تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820883079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي شهرداري تهران: يك سوم بودجه شهرداري به ترافيك اختصاص يافت طول خطوط مترو تهران تا فروردين ماه سال آينده به 110 كيلومتر مي‌رسد تهران پاركينگ شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سخنگوي شهرداري تهران: يك سوم بودجه شهرداري به ترافيك اختصاص يافت طول خطوط مترو تهران تا فروردين ماه سال آينده به 110 كيلومتر مي‌رسد تهران پاركينگ شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اين كه شهرداري براي رفع مشكل ترافيك در سال آينده حدود 2 هزار و 200 ميليارد تومان بودجه درنظر گرفته است، گفت: طول خطوط مترو تهران تا فروردين ماه سال آينده به 110 كيلومتر مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد‌هادي ايازي روز دوشنبه در دومين جشنواره سراسري ترافيك و رسانه كه در تالار حركت برگزار شد افزود: كلانشهر تهران بالغ بر 700 كيلومتر مربع وسعت دارد و حدود 5/3 ميليون دستگاه خودرو و يك ميليون و 700 هزار دستگاه موتور‌سيكلت در آن تردد مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه روزانه بالغ بر 15 ميليون سفر درونشهري در تهران انجام مي‌شود تصريح كرد: روزانه بالغ بر 12 ميليون ليتر بنزين و گازوئيل در پايتخت مصرف مي‌شود.

سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اين كه طي سالهاي اخير رسانه‌ها در موضوع كاهش ترافيك نقش مهمي ايفا كرده‌اند، اجلاس كلانشهرها را يادآور شد و گفت: در يكي از كميته‌ها موضوع ترافيك مورد بحث و بررسي قرار گرفت و حاضرين اعلام كردند كه موضوع ترافيك يكي از پيچيده‌ترين مسايل است.

وي تاكيد كرد: در چند سال گذشته حمل و نقل عمومي توسعه يافته است ولي در حد انتظار مردم نبوده است.

سخنگوي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: بايد توسعه مترو و خطوط اتوبوسراني تندرو به طور جد در دستوركار شهرداري تهران قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه توجه به زيرساخت‌ها مي‌تواند بخش عمده‌اي از مشكلات ترافيك را برطرف كند گفت: فرهنگسازي يكي از مسايل مهم در كاهش ترافيك است.

سخنگوي شهرداري تهران تصريح كرد: براي اولين سال بودجه در شهرداري تهران براي ترافيك به طور مستقيم 1240 ميليارد تومان و در بخش توسعه معابر بالغ بر 960 ميليارد تومان اعتبار ديده شده است و بدين ترتيب مي‌توان گفت كه يك سوم اعتبار شهرداري تهران به موضوع حمل و نقل ترافيك اختصاص يافته است.

سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اينكه يك سفر با اتوبوس 220 تومان و يك سفر با مترو 375 تومان براي شهرداري تهران هزينه دارد، تصريح كرد: اين در حاليست تهراني‌ها براي هر سفر با اتوبوس تنها 20 تومان و هر سفر با مترو 75 تومان پرداخت مي‌كنند و مابقي اين مبلغ به صورت يارانه پرداخت مي‌شود.

وي در پايان تاكيد كرد: شهر تهران بيش از اين ديگر گنجايش خودرو نداشته و به پاركينگ تبديل شده است.

نفس تهران زيرچرخهاي خودروها به شماره افتاده است

هيأت داوران دومين جشنواره ترافيك و رسانه بيانيه نهايي خود را منتشر كرد.

متن كامل اين بيانيه كه توسط دكتر فرقاني قرائت شد بدين شرح است: دومين جشنواره ترافيك و رسانه در حالي برگزار مي شود كه نفس تهران و بسياري از كلانشهرهاي كشور زير فشار فزآينده خودروهايي كه چون رودي خروشان در خيابانها و بزرگراه ها جاري اند، به شماره افتاده و تنها در فاصله دو جشنواره 800 هزار وسيله نقليه، معابر شهري را به تنگنايي ناگشودني تبديل ساخته اند.

در اين اوضاع و احوال نه چندان مساعد، برپايي جشنواره ترافيك و رسانه از آن رو اهميت اهميت مي يآبد كه سخت بر اين باوريم كه ترافيك، تنها حاصل درگيري آهن و آسفالت نيست. ترافيك، تصويري مختلط از فرهنگ و بي فرهنگي، آگاهي و ناآگاهي، بلوغ و عدم بلوغ، خودمحوري و از خودگذشتگي و رعايت و عدم رعايت حقوق شهروندي را در اين شهر بي هويت هر لحظه پيش چشم ما مي گذارد.

ما ترافيك را هر دم و بازدم زندگي مي كنيم يا بهتر بگوييم شاهد تباهي زندگيمان لاي چرخ دنده هاي ترافيك هستيم، پس اگر سخن از فرهنگ و تغيير فرهنگي و بحث بر سر ضرورت اصلاح فرهنگ ترافيك است، ناگزير پاي رسانه ها به عنوان مهمترين عوامل تغييرات اجتماعي و فرهنگي به ميان مي آيد و ما برآنيم تا با برگزاري جشنواره هاي ترافيك و رسانه، تعامل ميان جامعه و رسانه ها را در حوزه مديريت شهري به تعاملي مثبت و سازنده بدل كنيم، زيرا امروزه روزنامه نگاران از مؤثرترين نيروهاي اجتماعي و از قدرتمندترين عاملان و حاملان بازتوليد فرهنگي و شكل دهي به يك جامعه سالم هستند.

اينك جشنواره دوم ترافيك و رسانه، بازكاوي اميدوار كننده اصحاب رسانه را به داوري نشسته است. در اين جشنواره بيش از يكهزار و 200 اثر از توليدات مطبوعاتي، راديويي، تلويزيوني، عكس و كاريكاتور كه توسط توليد كنندگان آگاه و خبره كشورمان كارنامه اي درخشان از سياهه اي دارند كه براي جشنواره ارسال شده، اما به ناگزير دايره بررسي و داوري خود را به آثاري كه به دبيرخانه رسيده، محدود كرده ايم.

با اين حال آثار دريافتي به ويژه در حوزه گزارش و مقاله مطبوعاتي و پاره اي توليدات تلويزيوني و نيز عكس و كاريكاتور از غناي قابل قبولي برخوردار بودند، اما اميد واثق داريم كه جشنواره در هر دوره از چرخه عمر خود شاهد غناي بيشتري در حوزه توليدات رسانه اي باشد.

هيأت داوران جشنواره با تمام توان كوشيد تا در كمال بيطرفي و با تكيه بر معيارهاي علمي، تخصصي و حرفه اي، انتخابهاي خود را به محك داوري بزند، گرچه احتمال خطاي ناخواسته را كاملاً منتفي نمي‌داند.

برگزيدگان دومين جشنواره ترافيك و رسانه معرفي شدند

در پايان اين مراسم از خبرنگاران برتر در در 9 بخش اصلي و يك بخش ويژه كه آثار خود را براي جشنواره ارسال كرده بودند تقدير شد.

براساس اين گزارش، در بخش گفت‌وگو سليمان محمد از اعتماد مقام اول را كسب كرد و فريد قديري از دنياي اقتصاد و روح‌الله چوبلي از ماهنامه چهارچرخ به ترتيب دوم و سوم شدند.

در بخش مقالات اين جشنواره نيز محمد حسين روانبخش از مردم‌سالاري، مهدي خليلي از كارون و فاطمه توراني از جوان اول تا سوم شدند.

همچنين در قسمت گزارش خبري مريم گلباز ‌از خبرگزاري فارس حائز رتبه اول شد و احمد الهي از خبرگزاري جمهوري اسلامي و معصومه ايماني از دنياي اقتصاد به ترتيب مقام دو‌م و سوم را كسب كردند.

به گزارش ايسنا، در بخش گزارش تحقيقي هيچ اثري به عنوان اثر نخست انتخاب نشد و نرگس رضايي از همشهري و گاليا توانگر از كيهان مقام دوم و سوم اين بخش را از آن خود كردند.

در بخش گزارش توصيفي نيز هيچ اثري به عنوان اثر نخست انتخاب نشد و مرجان حاجي حسني از مردم‌سالاري و علي كيواني‌نژاد از همشهري دوم و سوم شدند.

اين گزارش ادامه مي‌دهد: در بخش عكس حسين ساكي از باشگاه خبرنگاران جوان مقام اول را كسب كرد و حسين اينانلو از همشهري محله و مهدي محتشم صفا از راديو تهران به ترتيب دوم و سوم شدند.

در بخش كاريكاتور امير عباس تبريزي از روزنامه همشهري نفر اول،‌ رسول آذرگون از روزنامه آفرينش نفر دوم و علي كاشي از مردم سالاري به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

بنابر اين گزارش،‌ محمد سعيد لواساني به عنوان برگزيده راديو از از صداي شهر راديو تهران معرفي همچنين حميد خواجه نژاد از باشگاه خبرنگاران جوان، مجيد اكبري از شبكه خبر و داوود فتحعلي زاده از واحد مركزي خبر به عنوان نفرات برتر تلويزيون انتخاب شدند.

همچنين در بخش ويژه (مديريت تقاضاي سفر و شهر الكترونيك) سميه پرياني از ماهنامه چهار چرخ انتخاب شد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 633]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن