تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820919776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي : مايحتاج غذايي براي نوروز ذخيره شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي : مايحتاج غذايي براي نوروز ذخيره شده است
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي و مشاور وزير گفت: براي ايام عيد نوروز امسال به اندازه كافي ما يحتاج غذايي مردم ذخيره شده است .


به گزارش ايرنا "محمد حسين انصاري فرد" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در يزد افزود: ميوه بويژه مركبات ، سيب و پرتقال به اندازه كافي و بيش از هر سال ديگر ذخيره شده است.
وي اظهار داشت: همچنين اقدامات لازم براي ذخيره گوشت قرمز ، تخم مرغ و مرغ صورت گرفته و حتي بعد از ايام عيد نوروز نيز وضعيت مطلوبي خواهيم داشت.
وي گفت: از طريق هماهنگي با وزارت بازرگاني برنامه ريزي هاي لازم براي تامين و توزيع ميوه و مواد پروتئيني انجام شده است.
وي با بيان اينكه سال گذشته با مشكل خشكسالي و سرما زدگي مواجه بوديم ، سياست وزارت جهاد كشاورزي را افزايش بهره وري، استفاده بهينه از امكانات و منابع به منظور توليد پايدار در اين بخش ذكر كرد.
انصاري فرد از ايجاد مجتمع توليدي كشاورزي ويژه دانش آموختگان رشته كشاورزي در اين راستا خبر داد و گفت: در آينده 700 مجتمع توليدي كشاورزي با وسعت 60هزار هكتار در كشور ايجاد خواهد شد كه عمدتا شامل كشاورزي ، دامداري ، شيلات و مرغداري است.
وي تصريح كرد: وزارت جهاد كشاورزي تاسيسات لازم براي ايجاد مجتمع هاي ياد شده شامل آب ، برق، گاز ، احداث جاده و معابر را فراهم خواهد كرد و با اجاره تمليك به دانش آموختگان اين بخش واگذار خواهد كرد.
وي گفت: برخي از اين مجتمع ها به بهره برداري رسيده و برخي نيز در دست اجرا ست.
وي با بيان اينكه هم اينك 48هزار دانش آموخته رشته كشاورزي در كشور وجود دارد تصريح كرد: با احداث مجتمع هاي توليدي كشاورزي ظرفيت لازم براي اشتغال 120 هزار نفر فراهم مي شود.
وي از راه اندازي مجمع ملي نخبگان كشور خبر داد و گفت: اين مجمع شامل كشاورزان نمونه و پيشرو است.
وي اضافه كرد: كشاورزان پيشرو از هر هكتار زمين ، 13تن گندم ، 100تن مركبات، 140 تن سيب زميني و 160 تن انگور برداشت مي كنند در حاليكه متوسط كشوري آن به ترتيب چهار، 20 ، 30 و 30 تن است.
انصاري فرد اضافه كرد: سال آينده براي اولين بار در كشور توليد گوشت مرغ از مرز يك ميليون تن و گوشت قرمز از مرز 900هزار تن خواهد گذشت.
مدير كل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزري‘ كشت سنتي، نداشتن دانش و سواد علمي و بالا بودن سن كشاورزان را از مشكلات و از عوامل بازدارنده اين بخش بيان كرد و گفت: تبديل كشاورزي سنتي و معيشتي به مدرن و اقتصادي جزء سياست هاي اين وزارتخانه است.
وي افزايش توليد و صادرات را از ديگر سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي عنوان كرد و گفت: در صورتيكه پيش بيني هاي سازمان هواشناسي در بهار امسال به وقوع بپيوندند در توليد گندم و جو وضعيت خوبي خواهيم داشت.
وي در پاسخ به سووالي در خصوص معضل خرده مالكي در اراضي كشاورزي از تصويب قانون منع خرد شدن اراضي كشاورزي بين وارثان مالكان اين زمين ها خبر داد.
انصاري فرد خاطر نشان كرد: بسياري از زمين هاي كشاورزي در كشور زير يك هكتار وسعت دارد و اين امر موجب افزايش هزينه هاي توليد و وجود برخي مشكلات در اين بخش مي شود.
مشاور وزير جهاد كشاورزي ، ايجاد تعاوني هاي توليدي و شركت هاي سهامي زراعي توليد كشاورزي را گامي براي رفع اين مشكل بيان كرد و افزود: اين تعاوني ها در استان هاي خراسان جنوبي و مناطق جيرفت و گلپايگان ايجاد شده و راه اندازي آن در استان يزد نيز مي تواند در افزايش بهره وري و توليد موثر باشد. ك/2
651/1027 /546

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن