تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820986259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشتي‌آراي در گفت‌وگو با فارس خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كشتي‌آراي در گفت‌وگو با فارس خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر از توزيع دلارهاي بانك مركزي به بازار و كاهش قيمت طي روز جاري خبر داد و گفت: كنترل و نظارت بر صرافي‌ها بعهده بانك مركزي است.


محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» درباره گران‌فروشي دلار در صرافي‌ها و مرجع ناظر بر اين تخلف، اظهار داشت: صرافي‌هاي داراي مجوز در بانك مركزي دو گروه هستند كه البته در حوزه ارزي ناظر اين دو گروه بانك مركزي است.

وي افزود: تعدادي از صرافي‌ها به صورت شركت تضامني اداره مي‌شوند و مجوز بانك مركزي را مي‌گيرند؛ اين گروه زير نظر بانك مركزي هستند و اين بانك ناظر به داد و ستدشان است.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر ادامه داد: تعداد ديگري از اين صرافي ها البته علاوه براينكه مجوز بانك مركزي را دريافت كرده‌اند از اتحاديه طلا و جواهر هم براي فعاليت خريد و فروش سكه مجوز گرفته‌اند.

وي افزود:‌ ولي با اين وجود كنترل و نظارت بر فعاليت خريد و فروش دلار در اين صرافي‌ها نيز بعهده بانك مركزي است و درخصوص تخلفات صرافي‌ها براي خريد و فروش ارز با قيمت بالا اتحاديه دخالتي نمي‌كند.

كشتي‌آراي با اشاره به كاهش قيمت دلار طي روز جاري، گفت: مشاهدات رسمي از بازار حكايت از توزيع ميزان مشخصي ارز نقدي به صرافي‌ها را دارد و برهمين اساس قيمت دلار كاهش يافته است.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر تصريح كرد: در روزهاي گذشته اسكناس دلار در بازار وجود نداشت اما امروز اين ميزان اسكناس هاي موجود دلار در بازار افزايش يافته بود.

وي ادامه داد: بانك مركزي ارز را در اختيار صرافي‌هاي داراي مجوز قرار داده است؛ زماني كه عرضه و تقاضا به تعادل برسد قيمت‌ها كاهش پيدا مي كند.

كشتي‌اراي با اشاره به فروش دلار 1540 توماني در بازار تهران، گفت:‌ سكه طرح قديم 630 هزار تومان، طرح جديد 618 هزار تومان، نيم سكه 300 هزار تومان،‌ ربع سكه 151 هزار تومان،‌ سكه گرمي 78 هزار تومان قيمت گذاري و فروخته مي شود.

به گزارش فارس، شنيده‌ها حاكي از اين است كه شب گذشته بانك مركزي مبلغي حدود 200 ميليون دلار از يكي از بانك‌ها كشور اخذ و امروز در بازار تزريق كرده است.

انتهاي پيام/ح

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن