تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي محيط بانان صورت گرفتانتقاد كارشناسان از ادغام يگان هاي حفاظت محيط زيست با نيروي انتظامي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از سوي محيط بانان صورت گرفتانتقاد كارشناسان از ادغام يگان هاي حفاظت محيط زيست با نيروي انتظامي
موافقت سازمان حفاظت از محيط زيست با ادغام يگان هاي نظامي و تعيين محيط بانان سازمان محيط زيست از سوي نيروي انتظامي ، با انتقاد كارشناسان و محيط بانان محيط زيست مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، متخصص نبودن، بي علاقه يا كم علاقه بودن ماموران نيروي انتظامي به مقوله طبعيت و حيات وحش و همين طور خلق و خوي ويژه سازماني ، از جمله نگراني هاي فعالان محيط زيست، متخصصان و محيط بانان و حتي برخي مسولان سازمان محيط زيست از ادغام يگان هاي نظامي اين سازمان با نيروي انتظامي است.

دكتر جمشيد منصوري با واكنش شديد به بحث ادغام و تعيين فرمانده از سوي نيروي انتظامي در محيط زيست گفت: من كاملا مخالف اين طرحم، اگر علاقه را ناديده بگيريم بايد گفت اين رشته تخصص مي خواهد و كسي كه اينجا مشغول مي شود فقط نبايد اسلحه داشته باشد، بلكه بايد مسلط و داراي اطلاعات دقيق از محيط زيست و حيات وحش باشد.

اين كارشناس، كار محيط زيست را تنها حفاظت ندانست و تاكيد كرد: نظامي گري در حوزه محيط زيست به خاطر ظرافت و حساسيتش مردم را حساس تر مي كند و اگر قرار باشد اينها بروند و دوره ببينند چرا خود محيط زيست كار را انجام ندهد.

به عقيده اين فعال محيط زيست كار نهادهايي مثل محيط زيست جلب حمايت مردمي است، چرا كه محيط زيست مقوله اي عمومي و متعلق به همه مردم است و تنها با حضور مردم مي شود از ان به طور دقيق حفاظت كرد تا منابع طبيعي حفظ شود و مخربان اصلي محيط طبيعي و حيات وحش مردم عادي نيستند بلكه افرادي فرصت طلب و پولدارند كه به منابع قدرت هم متصل اند و به راحتي جنگل ها را قطع مي كنند و دست كسي هم به آنها نمي رسد، حالا مي خواهد نيروي انتظامي باشد يا يك تحصيل كرده حيات طبيعي!

اين فعال محيط زيست با انتقاد از ادغام يگانهاي سازمان محيط زيست گفت: محيط زيست مال مردم است نه دولت و مردم خود بايد دلشان برايش بسوزد و با اين كار تنها نيروهاي فشار در طبيعت افزايش مي يابد نه محيط حفظ مي شود، البته شكل حاضر گارد حقاظت از محيط زيست هم ستودني نيست.

دكتر منصوري با اشاره به تخريب پاركها و از بين رفتن زيستگاه برخي حيوانات وحشي مثل آهوها در كويرهاي كشور و همين طور تخريب پارك جنگلي گلستان در سالهاي گذشته اضافه كرد: تجربه نشان داده است كه گارد قوي محيط زيست با لباسهاي يك شكل واجازه حمل اسلحه و دارا بودن امكاناتي مثل ماشين و گشت زني هاي پياپي مي تواند متخلفين را كاهش دهد.

بنابر دستورالعمل ابلاغي يگانهاي مسلح سازمان هايي مانند محيط زيست كه طبق قانون داراي محيط بانان مسلح هستند با تعين فرمانده آنها از سوي نيروي انتظامي تحت نظارت و كنترل نيروي انتظامي قرار مي گيرند.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن