تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده‌اي از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان‌هاي استان اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزيده‌اي از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان‌هاي استان اصفهان
گزيده‌اي از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان‌هاي استان اصفهان
اصفهان - خبرگزاري مهر: ائمه جمعه شهرستان‌هاي استان اصفهان اين هفته در خطبه‌هاي نماز جمعه پيرامون مسائل مختلفي به ايراد سخنراني پرداختند كه در ادامه مي‌خوانيد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سيف‌الله يعقوبي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهرضا اظهار داشت: يكي از اصول اعتقادي مشترك بين تمامي اديان بحث معاد است كه در آن دنيا همه بندگان خدا ثمرات رفتار و كردار خود در دار فاني را مي‌بينند.

وي ادامه داد: روابط اجتماعي صحيح و سالم همواره از سوي ائمه (ع) مورد تاكيد و سفارش قرار گرفته و از آن به عنوان يكي از راهكارهاي بزرگ حل معضلات جامعه ياد شده است.

يعقوبي در خطبه دوم نماز جمعه با تشريح جايگاه حجاب و عفاف در جامعه بيان داشت: معمرين ما به خوبي بحث كشف حجاب در دوران رضاخان و مقابله مردم شريف كشورمان با اين حكم ننگين را به ياد دارند.

خطيب جمعه شهرضا ادامه داد: در دنياي امروز كه بحث هجمه فرهنگي دشمن از طرق مختلف مطرح است و استعمارگران تلاش مي‌كنند بي‌حجابي را در جامعه به عنوان يك فرهنگ جاري كنند، بر همگان واجب است حضرت صديقه طاهره (س) را به عنوان الگوي خود قرار دهند.

نماينده ولي فقيه در شهرضا با اشاره به برگزاري يادواره شهداي شهرستان شهرضا در هفته آينده افزود: اين مراسم با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان والامقام انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس، با همت نمايندگي ولي فقيه در شهرستان برگزار مي‌شود و مردم نبايد به شايعات پيرامون آن توجه كنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مردم كشور ما همواره ثابت كرده‌اند كه هيچ‌گاه تحت تأثير جوسازي‌هاي غلط قرار نمي‌گيرند و در عرصه انتخابات نيز با آگاهي و درايت به انتخاب اصلح‌ترين كانديداها مي‌پردازند.

يعقوبي با تشريح اهميت اخلاق‌گرايي در عرصه انتخابات افزود: رقابت سالم، مشاركت حداكثري و قانون‌گرايي سه اصل مهم يك انتخابات است و اين اصل مهمي است كه بايد همواره مد نظر كانديداها و طرفداران آنها قرار بگيرد.

قيام 19 دي انقلاب اسلامي را بيمه كرد

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعيلي در نماز سياسي عبادي جمعه اين هفته شهرستان گلپايگان، اظهار داشت: 19 دي‌ماه سالروز قيام خونين مردم قم است و در اين واقعه نخستين جرقه‌هاي قيام در ظلمت‌كده نظام شاهنشاهي زده شد.

وي افزود: 19 دي‌ماه آغاز حركت و خيزش‌هاي بعدي در شهرها و ديگر استان‌هاي كشور شد و در اين روز تاريخي خون شهدا و طلبه مدرسه فيضيه قم كه در راه اعتلاي نظام توحيدي و اسلامي ريخته شده بود، انقلاب اسلامي را بيمه كرد و اين نهضت را به پيروزي رساند.

اسماعيلي با بيان اينكه ما بايد همواره ياد و نام شهدا را در دل و ذهنمان زنده نگه داريم، گفت: رفتار و حركات ما بايد بر محور خاصه شهدا باشد، انقلاب اسلامي به آساني به دست نيامده است كه به آساني از دست برود بلكه ما براي به دست آوردن اين انقلاب خون‌هاي زيادي تقديم درخت تناور انقلاب كرده‌ايم و بايد همواره مديون خون شهدا باشيم كه تمام هستي خود را در طبق اخلاص گذاشتند و دعوت حق را لبيك گفتند.

عرصه انتخابات يك عرصه رقابتي است

خطيب جمعه گلپايگان در ادامه به فضاي انتخاباتي كشور اشاره كرد و افزود: تمام افرادي كه به نوعي احساس تكليف مي‌كردند و با عهدي كه با امام (ره) و انقلاب اسلامي داشتند به ميدان آمدند و كانديد شدند، عرصه انتخابات يك عرصه رقابتي است و افرادي كه از ظرفيت و توانمندي برخوردارند به ميدان آمدند و حال نوبت مسئولان اجرايي است كه اين افراد را گزينش كنند و به فيلتر شوراي نگهبان بسپارند.

اسماعيلي تصريح كرد: شركت در انتخابات يك وظيفه شرعي، ديني و اخلاقي است و تمام افراد جامعه بايد با مطالعه و تدبير كانديداها را انتخاب كنند و به افرادي كه از صلاحيت لازم برخوردارند، راي بدهند.

اسماعيلي در ادامه به شرايط نمايندگان اشاره كرد و گفت: يك نماينده بايد به نياز مردم توجه داشته باشد و كارگشاي آنها باشد و در مسائل فرهنگي، اجتماعي و سياسي و صيانت از آزادي مردم اهل نظر و دقت باشد.

وي يادآور شد: در حوزه انتخابي شهرستان گلپايگان و خوانسار 12 نفر ثبت‌نام كرده‌اند و اميدواريم در اين دوره رقابت سالم انتخاباتي داشته باشيم و اگر گروهي از كانديداي خاصي حمايت مي‌كنند به دنبال تخريب ساير كانديداها نباشند و تقوا را در مسائل انتخاباتي و تبليغاتي مورد توجه قرار دهند.

اشتغال بانوان كشور بايد قانونمند شود

آيت‌الله عبدالنبي نمازي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان كاشان اظهار داشت: علي‌رغم گذشته 32 سال از عمر انقلاب اسلامي هيچ تدبير و طرحي در زمينه نقش زنان از مراكز علمي و فرهنگي به مجلس شوراي اسلامي به منظور قانون گذاري ارائه نشده است.

وي افزود: در زمينه تعريف نقش و جايگاه زن در ابعاد مختلف اقدامات رها شده‌اي صورت گرفته اما اگر اين مسئله به صورت اصولي مطرح و تبيين نشود براي هميشه جامعه اسلامي در مسائل اجتماعي و خانوادگي مشكل دارد.

امام جمعه كاشان ضمن تقدير از اهتمام رهبر معظم انقلاب در فراخوان محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران در اين زمينه پيشنهاد استمرار تشكيل كميته‌هاي كارشناسي در زمينه زن و خانواده براي ارائه ‌راهكارهاي عملي در راستاي حل مشكلات موجود به مجلس شوراي اسلامي به منظور تبديل آن به قانون و ابلاغ به مراكز حكومتي و اجتماعي شد.

وي تصريح كرد: نسبت به اشتغال و حضور بانوان در عرصه‌هاي اجتماعي ترديدي نيست اما در مورد چگونگي و نوع شغل بانوان بايد دستورالعمل و قانوني مشخص تبيين و ابلاغ شود.

نمازي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در سومين نشست راهبردي پيرامون موضوع زن و خانواده تصريح كرد: در زمينه اشتغال بانوان بايد دو اصل رعايت شود و آن لطمه نخوردن به رسالت و وظيفه اصلي بانوان در مديريت خانواده، تربيت فرزندان، همسرداري و حفظ حجاب و عفاف آن‌ها است.

وي با تأكيد بر لزوم اشتغال بانوان در رشته‌ها و مكان‌هاي ويژه بانوان تصريح كرد: حضور آقايان در مراكز علمي ويژه بانوان، بيمارستان‌هاي زنان و زايمان و يا مراكز فروشي كه مشتريان آن‌ها تنها بانوان هستند با مباني اسلام هم‌خواني نداشته و با غيرت ديني ملت سازگار نيست.

به گفته خطيب جمعه كاشان در مسئله مديريت خانواده خلاء فراواني داريم و بسياري از بانوان نسبت به اين وظيفه خطير خود علم و آگاهي ندارند در حالي كه از ديدگاه علمي و اسلامي زنان بايد نسبت به مسائل مديريت خانواده، تربيت فرزندان و حقوق متقابل همسران شناخت و اطلاع كافي داشته باشد و پيشنهاد مي‌كنم دوره‌هاي تخصصي در اين زمينه‌ها ويژه دختران جوان به منظور ارتقاي آگاهي آن‌ها برگزار شود.

وي با گلايه از مشكلات فراوان جامعه در زمينه مسائل خانوادگي، مهريه‌هاي سنگين و بدون قانون، مراسم‌هاي ازدواج تشريفاتي و پرهزينه، جهيزيه‌هاي گران‌قيمت را از جمله موانع ازدواج و عوامل آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن برشمرد.

نمازي با تأكيد بر لزوم آسان‌سازي مراسم‌هاي ازدواج بيان داشت: اصلاح اين مشكلات و موانع با سخنراني و شعار حل نمي‌شود و بايد راهكار قانوني آن اجرا شود.

وي در ادامه با اشاره به لزوم وجود بصيرت انتخاباتي اظهار داشت: يكي از مصاديق و جايگاه‌هاي انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر انتخابات است و آن اينست كه اگر نامزدي و يا هواداران و ستاد انتخاباتي وي در فعاليت‌هاي تبليغاتي خود مسائل شرعي را رعايت نكردند نهي از منكر شوند.

به گفته خطيب جمعه كاشان نامزدها بايد مسئولان و هواداران خود را طي چند نشست نسبت به اهميت و حساسيت موضوع و ضرورت اجراي احكام شرعي و قانوني توجيه كنند و اعلام دارند اگر دچار منكرات انتخاباتي شوند آن‌ها را عزل مي‌كنند.

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهرستان خروج اشغالگران را از عراق به بركت مرجعيت و ولايت فقيه در اين كشور دانست و خاطرنشان كرد: راه‌اندازي جنگ داخلي و ايجاد اختلاف بين شيعه و سني از اهداف ديرينه آمريكاست كه به وسيله ايادي خود چون طارق ‌الهاشمي معاون نخست وزير عراق به اجرا درآورده است.

نمازي با اشاره به نقش مؤثر مهره‌هاي آمريكايي در انفجارهاي صورت گرفته در عراق عنوان كرد: در آستانه اربعين حسيني و ورود ميليون‌ها شيعه به عتبات عاليات توطئه‌هاي آشوب و انفجار به رهبري مهره‌هاي درجه يك آمريكا افزايش يافته است.

رزمايش ولايت حاوي پيام صلح به همسايگان و هشدار به دشمنان بود

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد موسوي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه آران و بيدگل اظهار داشت: هشدار نيروي دريايي ارتش به ناو هواپيما بر آمريكايي در حقيقت هشدار ملت ايران به آمريكا است.

وي افزود: اگر هر كشوري بخواهد به حريم كشور تجاوز كند، با مقابله به مثل فرزندان ملت ايران اسلامي مواجه خواهد شد.
امام جمعه آران و بيدگل با اشاره به امضاي تحريم بانك مركزي ايران توسط رييس جمهور آمريكا تصريح كرد: اعمال اين تحريم‌ها نه تنها آسيبي به كشور وارد نكرده بلكه موجب افزايش قيمت نفت و كسب درآمد بيشتر از محل فروش منابع نفتي در كشور شده است.

وي يادآور شد: تحريم‌هاي غرب بر عليه نظام اسلامي موجب خودكفايي كشور و دست‌يابي دانشمندان داخلي به فناوري‌هاي پيشرفته جهاني شد.

موسوي همچنين با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات در نظام اسلامي منبع قدرت براي نظام اسلامي و به تعبير مقام معظم رهبري جاري كننده خون تازه به رگ‌هاي نظام است.

وي افزود: مردم آران و بيدگل اميدوار بودند نمايندگان مجلس با تصويب قيد فوريت به اين لايحه در جهت اجرايي شدن ان براي انتخابات دور نهم مجلس گام بر دارند اما چنين چيزي محقق نشد.

امام جمعه آران و بيدگل تاكيد كرد: حضور حداكثري مردم پاي صندوق‌هاي راي و انتخاب نماينده اصلح، ولايتمدار دلسوز نظام و دشمن شناس وظيفه عامه مردم امت اسلامي است.

انتخابات مجلس نهم رويدادي سرنوشت ساز براي كشور است

حجت الاسلام و المسلمين عباس رحيمي در خطبه‌هاي نماز جمعه مباركه بيان داشت: هر چه به زمان برگزاري انتخابات مجلس نزديكتر مي‌شويم، مردم بايد حساس‌تر شوند و بررسي‌هاي بيشتري نسبت به نامزدهاي انتخاباتي مطرح داشته باشند.

وي با بيان اينكه مردم بايد عملكرد و اظهارات همه كانديداها را زير نظر داشته و نسبت به انتخابات بي تفاوت نباشند اظهار داشت: در نهايت بايد از بين همه نامزدهاي انتخابات مجلس، فردي كه از همه اصلح‌تر و كارآمدتر است انتخاب شود.

امام جمعه مباركه با اشاره به سخن حضرت امام (ره) كه بيان فرمودند مجلس در رأس همه امور كشور است، گفت: يك مجلس قوي و نماينده خوب، قانون خوب و مفيد وضع مي‌كند و مي‌تواند در انتخاب دولت كارآمد و توانمند هم نقش مهمي داشته باشد.

وي با اشاره به انجام موفقيت آميز رزمايش ولايت 90نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در تنگه هرمز و خليج فارس و بازتاب گسترده آن در رسانه‌هاي جهان، تاكيد كرد: آزمايش سلاح‌هاي جديد و پيشرفته ايران پيام‌هاي دوگانه‌اي براي دوستان و دشمنان نظام جمهوري اسلامي دارد.

رحيمي با بيان اينكه اين رزمايش اخطار و هشدار بزرگي به همه دشمنان و معاندان ايران اسلامي بود كه مواظب باشند دست از پا خطا نكنند، افزود: اين رزمايش براي همه دوستان و همسايگان ايران پيام صلح و امنيت را دارد.

وي يادآور شد: كشورهاي منطقه با وجود ايران مقتدر و پرتوان در آرامش و امنيت كامل هستند.

بخشي از مشكلات مردم به دليل وجود قوانين قديمي است

همچنين حجت الاسلام قاسم باقريان در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر زرين شهر اظهار داشت: اميدوارم با روي كار آمدن مجلس نهم شرايط خوب فعلي ادامه پيدا كند و در قوانيني كه مشكلي وجود دارد، آن‌ها را اصلاح كند.

وي با بيان اينكه قانون و قانون گذاري در مملكت حرف اول را مي‌زند، تصريح كرد: برخي نمايندگان وظيفه قانون و قانون گذاري را فراموش مي‌كنند و به سراغ مسائل حاشيه‌اي مي‌روند و مسائل اصلي را فراموش مي‌كنند.

خطيب جمعه زرين شهر با اشاره به اينكه همه بايد در نهمين دوره انتخابات مجلس شركت كرده و با خدا معامله كنند، گفت: شركت در انتخابات آتي مجلس وظيفه همه اقشار مردم است.

وي با اشاره به سالروز كشف حجاب توسط رضاخان گفت: اين توطئه استعماري به طور مستقيم به وسيله او كه رئيس حكومت بود در كشور شكل گرفت و تاريخ ننگيني را رقم زد.

باقريان با اشاره به اينكه رضاخان برداشتن حجاب را از زنان خانواده خود و دربار آغاز كرد، اظهار داشت: لباس سنتي ايرانيان را عوض كردند و روشن فكران نادان گفتند كه اگر ما بخواهيم پيشرفته شويم بايد سر تا پا برهنه شويم.

وي تاكيد كرد: اگر قرار بود با صرف عوض كردن لباس و برهنه شدن كسي پيشرفته شود، حيوانات از همه ما پيشرفته‌تر بودند.

امام جمعه زرين شهر با اشاره به خدمات اميركبير و قتل اين دانشمند فرزانه توسط استعمارگران ايران، گفت: تمام فرهيختگان از قتل وي به دست ناصرالدين شاه اظهار تأسف كردند چون او علاوه بر اينكه خدمات زيادي را به كشور انجام داد در مقابل زياده‌خواهي هاي سفراي انگلستان، فرانسه و روسيه ايستاد.

وي افزود: آن‌ها به اين نتيجه رسيدند كه ادامه كار اميركبير به صلاحشان نيست و توطئه قتل او را برنامه ريزي كردند.
باقريان با مهم دانستن اين روز و نيز كشف حجاب يادآور شد: در چگونگي بروز و ظهور اين حوادث در تاريخ بايد دقت كنيم و از آن‌ها عبرت بگيريم.

وي ناديده گرفتن تلاش گذشتگان در زمينه توليد علم و دانش را بي انصافي دانست و گفت: امروز به بركت ايستادگي و استقامت مردم و هدايت‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب، نه تنها برنامه مسالمت آميز انرژي هسته‌اي ايران تعطيل نشد بلكه كامل‌تر هم شد.

امام جمعه زرين شهر با اشاره به بهره برداري از ميله سوخت هسته‌اي در هفته گذشته گفت: اين پيشرفت باعث تعجب جهانيان شد كه ايران در شرايط تحريم چگونه به اين موفقيت دست پيدا كرده است.

وي افزود: امروز به جايي رسيديم كه در پهنه چند هزار كيلومتري آب‌هاي جنوب كشور در لحظه‌اي كوتاه مي‌توانيم تنگه هرمز را كه نقش مهمي در اقتصاد دنيا دارد ببنديم.

باقريان اعلام هشدار به ناو هواپيما بر آمريكايي را نشانه پيشرفت اطلاعاتي ايران عنوان كرد و گفت: اين‌ها به بركت استقامت و ايستادگي و هوشياري مردم انجام شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن