نفره اي اين پيوندها را سست كند.

مهاجر انتخابات دور نهم رياست جمهوري، را يك وزن كشي حقيقي براي جريان هاي دگر انديش دانست و گفت: ما شاهد بوديم كه نزديك ترين فرد به ان جريان چقدر راي آورد و اين جريان حتي در زمان انتخابات آن حقيقت اصلي خود را پنهان مي كند و در پوشش دين به جمع كردن پايگاه اجتماعي مي پردازد، اما خودشان مي دانند بين مردم چقدر وزن دارند.

قائم مقام سياسي جامعه اسلامي دانشجويان به ادعاي برخي جريان هاي سياسي كشور مبني بر ارتباط با امام و انقلاب اشاره كرد و گفت: ما در واقعيت مي بينيم كه آنها در قالب جريان هاي منحرف در انقلاب رسوخ كرده اند كه اين يك نفاق آشكار و واضح است و در بازگشت به تاريخ مشخص مي شود كه چه كساني در شرايط سخت پاي گفتمان امام ايستاده اند.

وي در پايان سخنان خود در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا حمايت جريان دانشجويي از يك كانديداي خاص در انتخابات را درست مي دانيد گفت: بحث استقلال جريان هاي دانشجويي يك امر مهم ا ست كه ما نيز به شدت داعيه دار آن هستيم كه بايد تشكل هاي دانشجويي حساب خود را از جريان هاي بيرون دانشگاه جدا كنند.

اين فعال دانشجويي با اشاره به آفت دوران هشت ساله اصلاحات مبني بر حمايت و هدايت يك جريان دانشجويي خاص از سوي احزاب بيرون از دانشگاه گفت: آن زمان دانشگاه را محل اغتشاشات و دعواهاي سياسي كرده بودند كه خوشبختانه بعد از دولت نهم جلوي آن گرفته شد و فضاي دانشگاه منطقي تر از گذشته شد./انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن