تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820946979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير فدراسيون تيراندازي: ايران مي‌تواند قدرت اول تيراندازي در منطقه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبير فدراسيون تيراندازي: ايران مي‌تواند قدرت اول تيراندازي در منطقه باشد
دبير فدراسيون تيراندازي با اشاره به پتانسيلهاي موجود در كشور عدم شناخت كافي از اين رشته را مهم‌ترين تهديد براي توسعه تيراندازي دانست و گفت: ايران مي‌تواند به عنوان قدرت اول منطقه در علم و فن آوري تيراندازي مطرح شود.
ايلنا: دبير فدراسيون تيراندازي با اشاره به پتانسيلهاي موجود در كشور عدم شناخت كافي از اين رشته را مهم‌ترين تهديد براي توسعه تيراندازي دانست و گفت: ايران مي‌تواند به عنوان قدرت اول منطقه در علم و فن آوري تيراندازي مطرح شود.

به گزارش ايلنا، نواب نوري با اشاره به برنامه‌هاي توسعه‌اي بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت نتايج كسب شده در سال‌ها ۸۹ و ۹۰ را مطلوب توصيف كرد.

وي برنامه ريزي براي كسب عنوان نايب قهرماني بازيهاي كشورهاي اسلامي (كه برگزار نشد) فعاليت در ۸ رشته در ليگ تيراندازي در دو بخش بانوان و آقايان و برگزاري اولين دوره جشنواره تيراندازي جوانان و نوجوانان را از جمله اهداف كوتاه مدت سال ۸۸اين فدراسيون در حوزه قهرماني و حرفه‌اي نام برد.

دبير فدراسيون تيراندازي درخصوص توسعه و تعميم رشته تيراندازي دركشور به راه اندازي مجموعه تيراندازي آزادي (ثابت و پروازي) در سال ۱۳۸۷ بعنوان اولين قطب و مركز استعداديابي اشاره كرد و گفت: صدور مجوز كارخانه توليد مهمات ورزشي توسط بخش خصوصي، آموزش و ارتقاء ۳ مربي بين المللي در رشته‌هاي مورد نياز، برگزاري ۸۰ دوره آموزشي و بازآموزي كشوري، امضاء تفاهمنامه و تدوين برنامه همكاري با آموزش و پرورش، آموزش عالي و نيروهاي مسلح، كسب عضويت فدراسيون جهاني (فدراسيون جهاني شكار و ماهيگيري) «FITASC»، كسب عضويت انجمن جهاني Paint Ball را از ديگر برنامه‌هاي توسعه فدراسيون مي‌توان نام برد.

وي در خصوص اهداف ميان مدت (۲۰۱۲ – ۱۳۹۱) تيراندازي در حوزه قهرماني و حرفه‌اي اظهارداشت: كسب ۴ سهميه براي المپيك ۲۰۱۲ لندن و ۶ مدال در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو، كسب سهميه المپيك نوجوانان براي المپيك نوجوانان ۲۰۱۴ و برگزاري مسابقات جوانان و نوجوانان در المپياد ورزشي ايرانيان را درخصوص اهداف ميان مدت فدراسيون عنوان كرد.

وي راه اندازي آكادمي تيراندازي، ‌آموزش ۱۰۰۰ معلم ورزش، ‌راه اندازي ۱۰۰ سالن ورزشي در مدارس كشور را از جمله برنامه زير ساختي اين رشته دانست و اظهار داشت: ‌آغاز به كاركارخانه توليد سلاح ومهمات ورزشي توسط بخش غير دولتي، تامين حداقل ۵۰% مهمات ورزشي مورد نياز از محل توليدات داخلي، ‌ آغاز اجراي طرح استعداد يابي در ميان نيروهاي وظيفه و اجراي طرح استعداد يابي درميان مناطق آموزش و پرورش، ‌ راه اندازي ۲ قطب تيراندازي و ۵ مركز استعداديابي، فعاليت ۱۲مربي بين المللي C و ۵ مربي بين المللي B و ۴ داور بين المللي A را از برنامه‌هاي توسعه‌اي فدراسيون عنوان كرد.

دبير فدراسيون تيراندازي ايران با اشاره به پتانسيل تيراندازي در ايران گفت: تيراندازي ايران توان كسب عنوان نخست قدرت اول منطقه در علم و فن رشته تيراندازي را دارد و برنامه ريزان فدراسيون در اين خصوص طي چشم اندازي كه براي توسعه اين رشته تا سال (۱۴۰۴) در نظر گرفته‌اند راهكارهاي رسيدن به اين رتبه را مورد بررسي قرار داده‌اند.

وي درادامه با بيا ن اينكه تيراندازي يكي از ۱۰ رشته محبوب ورزشي است و ۲درصد جمعيت كشور به تيراندازي مي‌پردازند توضيح داد: دراين راستا توليد سلاح و مهمات ورزشي استانداردبا هدف ايجاد تسهيلات و رونق اين رشته يكي از برنامه‌هاي فدراسيوت است كه در دستور كار قرار داده‌ايم تا در كنار توسعه كمي بتوانيم بخشي از نيارهاي اين رشته را در داخل فراهم نماييم.

نواب نوري با تصريح براينكه: در تمامي رشته‌هاي تيراندازي، بخصوص در بخش بانوان ورزشكاراني نخبه و ماهر به طور تمام وقت فعاليت مي‌نمايند اظهارداشت: در صورت حمايت، سرمايه گذاري و برنامه ريزي در اين بخش مي‌توان به نتايج بسيار خوبي دست پيدا كرد.

وي درادامه برنامه‌هاي توسعه‌اي فدراسيون در بخش زير ساخت‌ها اشاره كرد و با بيان اينكه توسعه كمي و كيفي به گسترش امكانات و احداث اماكن ورزشي ويژه اين رشته نيار دارد از فعاليت ۱۰ مجموعه تيراندازي و ۴۰ سالن بادي غير دولتي خبر داد.

دبير فدراسيون تيراندازي همچنين با مهم خواندن ارتقاء سطح علمي تيراندازان كشورمان در سال ۲۰۱۱ به ص دوره‌هاي علمي برگزار شده در اين راستا اشاره كرد و افزود: در بخش‌هاي تغذيه، روان‌شناسي و مديريت دوره‌هاي آموزشي بسيار خوبي را برگزاركرديم كه بسيار با استقبال روبرو شد.

وي با تاكيد براينكه اين دوره‌هاي آموزشي تداوم خواهد يافت گفت: تلاش خواهيم كرد تا در سال ۲۰۱۲ دوره‌هاي آموزشي آمادگي جسماني، پزشكي، تغذيه، روان‌شناسي، مديريت و مربيگري c را برگزار كنيم.

دبير فدراسيون تير اندازي كسب كرسي‌هاي جهاني را براي حمايت از حقوق ورزشي ايران بسيار موثر دانست و گفت: در مجموعه فدراسيون تلاشهاي بسياري صورت گرفته شده كه در اين خصوص مي‌توان گفت، هم اكنون يك نفر عضو كميته اجرايي، يك نفر عضو كميته فني، يك نفر عضو كميته پزشكي، ‌ سه نفر عضو شوراي راهبري آكادمي تيراندازي از كشورمان در كنفدراسيون اسيا به فعاليت مشغول هستند.

وي تعامل با ساير كشور‌ها را يكي از راهكاري‌هاي رشد حرفه‌اي وقهرماني اين رشته در كشور عنوان كرد و افزود: تاكنون با مسوولان ورزش ايتاليا، ‌كويت، ‌ چين، بلغارستان، هند و تركيه تغاهمنامه‌هاي عمكاري مشترك به امضا رسانده‌ايم.

نواب نوري از استان‌ها و شهرستان‌ها به عنوان پايگاه‌هاي غني استعداد در رشته نيراندازي نام برد و افزود براي اينكه بتوانيم اين رشته را در استان‌ها و شهرستان‌ها گسترش دهيم با استانداران ۱۶ استان و تعدادي از شهرداران شهرستانهاي مختلف قرار داد همكاري در خصوص جذب كمكهاي نقدي به استانداري‌ها و هيئت‌ها، اختصاص زمين براي احداث سالن و ميادين تيراندازي، ساخت سالن‌ها و ميادين تيراندازي، راه اندازي ليگ‌هاي استاني، تأمين سلاح و مهمات منعقد كرده‌ايم.

وي گفت: ‌خوشبختانه در سال ۸۸ در مسابقات قهرماني سلاح‌هاي بادي آسيا ۴ مدال كسب نموديم در سال ۸۹ با كسب سهميه المپيك در مسابقات جهاني در رشته تفنگ بانوان و مقام سوم انفرادي مسابقات جهاني در رشته تفنگ بانوان، دستيابي به ۳ مدال در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو و كسب ۷ مدال در مسابقات دانشجويان جهان (لهستان) را به دست آورديم.

دبير فدراسيون تيراندازي همچنين اظهارداشت: تيم‌هاي ملي در سال ۹۰ توانست با كسب دو سهميه المپيك تفنگ بادي بانوان و تپانچه بادي مردان، دست يابي به ۱۷ مدال تيمي و انفرادي در مسابقات سلاح‌هاي بادي آسيا و عنوان سومي در رده بندي نهايي آسيا و كسب مقام اول تراپ بانوان و سوم تراپ مردان جوان مسابقات بين المللي (قطر) را در كارنامه فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود ثبت كند.

وي با بيان اينكه ليگهاي تيراندازي در طول سال برگزار و به طور جدي پيگيري مي‌شود از برگزاري پنج دوره ليگ سلاح‌هاي بادي با حضور ۵۶۰ تيرانداز در قالب ۸۸ تيم تفنگ و تپانچه خبرداد و افزود: همچنين سه دوره ليگ اهداف پروازي، دو مسابقه بين المللي اهداف ثابت و پروازي و ۱۵ دوره مسابقات در سال ۹۰ در ۱۱ رشته با شركت ۴۵۰۰ نفر برگزار كرده‌ايم.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن