تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821095125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز باجهش 327 واحدي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امروز باجهش 327 واحدي
خبرگزاري فارس: با جهش 327 واحدي امروز شاخص بورس كه در نتيجه اثر نوسان نرخ ارز رخ داد ، دماسنج بازار بيشترين افزايش ارقام را در 4 ماه اخير تجربه كرد و در فاصله 166 واحدي ورود به كانال 25 هزار واحدي قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، بازار سهام كشور اين روزها بعد از افت طولاني مدت در سه ماه اخير با رونق نسبي معاملات و رشد قيمت سهام و افزايش متغيرهاي مهمي چون شاخص بورس مواجه شده تا شايد بار ديگر بتواند گوشه چشمي از سودآوري هاي سال گذشته و دو ماه اول سال جاري به نمايش بگذارد.

اين تغيير جهت بازار سهام كه از روز گذشته شروع شده ناشي از تداوم آثار مثبت رشد نرخ ارز براي شركت هاي صادركننده محصولات حاضر در بورس و همچنين شركت هاي توليدي ديگر است، چرا كه در كنار سودآوري شركت هاي صادركننده ، افزايش قيمت فروش چند وقت تقريبا" همه محصولات در همه بازارها مي تواند باعث جبران زيان هاي وارده به شركت هاي وارد كننده مواد اوليه و حتي بهبود وضعيت مالي آنها شود چون شايد كمتر كسي در اين روزها با افزايش آشكار قيمت ها سرو كار نداشته باشد.

به هرحال بازار سهام براي عقب نماندن از ساير بازارها و استفاده از نوسان نرخ ارز ، امروز هم شاهد يكه تازي شركت هاي بزرگ و موثري چون ملي مس، فولاد مباركه، پتروشيمي هاي فناورآن، پرديس،خارك، سرمايه گذاري غدير و همچنين بانك هاي ملت، پارسيان و كارآفرين و سايپا بود كه در پي رشد قيمت سهام بين 62 تا 8 واحد بر روي شاخص بورس اثر مثبت گذاشتند تا اين متغير مهم با 327 واحد رشد، بيشترين افزايش ارقام را در 4 ماه اخير تجربه كند و در 166 واحدي ورود به كانال 25 هزار واحدي قرار گيرد.

به اين ترتيب شاخص بورس بعد از 15 شهريور ماه كه با رشد 353 واحدي روبرو شده بود و از آن تاريخ تا به امروز قادر به رشد روزانه بيش از 320 واحدي نشده بود، امروز موفق به ثبت بالاترين افزايش ارقام در 4 ماه اخير شد و در عدد 24 هزار و 834 واحدي جا خوش كرد.
اين در حالي است آمار معاملات هم با رشد قابل توجهي روبرو شد بطوريكه امروز بيش از 296 ميليون سهم به ارزش 77.1 ميليارد تومان داد و ستد شد تا فعلا" معاملات 30 تا حداكثر 45 ميليارد توماني روزهاي گذشته بورس به فراموشي سپرده شود.

در كنار اين مسائل ، برخي از كارگزاران معتقدند به دليل برگشت نسبي رونق به بازار، در روزهاي آينده سرمايه گذاران حقوقي بيشتري وارد ميدان خواهند شد تا از اين رشد جا نمانده و بتوانند در هفته هاي پاياني سال نه تنها بخشي از زيان ها را جبران كنند بلكه قادر به شناسايي سود و كسب بازدهي مثبت از بازار پر افت و خيز سهام باشند. به همين دليل انتظار مي رود سير صعودي قيمت ها و شاخص بورس به شرط عدم انتشار اخبار منفي در هفته آينده هم تكرار شود.

انتهاي پيام/م

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن