تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815990033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري رئيس هيئت مديره و مديرعامل خانه سينما برگزار شد / توحيدي: حكومت قانون در كشور ما برقرار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: نشست خبري رئيس هيئت مديره و مديرعامل خانه سينما برگزار شد / توحيدي: حكومت قانون در كشور ما برقرار است
سينما - فرهاد توحيدي در نشست خبري با اشاره به تشتت موضع‌گيري‌ها درباره وضعيت خانه سينماي ايران در بخش مديريت دولتي سينما تاكيد كرد مسئولان اين نهاد صنفي به حاكميت قانون عميقا باور دارند.


سميه عليپور: نشست خبري فرهاد توحيدي رئيس هيئت مديره و محمدمهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينماي ايران صبح چهارشنبه چهاردهم دي‌ماه با حضور اعضاي هيئت مديره شامل محمد سرير، مريلا زارعي، امير اثباتي، محمدرضا موييني، ابراهيم مختاري و مهدي خادم بازرس هيئت مديره و اهالي رسانه در تالار سيف‌الله داد برگزار شد.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل خانه سينما در اين نشست درباره انتشار خبر انحلال اين نهاد صنفي و شرايط ايجاد شده براي آن توضيحاتي را ارائه كردند.

سينما نياز به آرامش دارد

توحيدي در ابتداي نشست اظهار داشت: «خيلي متاسف هستيم بابت اين موضوع كنار هم جمع شديم در حالي كه نياز كشور و همچنين سينما آرامش است. سينما در آستانه جشنواره فيلم فجر به آرامش نياز دارد و همه حواس‌ بايد متوجه اين رويداد سينمايي باشد. متاسفيم كه به خاطر التهاب آفريني‌ها ناچاريم به پاره‌اي از ابهاماتي كه درباره انحلال خانه سينما مطرح شده پاسخ دهيم و در اين زمينه نشست بگذاريم. اصلا مايل نبوديم كه اين موضوع وجود داشته باشد.»

رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت: «اصناف سينمايي با همه مسائلي كه بين خانه سينما و ارشاد وجود داشت با دبير جشنواره مذاكره كردند و دبير جشنواره با دلگرمي از خانه رفت و روابط كاملا حسنه بود.هرجا اصناف با لبخند و صداقت مواجه باشند پاسخ آنان نيز جز گرما و صميميت نيست.»

او ادامه داد: «مدتهاست كه كوشش مي‌شود چنين به نظر رسد كه چهار پنج نفر در هيئت مديره هستند كه نمي‌خواهند اوضاع درست شود و اگر اين‌ها نباشند اوضاع به‌سامان خواهد بود. الان نيز اداعاي تغيير اساسنامه را مطرح كرده‌اند و مي‌گويند اساسنامه برخلاف رويه دچار دخل و تصرف شده است؛ همه اين‌ها در حالي است كه آنان وضعيت نظام مديريت خانه سينما را مي‌دانند.»

او گفت: «نظام مديريت خانه سينما از پايين به بالاست؛ يعني هيچ چهار پنج نفري انتصاب نمي‌شوند و خود به خود و يا با تاييد يك مركز خاص يا اراده‌اي از پيش تعيين شده منصوب نمي‌شوند. شوراهاي مركزي اصناف حاصل مجامع عمومي است و از دل اين 29 صنف نمايندگاني قانوني براي حضور در مجمع عمومي خانه سينما معرفي مي‌شوند و در نتيجه اين مجمع عمومي هيئت مديره و در نهايت از سوي هيئت مديره مديرعامل انتخاب مي‌شود.»

رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت:‌ «هر زماني كه آحاد صنفي تشخيص دهند نمايندگان در هيئت مديره واجد صلاحيت نيستند مي‌توانند مجمع عمومي برگزار كنند و هيئت مديره ديگري تشكيل دهند. پس اين طور نيست كه چهار پنج نفر با حكمي اينجا نشسته باشند. ما دائما در معرض نقد و ديده‌باني صنوف هستيم.»

او با اشاره به آخرين مجمع عمومي عادي خانه سينما گفت: «اين مجمع حدود يك ماه قبل تشكيل شد و مجمع گزارش عملكرد و گزارش مالي هيئت مديره را تصويب كرد. هنوز بيش از يك ماه از آن نگذشته است. پس كسي دوستان را مجبور نكرده است در كنار هيئت مديره بايستند. اتفاقا از آن طرف جاذبه بيشتري وجود دارد. ما نه پروژه ميلياردي داريم و نه رانتي. كساني كه داوطلبانه اينجا هستند جز گرفتاري و رنج نصيب نمي‌برند؛ اما چطور است كه همچنان مي‌مانند؟ هيئت مديره چيزي ندارد كه به صنوف دهد و مجمع عمومي هم با كسي تعارف ندارد.»

طرح پيشنهاد مصالحه از سوي نماينده شوراي عالي سينما

توحيدي در ادامه سخنانش به حضور يكي از اعضاي شوراي عالي سينما در خانه سينما اشاره كرد و گفت:‌ «چند شب قبل يكي از اعضاي شوراي عالي سينما آمد و با هيئت مديره مذاكره كرد و پيشنهاد مصالحه داد. ما گفتيم آماده مصالحه و گفت‌و‌گو هستيم؛ البته شكلي از گفت‌و‌گو كه مبتني بر نتيجه باشد. او پيشنهاد داد هيئت مديره استعفا كند. ما اعلام كرديم هيئت مديره آماده استعفا و برگزاري مجمع عمومي براساس اساسنامه فعلي است. ما حاضر هستيم براساس اين اساسنامه مجمع عمومي تشكيل شود و ما نيز نامزد نشويم. او گفت قضيه حل است و صورت جلسه مي‌شود و تفاهم‌نامه امضا مي‌شود. شرط ما براي امضاي تفاهم‌نامه اين بود كه پرداخت‌هاي معوقه صورت بگيرد و پاسخ آنان نيز اين بود كه در اين شرايط شكايت را پس مي‌گيرند.»

توحيدي در پاسخ به سئوال خبرآنلاين مبني براين نكته كه آيا در شرايط كنوني طرح موضوع استعفاي هيئت مديره خانه سينما به دليل تحميل فشارهاست، اظهار داشت:‌ «استعفاي هيئت مديره به اين معناست كه اگر همه سازوكارهاي قانوني رعايت شود به دليل بالا بودن آگاهي در صنوف سينمايي اگر اسامي ديگري هم در هيئت مديره حضور داشته باشند نگاه‌ها به همين ترتيب كنوني خواهد بود.»

او ادامه داد:‌ «ما نماينده خواست‌ها، آرزوها و وجدان اصناف هستيم و به نمايندگي از دوستانمان در اينجا حضور داريم و حرفمان غير از حرف آنان نيست و اگر هر جمع 9 نفره و يا هفت نفره ديگري هم در اين جايگاه قرار بگيرند حرف‌هاي ما را مطرح خواهند كرد.»

توحيدي اظهار داشت:‌ «يكي از بركات اتفاقات اخير اين بوده كه آگاهي صنفي در چارچوب جامعه اصناف سينمايي بالا رفته است. من 11 سال است كه در امر فعاليت‌هاي صنفي سابقه دارم و به خاطر ندارم مجامع عمومي ما اينچنين كه امروز برگزار مي‌شود به صورت جدي برپا شود.»

رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت: «دو شب قبل اعضاي صنوف در خانه سينما جلسه داشتند و امروز هم دوباره گرد هم آمده‌اند. چه اتفاقي منجر به اين گرد هم جمع شدن‌ها شده است؟ اين نظام خودانگيخته‌اي است كه به ما مي‌گويد هيئت مديره بعدي نيز اگر نماينده اين جمع و مجمع عمومي باشد نگاه ديگري نخواهد داشت.»

او ادامه داد: «ما نيز ارشاد را تشويق مي‌كنيم از خانه سينما به محاكم قضايي شكايت كند چون تصور ما اين است كه توسل جستن به قوه قضائيه ادعاهاي متعددي كه مي‌تواند همين طوري اعلام شود را روشن مي‌كند. اين ادعاها در قالب دادخواست مشخص اعلام مي‌شود و در جلسه دادگاه 21 دي بررسي خواهد شد.»

اعمال آخرين تغييرات اساسنامه در سال 1387

توحيدي در توضيح اساسنامه‌اي كه اكنون خانه سينما براساس آن عمل مي‌كند، گفت: «اين اساسنامه نه حاصل كوشش اين هيئت مديره است و نه هيئت مديره قبلي. يعني هيئت مديره يازدهم و دوازدهم هيچ نقشي در تغييرات اساسنامه نداشتند. اين اساسنامه در تاريخ بيستم خردادماه سال 1387 به تصويب رسيده است. اصلاحات نيز از سوي هيئتي اعمال شده كه منتخب هيئت مديره دهم بودند و در اداره ثبت شركت‌هاي قوه قضائيه اين تغييرات به ثبت رسيده است.»

او اظهار داشت: «موسسه‌اي كه در اداره ثبت شركت‌هاي قوه قضائيه به ثبت رسيده را نمي‌توان منحل كرد مگر به حكم محاكم قضاديي يا مجمع عمومي و اين اولين نكته‌اي است كه معاونت حقوقي ارشاد بايد بداند. پس يك بخش در ارشاد نمي‌تواند دستور انحلال دهد. ما آماده‌ايم كه به دادگاه برويم تا يكبار براي هميشه قضيه حل شود.»

رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت: «كوشش مي‌شود تغييرات ايجاد شده در اساسنامه عجيب به نظر برسد اين در شرايطي است كه در جريان آن تغييرات اين موارد ايجاد شده كه اولا بخش موافقت شوراي فرهنگ عمومي در مورد اساسنامه و دوما ناظر مالي ارشاد حذف شده است. به موجب اساسنامه قبل بايد يك ناظر مالي از ارشاد تمامي چك‌هاي مربوط به خانه سينما را امضا مي‌كرد.»

او ادامه داد: «گاه پيش مي‌آمد كه خانه سينما موفق مي‌شد از بخش‌هاي ديگري مبلغي دريافت كند و اين بودجه به حساب خانه سينما واريز مي‌شد، حالا براي برداشت همين مبلغ بايد فردي در ارشاد چك‌ها را امضا مي‌كرد. اساسنامه سرخود تغيير پيدا نكرده است. اصناف به نقايص موجود در آن پي برده‌اند و اين نقايص را تغيير داده‌اند.»

توحيدي گفت: «در ابتداي اساسنامه خانه سينما به اين مسئله اشاره شده كه خانه سينما موسسه‌اي مستقل و غيردولتي و غيرانتفاعي است. اين چطور مستقل بودني است كه بايد خارج از خانه كسي چك را امضا كند تا كارها پيش برود. جالب است كه هيچ يك از نهادهاي صنفي هنري كه به دنبال خانه سينما تاسيس شدند داراي اين قيد نيستند.»

رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت:‌ »در يكسال و نيم گذشته اطلاع‌رساني در مورد وضعيت خانه سينما صورت گرفته است. در اين مدت به شكل‌هاي مختلف كوشش شده فعاليت خانه سينما با اخلال روبرو شود؛ از حصر مالي و نامه‌هايي كه رد و بدل شد تا پرده آخر كه شكايت از خانه سينما بود. ما از اين شكايت كه قانوني بود استقبال كرديم، تا بالاخره اختلاف عقيده بر سر تفسير اساسنامه در يك مرجع قضايي برطرف شود.»

او اظهار داشت: «در اساسنامه ذكر شده كه بالاترين ركن در خانه سينما مجمع عمومي است و هيچ ركني بالاتر از آن وجود ندارد. اين ركن تصميم به تغيير اساسنامه گرفته است و تصميم بر آن شده موافقت شوراي فرهنگ عمومي را حذف كند و چون اين ركن تصميم گرفته قانوني است. ما تابع قانون هستيم، حتي اگر حكم قضايي به ضرر ما باشد.»

توحيدي گفت: «دادخواست ارشاد هم اين است كه اساسنامه سال 1387 غيرقانوني اعلام شود و اين اساسنامه از سوي اداره ثبت شركت‌ها ابطال شود و خانه سنيما به اساسنامه‌اي كه از سوي ارشاد و براساس مهر آنجا قانوني است و به سال 1383 مربوط مي‌شود، برگردد. اين تناقض تامل‌برانگيز است زيرا اساسنامه سال 1383 هم مصوبه شوراي فرهنگ عمومي را ندارد. اصلاح اساسنامه فعلي از سوي معاونت سينمايي وقت پيشنهاد شده و جالب است اقدامي كه در يك معاونت صورت گرفته در دوره بعدي غيرقانوني تلقي مي‌شود.»

جريان صنفي و مديريت براذهان

رئيس هيئت مديره خانه سينما ادامه داد: «چطور قبل از آنكه دادگاه تكليف را روشن كند يك اداره كوچك در ارشاد اين حكم را كه بالاي آن نوشته دستور انحلال به خانه سينما فرستاده است؟ جريان صنفي مديريت بر اذهان و دلهاست و با بخشنامه نمي‌توان ذهن و دل را به دست آورد. مي‌شود با بخشنامه سالن نمايش و كتابخانه و نمازخانه خانه سينما را فتح كرد، اما اين زمين سوخته‌اي است. آيا اصناف به اين زمينه سوخته مي‌آيند؟ چطور اين طور تلقي مي‌شود كه ما به اصناف خط داديم در ديدار با معاون سينمايي حضور نداشته باشند؟ ما يكسال و نيم خانه سينما را بدون بودجه اداره كرديم و بعد كه حامي مالي يافتيم آنقدر به شكل‌هاي مختلف و ندادن پروانه ساخت و نمايش به فيلم‌‌هايش و ندادن مجوز تهيه‌كنندگي اذيت كردند تا او را توبه‌كار كنند.»

توحيدي اين بخش از سخنانش را چنين پايان داد: «ما طالب آرامش در فضاي سينماي ايران هستيم و كار ما تنظيم روابط در فضاي حرفه‌اي بين اعضا و ساير ارگان‌هاي مرتبط با خانه سينما است. خانه سينما چنين محلي است؛ نه محلي براي ابراز تمايلات و موضع‌گيري سياسي. ما فقط به كار حرفه‌اي نگاه مي‌كنيم و اگر هيئت مديره بعدي هم از دل مجمع عمومي برآيد همين روش را خواهد داشت. ما زير بار تدابير اينچنيني كه ريش‌سفيد‌ها مسئوليت هيئت مديره را برعهده بگيرند و بعد هيئت مديره انتخاب شود نمي‌رويم. ما هيئت مديره را فقط به دست نمايندگان قانوني صنف خواهيم سپرد.»

موضع‌گيري براساس اطلاعات غلط

نشست با سخنان مديرعامل خانه سينماي ايران ادامه پيدا كرد. عسگرپور در مورد وضعيت كنوني خانه سينما گفت: «تصور مي‌كنم بخش عمده‌اي از رفتاري كه امروز با آن مواجه هستيم حاصل اطلاعات غلطي است كه ممكن است از سوي يك نفر كه فكر مي‌كند عقل كل است و سابقه صنفي نيز دارد به مديران دولتي سينما منتقل شده باشد. البته اين نگاه خوشبينانه‌اي است و نگاه بدبينانه اين است كه چه چيزي باعث مي‌شود در اين روزهاي نزديك به جشنواره فجر كه سرمايه سينماي ايران است اين بي‌تدبيري صورت بگيرد.»

او ادامه داد:‌ «اينكه صنف در دورن دولت باشد حتما شكست مي‌خورد. در اشل كوچك اين شكست مشخص است. در اساسنامه سال 1366 كه به حضور آحاد صنف در مجمع عمومي اشاره شده، كل اعضاي خانه سينما 15 نفر بودند و هيچ‌گاه به آن ترتيب مجمع عمومي تشكيل نشد و از همان سال 1372 نمايندگان صنف در مجمع عمومي حاضر شدند. امروز با پانزده بيست سال قبل خيلي متفاوت است و امكان اداره صنوف از طرف دولت كاملا منتفي است. در ابعاد كوچك صنف تشكيل شده از سوي دولت استعفاها را ديدم.»

عسگرپور با اشاره به موضوعاتي كه در دو سال اخير از سوي خانه سينما پيگيري شده است، گفت: «ما سه چهار موضوع را پيگيري كرديم و فكر مي‌كنم بخش مهم دعواها حاصل همين پيگيري است. يكي از اين موضوعات استقرار نظام صنفي در مديريت فرهنگي است. ما از مجلس گله‌مند هستيم كه به چه دليل وقتي برنامه چهارم توسعه را تصويب كرده، اجراي آن را پيگيري نمي‌كند. استقرار نظام صنفي در مديريت دولتي در برنامه چهارم در نظر گرفته شده است. مسئله ديگر تاسيس صندوق بيمه بيكاري و نكته سوم تصويب طرح امنيت شغلي بود.»

او اظهار داشت: «به نظر مي‌رسد دولت در تلاش است صنف‌هايي راه‌اندازي كند كه چنين مطالباتي نداشته باشد و سئوالي در مورد اجرايي شدن خواسته‌ها و قوانين از آنان مطرح نكند. اظهار نظرهاي مسئولان ارشاد در مورد مسائل خانه سينما سردرگم كننده است. برخورد رياكارانه را نمي‌پسنديم و بر اين اساس مي‌گوييم كسي كه اين برنامه‌ها را پيش مي‌برد خود جلو بيايد و حرفش را روشن بزند. ما شكايت خود را در مورد نامه انحلال به ديوان عدالت اداري برده‌ايم و رئيس دو قوه در جريان اين موضوع هستند.»

عسگرپور در پايان اين بخش از سخنانش گفت: «اگر دولت دهم در حوزه معاونت سينمايي به همين سه چهار موردي كه اشاره كرديم عمل كند و در قوه ديگري متعهد شود اين امور را پيگيري مي‌كند، ما اصراري به ماندن نداريم. اين حرفي كه از ارتباط خانه سينما با شبكه‌ها مي‌زنند شوخي و طنز است. چطور آقاي سلحشور مي‌تواند بگويد حضور در جشنواره فجر بلاهت است و بردن فيلمش به اين جشنواره مانند بردن به كاباره است، و اين‌ها دهن‌كجي به نظام تلقي نشود،‌ اما نامه چهار صنف كه خواستار همكاري بهتر با جشنواره فجر هستند، اينچنين مورد قضاوت قرار مي‌گيرد.»

توحيدي در ادامه جلسه براي روشن شدن چهار پنج نفري كه گفته مي‌شود در هيئت مديره حضور دارند، از آنان نام برد و به پيشينه كاري‌شان اشاره كرد و گفت: «سابقه كاري هيئت مديره خانه سينما به گونه‌اي است كه مي‌توان گفت چند سال سابقه فعاليت در سينما در اين هيئت مديره وجود دارد.»

واگذاري امور به قانون

توحيدي در پاسخ به پرسش ديگر خبرآنلاين مبني براينكه در دو سال گذشته همواره مديريت دولتي سينما اموري كه به نظر غيرقانوني مي‌رسيده را پيش برده و حالا چه تضميني براي برخود قانوني با موضوع انحلال خانه سينما وجود دارد، گفت: «ما در مورد رعايت قانون نگراني نداريم. در كشور ما حكومت قانون برقرار است. تشتت موضع‌گيري‌ها و پس گرفتن حرف‌ها از سوي مديريت دولتي سينما حاكي از آن است كه در آنجا هم نظرات يكدست نيست.»

توحيدي اظهار داشت: «برخي دوستان به هزينه اين اقدام پي برده‌اند و همچنين ما به حاكميت قانون عميقا باور داريم. سلاح ما ادب و متانتمان است و اگر بعد از 48 ساعت بخواهند خانه سينما را بگيرند، سنگربندي نمي‌كنيم، اما اقدامات قانوني را پي مي‌گيريم.»

رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت: «وكيل خانه سينما به ديوان عدالت اداري رفته و درخواست داده فوريت موجود در اين نامه برطرف شود. ما به ظرفيت‌هاي نظام اميدوار هستيم و پشت ما به قوانين گرم است.»

عسگرپور در ادامه جلسه در مورد پرسشي كه به ديدار برخي از اعضاي خانه سينما با اسفنديار رحيم‌مشايي مسئول دفتر محمود احمدي‌نژاد اشاره داشت، گفت:‌ »در مورد اين جلسه اظهارات مختلفي صورت گرفت و برخي اداعاهايي كردند كه بايد اثبات مي‌كردند. مجلس پيگير اين موضوع بود و در نهايت هم چيزي نبود كه در مورد خانه سينما بيابد. در آن جلسه تعدادي از بزرگان سينما بودند و مسائل خود را شفاف گفتند؛ اين شفاف گفتن براي دولت پاسخگو نبايد اين‌قدر برخورنده باشد.»

توحيدي نيز در پاسخ به پرسشي درباره جلسات مشترك معاونت سينمايي و خانه سينما گفت: «در اين جلسات مشترك از سوي خانه سينما من، موييني و مختاري حضور داشتيم و از طرف معاونت سينمايي هم خانيان، رسوليان و رجبي‌فروتن بودند كه بعد از چند جلسه ديديم تمامي موضوعات به نتيجه رسيده در جلسه بعد از نشست از سوي معاونت كان لم يكن تلقي مي‌شود و در نتيجه جلسات بي‌نتيجه بود و بعد از چند جلسه كه به بهانه سفرهاي مختلف جلسه لغو شد، به طور كلي جلسات رها شد.»

عسگرپور در پاسخ به سئوالي درباره وجاهت قانوني نامه‌اي كه براي انحلال خانه سينما آمده، گفت: «باطل كردن مجوز فعاليت ما از سوي قوه مجريه امكانپذير نيست. بند قانوني 556 ديوان عدالت اداري به اين مسئله اشاره دارد.»

او گفت: «به نظر مي‌رسد برخي از اين مسائلي كه الان اتفاق مي‌افتد به اين دليل است كه توجه‌ها از سوي كاستي‌هاي مديريت دولتي سينما گرفته شود و متوجه اين حواشي شود.»

57243

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن