تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي: كشورهاي منطقه در بحران اقتصادي جهان بايد منافع مشترك خود را دنبال كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: متكي: كشورهاي منطقه در بحران اقتصادي جهان بايد منافع مشترك خود را دنبال كنند
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: بحران اقتصادي جهان با خوش بينانه ترين برآوردهاي كارشناسي، راه حل سريع و كوتاه مدت نداشته است و كشورهاي منطقه بايد در چارچوب ظرفيت ها بومي، اهداف و منافع مشترك خود را طراح و دنبال كنند.


به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي در ديدار بينالي يلدريم وزير حمل و نقل و ارتباطات تركيه افزود: روابط ايران با كشورهاي منطقه همواره بر اساس منافع و ساختارهاي دوجانبه منظم شكل گرفته و ما اميدواريم بتوانيم با طراحي جديد فرآيند پايدارتري را محقق سازيم.
متكي جايگاه ايران و تركيه را راهبردي دانست و گفت: دو كشور همواره لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه بوده و نقش برجسته اي در تحولات منطقه اي و جهاني داشته اند.
متكي با اشاره به مناسبات متين دو كشور، اظهار داشت: روند مناسبات تهران و آنكارا رو به جلو و چشم‌انداز مثبت دارد، شبكه حمل و نقل در پيشرفت مناسبات نقش مهم و حائز اهميت داشته و دارد.
وزير امور خارجه با تبيين چشم‌انداز مناسبات و زمينه‌هاي مختلف آن خاطرنشان كرد: ايران و تركيه از ظرفيت‌هاي فراواني براي تعميق مناسبات برخوردارند و شناسايي ظرفيت‌هاي جديد و مديريت صحيح مشكلات فراروي آن مي‌تواند ما را به اهداف جديد رهنمون سازد.
متكي با اشاره به نقش اجلاس اكو در پيشرفت مناسبات و همكاري‌هاي اقتصادي منطقه‌اي دو يا چندجانبه، گفت: ما اميدواريم اجلاس آتي اكو بتواند زيرساختارهاي جديد را در زمينه مواصلات، راه آهن در حوزه منطقه‌اي و قاره آسيا شناسايي و طراحي كند.
وي با تاكيد برتاثير رخدادهاي قفقاز بر تحولات سياسي، اقتصادي منطقه اظهار داشت: بحران قفقاز آثار خود را بر خطوط انتقال گاز گذاشت و هر طرحي درخصوص انتقال گاز مي‌بايست با در نظر گرفتن واقعيت‌هاي انكارناپذير محقق گردد. نقش ايران و تركيه به عنوان ثبات و استقراردهنده بر منطقه همواره مورد اهتمام ديپلماسي منطقه‌اي و جهاني بوده است.
وزير امور خارجه‌ با اشاره به تردد كاميون‌داران و مراودات تجاري و اقتصادي دو كشور ابراز اميدواري با تدبير مقامات عاليه دو كشور روند امور كاميون‌داران و مشكلات آنها در پرتو اراده‌ي جدي مقامات دو كشور حل و فصل شود.
يلدريم وزير حمل و نقل تركيه نيز درخصوص روابط دو كشور، گفت: مناسبات في‌مابين ساليان طولاني در چارچوب حسن همجواري استوار بوده و اكنون نيز تعميق مناسبات رو به گسترش مي‌باشد و ما تقويت همكاري‌هاي منطقه‌اي دو كشور را بسيار مهم مي‌دانيم و اميدواريم رايزني‌هاي مستمر بتواند نقش اساسي در تقويت مناسبات دو كشور داشته باشد.
وزير حمل و نقل تركيه با اشاره به پيامدهاي مالي بين‌المللي ناشي از اقتصاد جهاني اظهار داشت: ايران و تركيه با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان مي‌توانند در چارچوب منافع متقابل، آثار پيامدهاي ناشي از بحران مالي جهاني را به نفع منافع دو كشور هدايت نمايند.
وي افزود: افزايش سرمايه‌گذاري مشترك در چارچوب همكاري‌هاي راهبردي دو كشور مي‌تواند نقش برجسته‌اي در تحقق اهداف عاليه آنكارا – تهران داشته باشد.
سيام /1531/

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن