تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820831983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين دوره بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلاميمحمود مشحون: براي قهرماني، تدارك گسترده‌اي خواهيم ديد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دومين دوره بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلاميمحمود مشحون: براي قهرماني، تدارك گسترده‌اي خواهيم ديد


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس فدراسيون بسكتبال از تدارك گسترده تيم ملي براي حضور در دومين دوره بازي‌‏هاي همبستگي كشورهاي اسلامي و كسب عنوان قهرماني اين بازي‌‏ها خبر داد.

به گزارش ايلنا، محمود مشحون با اشاره به تقويم فشرده فدراسيون بسكتبال در سال آينده، عنوان كرد: سال آينده هم مثل امسال، براي بسكتبال ايران سال سخت و پركاري خواهد بود. حضور تيم جوانان در جام جهاني نيوزلند در تير ماه، شركت 2 تيم مهرام و صبامهر در بازيهاي غرب آسيا براي كسب سهميه جام باشگاه هاي آسيا در تايلند و حضور در اين بازيها در خرداد ماه، ميزباني از بازيهاي انتخابي بسكتبال بزرگسالان غرب آسيا براي راهيابي به جام ملتهاي آسيا در چين و شركت در اين اين بازيها براي كسب سهميه جام جهاني در مرداد ماه، اردوي تداركاتي اسپانيا و سپس شركت در دومين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي، برنامه هاي فشرده اي هستند كه در تقويم فدراسيون بسكتبال گنجانده شده است.
در اين ميان فدراسيون بسكتبال، توجه ويژه‌‏اي به بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي خواهد داشت. مشحون با بيان اين مطلب افزود: با توجه به ميزباني ايران، توجه ويژه‌‏اي به اين بازيها خواهيم داشت تا بدين وسيله به ديگر كشورهاي مسلمان احترام گذاشته باشيم. همه هدف ما هم قهرماني تيم ملي بسكتبال در بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي است و از هم اكنون مي گويم با تمام قوا در اين بازي‌‏ها شركت مي كنيم.
رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به اينكه كشورهاي مسلمان از پيشينه خوبي در اين رشته ورزشي برخوردارند و جز تيمهاي صاحب نام آسيا و آفريقا به شمار مي روند، خاطرنشان كرد: ما تجربه حضور در اولين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي را هم داشتيم و در عربستان شاهد حضور تيمهاي صاحب نام بوديم. البته آن زمان شناخت زيادي از حريفانمان نداشتيم، اما حالا مي دانيم كه چه تيمهايي براي اين بازيها به تهران مي آيند و با برنامه ريزي دقيق به مصاف رقبا مي رويم. چيزي كه مشخص است، اينكه حداقل نيمي از كشورهاي شركت كننده در بسكتبال به اميد قهرماني مي آيند. به همين دليل ما هم قصد داريم با تدارك گسترده قدم به اين بازيها بگذاريم و از همان روز اول با تمام قوا به مصاف حريفانمان برويم.
تيم ملي بسكتبال ايران در اولين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي به مقام سوم رسيد و درحاليكه شايستگي كسب مدال طلا را داشت، بعد از اردن و آذربايجان، صاحت مدال برنز شد.
مشحون با اشاره به آن بازي‌‏ها افزود: در بازي نيمه نهايي 8 امتياز از آذربايجان پيش بوديم،اما با تعويض بحث برانگيز جابر روزبهاني توسط ولاديمير بوسنياك، نتيجه را به حريف واگذار كرديم كه من هنوز هم معتقدم آن تعويض،تعويض مشكوكي بود. همان نتيجه باعث بركناري سرمربي صرب تيم ملي از سمت خود شد.
مشحون كه يكي از اعضاي شوراي اجرايي دومين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي نيز هست،در پايان خاطرنشان كرد: جنبه ورزشي اين بازيها در جايگاه خود مهم است، ولي بدون شك ميزباني ايراني از تعداد كثيري از كشورهاي مسلمان از اهميت بالاتري برخوردار است. چراكه در وظايف تك تك ما ايراني ها است كه در اين برهه به بهترين شكل ممكن تمام توانايي هاي نظام جمهوري اسلامي را به ميهمانان خارجي نشان دهيم. هنوز هم گروه زيادي هستند كه ايران اسلامي واقعي را نمي شناسند و به همين خاطر اصلي ترين جنبه بازيها شناساندن ايران و فرهنگ غني آن به ديگر كشورهاي مسلمان است. خوشبختانه براي اين كار هيچ كم و كسري هم وجود ندارد و مي توان اميدوار بود روزهاي خوبي در مهر و آبان ماه سال آينده در انتظار ملت ايران باشد.
تاكنون 14 كشور آذربايجان، افغانستان، بنگلادش، پاكستان، سنگال، سوريه، سودان، موزامبيك، مالديو، قطر، عربستان، اوگاندا، كويت، كوموروس و فلسطين براي شركت در بازيهاي بسكتبال دومين دوره دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي كه از 25 مهر تا 5 آبان ماه سال آينده در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود، اعلام آمادگي كرده اند.
پايان پيام

كد خبر: 476875

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن