تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820767500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري دوره آموزش عمومي نانو فناوري در دانشگاه شهركرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: برگزاري دوره آموزش عمومي نانو فناوري در دانشگاه شهركرد
شهركرد - خبرنگار اطلاعات: براي نخستين‌بار در كشور دوره آموزشي عمومي نانو فناوري، با برگزاري همايش پلي به آينده، از سوي بسيج دانشجويي چهارمحال و بختياري و هسته علمي نانو فناوري دانشگاه شهركرد برگزار شد.

رئيس مركز تحقيقات نانو فناوري شهيد چمران تهران، گفت: فناوري نانو در ايران از سال 80 آغاز شد و تاكنون به موفقيتهاي خوبي نيز دست يافته است.

اسماعيل كفايتي گفت: نانو فناوري‌ها در بسياري از زمينه ها كاربرد دارد و حتي با استفاده از نانو تكنولوژي، وزن يك تانك جنگي را تا 50 تن كاهش مي‌دهند.

كفايتي افزود: با بهره‌گيري از نانو تكنولوژي در آينده از گرماي لامپ‌هاي روشنايي نيز كاسته خواهد شد و اين فناوري در برخي از توليدات تا 650 ميكروارگانيسم را مي‌تواند از بين ببرد.

عضو مركز تحقيقات نانو فناوري شهيد چمران نيز گفت: بايد با مديريت صحيح، فناوري نانو را در كشور اجرا كرد تا دچار سرنوشت فناوري ‌‌IT نشود.

محمدرضا زين‌الدين افزود: با 3/5 كيلو فيبر نوري مي‌توان كار يك هزار كيلوگرم كابل مسي را براي انتقال داده‌ها انجام داد و ارزش افزوده نانو نسبت به ديگر فناوري‌ها بسيار بالا است.

به گفته وي، سند چشم‌انداز نانو فناوري در استانها بايد از سوي استانداران تهيه، تدوين و تصويب شود، تا اين فناوري در استانها نيز گسترش يابد.

اين عضو مركز تحقيقات نانو فناوري شهيد چمران، از دستيابي يك شركت ايراني به توليد شيشه‌هاي خودپاك شونده خبر داد و افزود: اين نوع شيشه‌ها حتي به كشورهاي اروپايي نيز صادر شده است.

زين‌الدين كاربردهاي نانو فناوري را بسيار متنوع اعلام كرد و گفت: فناوري نانو در ايران حتي مي‌تواند در قطعات موشكي كه ماهواره اميد را نيز به فضا پرتاب كرد به كار گرفته شود و سوخت جامد اين موشك نيز از طريق نانو ذرات تامين شود.

او يادآور شد: ايران در زمينه لوله‌هاي نانو كربني، برخي از نانو ذرات و نانو روكش‌ها يكي از كشورهاي مهم جهان به شمار مي‌آيد.

وي گفت: راه‌اندازي رشته ‌‌MBI كه شامل مديريت، تحليل بازار و مهندسي فناوري نانو است در دانشگاههاي كشور ضروري است.

دبير اجرايي همايش پلي به آينده نيز گفت: اين همايش با همكاري مركز تحقيقات نانو فناوري شهيد چمران تهران، بسيج دانشجويي چهارمحال و بختياري و هسته علمي نانو فناوري دانشگاه شهركرد، با عنوان دوره آموزشي عمومي نانو فناوري برگزار شد.‌

سيد سراج‌الدين جزايري افزود: در اين همايش و دوره‌هاي عمومي سرفصل‌هاي نانو مواد، نانو ذرات، نانو لوله‌ها، نانو الكترونيك، نانو فوتونيك، سيستم‌هاي آناليز، نانو فليتر، نانو اموليسون، نانو كامپوزيت و نانو پوشش مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.‌





پنجشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن