تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817664023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: مركز موج سوم انقلاب به يقين قم است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: مركز موج سوم انقلاب به يقين قم است


خبرگزاري آريا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه هرچه انسان از دين و ارزش‌هاي مذهبي و در راس آن مقام ولايت، فاصله بگيرد،‌ مشكل بيشتر خواهد شد گفت: سياست بايد از ديانت سرچشمه بگيرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از قم، سردار سرلشكر محمد‌علي جعفري در يادواره شهيد ميثمي‌نژاد كه در مدرسه فيضيه برگزار شد ضمن گراميداشت ياد و نام شهداي انقلاب و جنگ تحميلي به‌ويژه شهداي روحاني و شهيد ميثمي اظهار كرد: امام خميني(ره) پيام بسيار مهمي نسبت به شهداي انقلاب و جنگ دارند كه طي آن شهداي روحاني را حاملان امانت وحي دانسته و مي‌فرمايند «آنان تا كشف حقيقت به پيش تاخته و براي قوم و ملت خود منذران صادقي شدند و به حق از روحانيت راستين تشيع انتظاري جز اين نمي‌رفت كه در راه دفاع از حق،‌ خود نخستين قربانيان را بدهد».
وي افزود: شهيد ميثمي،‌ نماينده ولي‌ فقيه در قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) بود كه تا زمان شهادت عهده‌دار اين مسئوليت بود و خاطرات به‌جا مانده از او مربوط به سخت‌ترين شرايط و لحظات دوران دفاع مقدس است، زيرا يكي از خصوصيات برجسته او تكليف‌گرايي بود و با توجه به اين خصلت در شرايط غيرقابل تحمل و هجوم دشمن با تمام امكانات، در خط مقدم جبهه حضور داشت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش شهيد ميثمي براي افزايش روحيه و استقامت رزمندگان اسلام گفت: اقدامات او تاثير بسزايي در ميان فرماندهان و سربازان داشت و دلگرمي‌هاي و سخنان او تمام سختي‌هاي نبرد را از ياد انسان مي‌برد و در واقع كاري‌ بي‌نظير توسط او انجام شد.
جعفري ضمن يادآوري دشواري‌ عمليات‌هاي صورت گرفته در زمان جنگ ابراز كرد: عمليات خيبر در محدوده كوچكي از جبهه‌هاي جنوبي كشور صورت گرفته و طي آن تعداد زيادي از فرماندهان مشهور ايراني در كنار يكديگر حضور داشتند و با استقامت خود، خطوط مقدم جبهه را حفظ مي‌كردند و در چنين شرايطي نيز شهيد ميثمي به عنوان يك روحاني، رسالت خود را به خوبي انجام مي‌داد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهيد ميثمي را عارفي انقلابي و عاشق شهادت توصيف كرد و افزود: اخلاق نيكو و حسنه يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين شهيد والامقام بود.
وي با اشاره به برخي از سخنان اين شهيد روحاني خاطرنشان كرد: تمام آيات قرآن در وجود شهيد ميثمي متبلور شده و او تجسم تمام معنويت و ارزش‌هاي والاي اسلام بود و به عقيده او افراد انقلابي دو دسته خواهند بود كه گروه نخست متدينيني هستند كه خود را سياست‌مدار دانسته و متاثر از فرهنگ شرق و غرب هستند و دين را زمينه انحراف مي‌دانند، اما گروه دوم كساني هستند كه به وسيله سال‌ها تزكيه نفس، سياست را جدا از دين نمي‌دانند و از فرهنگ غرب و شرق تاثير نمي‌پذيرند.
جعفري با بيان اينكه بسياري از افراد انقلابي گذشته در شرايط كنوني توجهي به اين امور ندارند گفت: در چنين شرايطي برخي از سياسيون از تهديدهاي دشمنان بيمناك مي‌شوند و اين امر در گذشته نيز وجود داشته است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر ضرورت سرچشمه گرفتن سياست از ديانت تصريح كرد: اين پاسخ سئوالي است كه براي بسياري از افراد جامعه وجود دارد كه چرا تعداد قابل توجهي از ياران انقلاب و رزمندگان جبهه‌ها،‌ امروز در مقابل فشارهاي خارجي و سختي‌هاي داخلي و نيز امتحان‌هاي بزرگ الهي بي‌تحمل شده و به مسير‌هاي ديگري به جز راه راستين انقلاب روي آورده‌اند و در پاسخ بايد گفت هرچه انسان از دين و ارزش‌هاي مذهبي و در راس آن مقام ولايت، فاصله بگيرد،‌ مشكل بيشتر خواهد شد.
وي ادامه داد: در همه وصيت‌نامه‌هاي به‌جا مانده از شهدا به پيروي از ولايت فقيه توصيه شده است و اين ناشي از حكمتي است كه شهدا از آن برخوردار بوده و اين مسئله مربوط به زمان جنگ نيز نمي‌شود زيرا در شرايط كنوني نيز بايد اين نكته اساسي و تعيين كننده براي ادامه مسير انقلاب اسلامي مورد توجه قرار گيرد.
جعفري با بيان اينكه در شرايط كنوني به بركت فيض الهي و خون شهدا نظام اسلامي در بهترين‌ شرايط خود به سر مي‌‌برد گفت: نتيجه خون شهدا حفظ و پيشرفت روز‌افزون انقلاب اسلامي است و روحيه جهادي و مبارزه با ظلم و ستم نيز مرهون تلاش‌هاي شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد: هيچ كس حتي در خواب نيز نمي‌توانست پيش‌بيني روزي را داشته باشد كه امواج نوراني انقلاب اسلامي به سراسر جهان رسيده و كشورهايي كه زير بار ستم استكبار جهاني هستند از آثار انقلاب متاثر شوند.
وي گفت: وظيفه همه اقشار جامعه به عنوان مدافعان انقلاب اسلامي اين است كه به دنبال راه شهدا و ادا تكليف خود باشند و مقام معظم رهبري نيز تعبير زيبايي در مورد امواج سه‌گانه صدور انقلاب اسلامي ايران دارند كه نخستين مورد آن پيروزي انقلاب است كه اثراتي نيز بر خارج از ايران داشته و موجب رونق دوباره اسلام در جهان شد.
جعفري دوران دفاع مقدس را موجب تثبيت پيروزي انقلاب دانست و افزود: به تعبير امام راحل(ره)، بيشترين حجم صدور انقلاب اسلامي توسط دفاع مقدس صورت گرفت ضمن اينكه دومين موج صدور انقلاب به بيان رهبر معظم انقلاب، شكست نظام ماركسيستي و فروپاشي ابرقدرت شرق است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به مايوس شدن جوامع از نظام ليبرال و اقتصاد سرمايه‌داري به عنوان موج سوم انقلاب اسلامي به تعبير رهبر انقلاب اظهار كرد: آيت‌الله خامنه‌اي بر اين نكته تاكيد دارند كه دشمنان سعي خواهند كرد اين نكته را به وسيله تبليغات خود كوچك جلوه داده و بعضي از خودي‌ها نيز توجهي به اين مسائل ندارند و تحليل‌هاي اشتباه را مبناي بيان سخنان خلاف واقع خود قرار مي‌دهند.
وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري موج سوم انقلاب را موجب اقبال بيشتر مردم سراسر جهان به اسلام مي‌دانند و مركز اين تحولات نيز به يقين شهر قم است بنابراين مجموعه بسيج،‌ پاسداران و روحانيون بايد قدر خود و لباس خود را بدانند و به بيان آيت‌الله خامنه‌اي ممكن است افرادي باشند كه چنين لباسي بر تن نداشته باشند اما دل در گرو انقلاب داشته و در واقع بسيجي هستند.
جعفري با بيان اينكه در شرايط كنوني قشر روحاني و سپاهي وظيفه سنگيني در قبال خون شهدا دارند گفت: در اين زمينه نيز مي‌توان با تمسك به سخنان رهبري، نكات بسيار مهمي را برداشت كرد زيرا ايشان جمهوري اسلامي را حكومت اسلام و ارزش‌ها دانسته و مي‌فرمايد «نظام مستظهر به حوزه‌هاي علميه است زيرا نظريه‌پردازي در همه جريان‌هاي اداره‌كننده جامعه اسلامي بر عهده علماي دين قرار دارد» و اين مسئله‌اي است كه همه بخش‌هاي جامعه و ساير كشورهاي اسلامي در حال حاضر تشنه تبيين علوم وحياني و اسلامي توسط روحانيون هستند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد: علوم انساني دانشگاهي ما در حال حاضر غربي بوده و نياز امروز ما بيش از هر چيز ديگر جايگزيني آن با علوم انساني اسلامي است و اين از نكاتي است كه رهبر معظم انقلاب نيز تاكيد زيادي بر روي اين مسئله دارند.
وي با اشاره به ديدار خود با آيت‌الله مصباح يزدي و درخواست ياري از ايشان براي آغاز تحول علوم انساني در مجموعه‌هاي دانشگاهي سپاه پاسداران گفت: بزرگ‌ترين جهاد، مبارزه علمي است و استفاده از مباني ديني و تبديل آن به علوم كاربردي امروز براي مديريت در همه بخش‌هاي جامعه، يكي از نيازهاي اساسي كشور ما و ديگر جوامعي است كه در حال الگو‌گيري از انقلاب اسلامي هستند.
جعفري اين مسئله را نيازي كاملا واقعي و اساسي براي جامعه ايران دانست و تصريح كرد: اين توانمندي در ميان علما و روحانيون وجود دارد زيرا براي عبور از مراحل تعيين شده انقلاب توسط رهبر انقلاب،‌ استفاده از متخصصين دين و اسلام ضروري است.

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن