تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسل به اختلافات مذهبي، حربه جديد طارق الهاشمي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: توسل به اختلافات مذهبي، حربه جديد طارق الهاشمي
طارق الهاشمي در گفت و گو با مجله آمريكايي نيوزويك، گفت: «مالكي امروز خطري براي سني‌هاي عراق به شمار مي‌آيد.» معاون رئيس جمهور عراق كه حكم دستگيري اش به اتهام مشاركت در عمليات هاي تروريستي صادر شده است با بيان اين كه : «سني‌ها به فكر ايجاد مناطق خودمختار در عراق هستند» از آمريكايي ها خواست تا براي بركناري نوري المالكي اقدام كنند. وي افزود: "آمريكا عراق را در ميان چالش‌هاي بسيار بزرگي رها كرد و حل و فصل اين چالش‌ها از توانايي "ما" خارج است" . الهاشمي مي گويد: «المالكي نمي‌تواند بخشي از راه‌حل اين چالش‌ها باشد ما سني‌ها نيز نمي‌توانيم با وي به آشتي و توافق برسيم. بايد فرد ديگري از ائتلاف اتحاد ملي به عنوان نخست وزير معرفي شود.» از سوي ديگر سخنگوي ارتش اعلام كرد كميته حقيقت ياب جزئيات جديدي را درباره سوء قصد به نخست وزير اين كشور، كشف كرده است. به گفته ژنرال قاسم عطا، سخنگوي ارتش عراق اين هيات حقيقت ياب در روزهاي آينده يافته‌هاي خود را اعلام مي‌كند. آبان ماه امسال پس از بمب گذاري در پاركينگ پارلمان عراق در منطقه سبز بغداد، دو نفر كشته شدند. به گزارش بي بي سي، كمتر از يك ماه پيش سه نفر از محافظان طارق الهاشمي اعتراف كردند در چند سال گذشته از معاون رئيس جمهور عراق براي حملات تروريستي ، از جمله بمب گذاري مذكور، دستور و پاداش مي گرفته اند.

فهرست العراقيه در آستانه فروپاشي

از سوي ديگر واحد مركزي خبر گزارش داد 42 تن از اعضاي العراقيه از اين فهرست خارج شده اند و اين فهرست در آستانه فروپاشي قرار گرفته است. "اسكندر وتوت" از رهبران العراقيه كه از اين فهرست جدا شده اعلام كرده است اياد علاوي ساير رهبران اين فهرست را در انزوا نگه مي‌دارد و به اجراي دستورات خارجي ها تن مي‌دهد. وتوت عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق از شخصيت‌هاي برجسته فهرست العراقيه در منطقه "الفرات الاوسط" بود. وتوت درباره دليل بيرون آمدنش از اين فهرست گفت: «العراقيه رنگي طائفه‌اي به خود گرفته است و از مسير اصلي و برنامه‌هايي كه ما بر اساس آنها وارد انتخابات شديم، دور شده است». اسكندر وتوت گفته از فهرست بيرون آمده تا اختلافات سياسي جاري عراق را تغيير دهد. به گفته وتوت، روند سياسي عراق بيش از اين قادر به تحمل تداوم اختلافات جاري ميان گروه‌هاي سياسي و فراكسيون‌هاي پارلماني نيست و چاره‌اي جز پايان دادن به اين اختلافات وجود ندارد.

انفجارهاي عراق ادامه دارد

اين در حالي است كه روزگذشته 9 انفجار در شهر بعقوبه 3 كشته و 12 زخمي بر جاي گذاشت. به گزارش الجزيره، نيروهاي پليس عراق اعلام كرده‌اند كه در پي انفجار 9 بسته حاوي مواد منفجره در مناطق مختلف شهر بعقوبه، (بزرگ‌ترين شهر استان ديالي واقع در شمال شرق بغداد) سه تن كشته و 12 تن ديگر زخمي شدند. در همين حال، نيروهاي عراقي اعلام كردند كه در ميان كشته‌شدگان، يك دختربچه نيز حضور دارد. اطلاعات اوليه حاكي از آن است كه يكي از اين بسته‌هاي انفجاري در مقابل ورودي منزل يكي از افسران پليس عراق در جنوب بعقوبه منفجر شد كه در پي آن، دو كودك اين افسر عراقي كشته و دو تن از اعضاي خانواده‌اش نيز به شدت زخمي شدند. نيروهاي پليس عراق همچنين اعلام كردند كه اين انفجارهاي پياپي، خسارت‌هاي مالي فراواني را به دنبال داشته است. از سوي ديگر، برخي منابع عراقي به خبرگزاري آلمان اعلام كردند كه در حمله شبه‌نظاميان ناشناس به مركز ايست و بازرسي پليس در شهر سامراء يكي از نيروهاي پليس عراق كشته و سه تن ديگر زخمي شدند.

مجلس اعلاي عراق: گروه هاي سياسي مذاكره كنند

سيد عمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق بر ضرورت پايبندي بي قيد و شرط به قانون اساسي و نشستن پشت ميز مذاكره براي خروج از بحران كنوني عراق تاكيد كرد و گفت: «بازگشت به ميز مذاكره همچنان خواسته ما و مجلس اعلاي اسلامي عراق است.» به گزارش سايت مجلس اعلاي اسلامي عراق در تهران، سيد عمار حكيم در مراسم ويژه جشن خروج نيروهاي آمريكايي روز خروج نظاميان آمريكايي را ، روز "استقلال و حفظ تماميت ارضي كشور" دانست و گفت: «با خروج نيروهاي آمريكايي از عراق استقلال و تماميت ارضي كشور به آن باز گردانده شد.» به گزارش خبرگزاري براثاي عراق از اين مراسم، عمار حكيم نسبت به شكاف خطرناكي كه پيش‌روي عراقي‌ها است و دستاوردهاي عراق بعد از سال 2003 را تهديد مي‌كند، هشدار داد. به گفته رئيس مجلس اعلا، تا زماني كه عراق مشمول بند 7 منشور سازمان ملل باشد، حاكميت ندارد و تحت قيموميت بين‌المللي قرار مي‌گيرد و اين مسئله راه را براي مداخله بيگانگان در كشور فراهم مي‌كند. الحكيم همچنين عنوان داشت: «ما بايد بر هويت ملي خود به جاي ريشه‌هاي مذهبي و طايفه‌اي تاكيد كنيم. عراقي‌ها امروز به سمت شكاف خطرناكي حركت مي‌كنند و اگر نسبت به آن بي‌توجه باشيم، دستاوردهاي سال‌هاي گذشته را از دست خواهيم داد.» مجلس اعلا اعلام كرده است رسانه‌هاي جمعي نبايد مشكلات را بزرگ‌نمايي كنند.

مالكي: آمريكايي ها بدون اجازه قبلي وارد عراق نشوند

روزنامه الشرق الاوسط خبر داد نخست وزير عراق از مقامات آمريكايي خواسته ديگر بدون اخذ اجازه قبلي وارد بغداد نشوند. به نوشته الشرق الاوسط نخست وزير عراق براي پذيرفتن ملاقات با سناتور "جوزف ليبرمن" از نمايندگان كنگره آمريكا سه شرط تعيين كرد. عدنان السراج، عضو ائتلاف دولت قانون و از نزديكان نوري المالكي به الشرق الاوسط گفت: « شرط نخست اين بود كه ليبرمن در اين ديدار درباره اختلافات داخلي و به ويژه مسئله "طارق الهاشمي" كه به كردستان عراق پناهنده شده گفتگويي نكند، دومين شرط مالكي محترم شمردن حاكميت ملي عراق از سوي آمريكا، و شرط سوم اجرايي شدن توافق استراتژيك امضا شده ميان دوكشور بوده است» براساس شرط سوم مالكي، عراق از شمول منشور هفتم سازمان ملل خارج مي شود و در تجهيز ارتش عراق به تسليحات سنگين تسريع شود.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن