تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812254542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نخستين جلسه هم‌انديشي بانوان اصولگرا/ الهيان: زنان پرچمدار وحدت باشند افتخاري: در نامه‌اي به مهدوي‌كني مطالبات جامعه زنان را مطرح كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نخستين جلسه هم‌انديشي بانوان اصولگرا/ الهيان: زنان پرچمدار وحدت باشند افتخاري: در نامه‌اي به مهدوي‌كني مطالبات جامعه زنان را مطرح كرديم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

نخستين جلسه هم‌انديشي بانوان فرهيخته و نخبه اصولگرا با حضور فعالان و نخبگان سياسي و همچنين تعدادي از نامزدهاي انتخابات نهم، شركت نماينده‌هاي اقشار و تشكل‌هاي مختلف و همچنين تعدادي از ‌نامز‌دهاي انتخابات مجلس نهم برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، لاله افتخاري در اين نشست گفت: افرادي كه با ملاك‌هاي جبهه اصولگرايي انطباق داشته و از اقبال بيشتري برخوردارند، توسط جبهه متحد اصولگرايان به مردم معرفي مي‌شوند.

عضو كميته بانوان جبهه متحد اصولگرايان، با اشاره به تشكيل جبهه متحد اصولگرايان گفت: ان‌شاءالله روندي كه تحت حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز شكل گرفته است با هدايت الهي به سرانجام برسد.

اين نماينده مجالس هفتم و هشتم، مشاركت بيشتر بانوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي را ضروري دانست و افزود: به منظور ارتقاي سطح مشاركت بانوان در انتخابات مجلس، فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي رايزني‌هايي را با برخي چهره‌هاي تاثيرگذار مجلس شروع كرده است.

افتخاري همچنين از ارسال نامه‏اي به آيت‏الله مهدوي‏كني خبر داد و افزود: در اين نامه، مطالبات جامعه زنان جامعه از جبهه متحد اصول‏گرايان را در بندهايي تنظيم كرديم كه ايشان پس از رؤيت نامه دستور دادند تا مفاد آن پيگيري و رسيدگي شود.

وي با ابراز تاسف نسبت به تعداد كم نامزدهاي خانم ثبت نام كرده در انتخابات مجلس نهم گفت: البته قبل از آن‌كه مشكل كم شدن مشاركت زنان، به جبهه متحد اصولگرايان و تشكل‌هاي سياسي عضو برگردد، به عدم داشتن خودباوري و ثبت نام نكردن خانم‏هاي داراي صلاحيت و شرايط نمايندگي مجلس، بر مي‌گردد كه اين تفكر را بايد با فرهنگ‏سازي صحيح از بين برد.

در ادامه اين نشست، زهره الهيان عضو كميته بانوان جبهه متحد اصولگرايان، به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده توسط اين كميته پرداخت.

عضو كميته بانوان جبهه متحد اصولگرايان ضمن تشريح ساختار 6 نفره اين كميته گفت: خانم‌ها فخر و محمدزاده به نمايندگي از جبهه پيروان خط امام و رهبري، خانم‌ها شاكري و الهيان به عنوان نمايندگان جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي، خانم دكتر افتخاري به نمايندگي از طرف آقاي لاريجاني و خانم معصومه آباد به نمايندگي از آقاي قاليباف شوراي مركزي كميته بانوان را تشكيل مي‌دهند كه به فراخور دستور جلسات از ساير بانوان توانمند دعوت خواهد شد تا در جلسات كميته بانوان شركت كنند.

الهيان شركت زنان فعال و موثر در امر نامزدي انتخابات را تكليفي الهي دانست و تصريح كرد: قبل از شروع و در حين زمان ثبت نام داوطلبان مجلس نهم، رايزني‌هايي با بانوان توانمند در سطح كشور انجام شد تا در انتخابات ثبت نام كنند.

وي استقبال بانوان از نامزدي را مطلوب ندانست و گفت: برخي از دعوت شدگان براي نامزدي انتخابات مجلس نهم به دليل مسائل خانوادگي، اشتغال و يا مشقت نمايندگي، در اين امر كميته بانوان را ياري نكردند.

عضو كميته بانوان جبهه متحد از رايزني اين كميته با حدادعادل، فدايي، متكي و زاكاني خبر داد و افزود: از سوي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگريان براي بهبود وضعيت مشاركت بانوان توانمند قول‌هايي داده شده و اين احتمال مي‌رود كه از سوي جبهه متحد، فعاليت جدي در تهران و استان‌ها براي افزايش حضور بانوان در مجلس، پيگيري شود.

عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي، از تدوين راهبردهاي انتخاباتي كميته بانوان خبر داد و گفت: براي آنكه كميته بانوان جبهه متحد بتواند با جامعه زنان و به تبع آن خانواده تعامل لازم را برقرار نمايد، نياز است تا با بهره گيري از تحليل صحيح و همچنين استفاده از بصيرت افزايي و آگاهي بخشي نسبت به جريان سازي در جامعه قدم برداشته شود.

وي انتشار نشريات تخصصي در حوزه زنان، بولتن‌هاي خبري و تحليلي و همچنين سايت اينترنتي ويژه كميته بانوان را از اقداماتي عنوان كرد كه در اين راستا انجام خواهد شد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در بخش دوم سخنان خود، با اشاره به پيچيدگي‌هاي انتخابات آتي گفت: اگر در انتخابات‌هاي گذشته ما تنها جريان فتنه را در مقابل انقلاب مي‌ديديم كه البته آن هم به گونه‌اي بود كه هنوز مسائلي همچون فتنه 88 و ايستادن در مقابل نظام را پيش نياورده بود؛ امروز علاوه بر جريان فتنه كه ديگر نقاب از چهره برداشته، با گروه انحرافي نيز مواجهيم كه سعي دارد خدمات مثبت دولت را به نفع خود مصادره كرده و از اين طريق افكار و عقايد منحط خود را بسط بدهد.

وي عرصه ديگر اهميت انقلاب را بعد بين المللي آن عنوان كرد و گفت: جمهوي اسلامي ايران به چشم اميد ملت‌هاي منطقه تبديل شده، فلذا اگر شرايط منطقه را در تحليل‌هاي خود درك نكنيم و راهبرد وحدت را سرلوحه خود قرار ندهيم، ممكن است فرصت بزرگي كه در اين شرايط خطير، نصيب انقلاب اسلامي شده را به آساني از دست بدهيم.

عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي، با اشاره به رايزني‌هاي متعدد جبهه متحد اصولگرايان با برخي گروه‌ها به منظور شركت در روند وحدت، تصريح كرد: بعضي دوستان خيال مي‌كنند جريان اصلاحات و جريان انحرافي نمي‌خواهند و نمي‌توانند در انتخابات مجلس نهم ليست بدهند. بنابراين رقابت دروني ميان اصولگرايان اشكالي ندارد؛ كه البته اين نظر تحليل غلطي است چراكه حداقل 50 چهره اصلاح‌طلب شاخص مجلس هشتم در اين انتخابات نامزد شده‌اند و در كل كشور بيش از 800 نفر از مهرهاي به اصطلاح نسوخته آن‌ها، ثبت نام كرده‌اند. استراتژي جريان فتنه و جريان انحرافي، بهره گيري از مهره‌هاي سفيد براي تاييد صلاحيت توسط شوراي نگهبان و سپس پيروزي در انتخابات است.

الهيان در ادامه با ضررآفرين خواندن اين تحليل كه "اصولگرايان چون در تهران رقيب جدي ندارند پس بهتر است با هم رقابت كنند" گفت: ما بايد به جاي ايجاد تنش ميان گروه‌هاي مختلف اصولگرا و كاستن از ظرفيت‌هاي يكديگر به دنبال رفع ضعف‌ها، ايجاد هم افزايي مثبت و حفظ وحدت و انسجام درون نيروهاي انقلاب باشيم.

وي با ابراز اميدواري نسبت به ارائه ليست مشترك ميان همه طيف‌هاي اصولگرا خاطرنشان كرد: يادمان نرود كه ارائه ليست‌هاي موازي در شوراهاي شهر سوم باعث شد تا اصولگرايان نتوانند به صورت مطلق پيروز انتخابات در شهرهاي بزرگي همچون تهران شوند و بعضي عناصر منتسب به دوم خرداد نيز وارد شوراهاي شهر شدند.

اين عضو كميته بانوان جبهه متحد در پايان با اشاره به دعوت از خانم‌ها طيبه صفايي رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي و فاطمه آليا مسوول كميته بانوان جبهه پايداري به اين نشست، گفت: زنان مي‌توانند پرچمدار وحدت ميان اصولگرايان باشند.

فاطمه سادات فخر، در ادامه نخستين نشست هم انديشي بانوان فرهيخته و نخبه اصولگرا گفت: انتخابات مجلس نهم از حيث آنكه اولين انتخابات پس از فتنه 88 است، وضعيت خاصي دارد و در مواجهه با آن بايد هوشياري بيشتري را به خرج داد.

وي گفت: رقباي ما در اين انتخابات از نوعي كه در انتخابات‌هاي گذشته داشته‌ايم نيستند؛ بلكه كساني هستند كه نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه را هدف گرفته‌اند.

وي در ادامه تصريح كرد: رقابت آنها براي كسب كرسي مجلس نيست بلكه آنها به دنبال ضربه زدن به نظام و توطئه چيني بر عليه انقلاب هستند.

فخر، با اشاره به فعاليت‌هاي جريان انحرافي در چند ماه گذشته، گفت: متاسفانه پس از فتنه 88، بروز و ظهور فتنه‌اي ديگر را شاهد بوديم كه البته به خواست خداوند، مهار شده است و مردم نشان دادند كه در برابر اين فتنه پيچيده هم هوشياري خود را حفظ كرده‌اند.

مسوول سازمان بانوان حزب موتلفه اسلامي، ضمن ابراز اميدواري نسبت به هرچه پرشورتر برگزار شدن انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي، گفت: همانگونه كه تمامي سي و اندي انتخابات برگزار شده در سال‌هاي پس از انقلاب باعث استحكام نظام و شفافيت موضع ايراني - اسلامي ما شده است، انتخابات مجلس نهم نيز نقشي تعيين كننده در سرنوشت كشور ما خواهد داشت.

وي با اشاره به اوج گيري مساله بيداري اسلامي و لزوم توجه مجلس آينده به اين موضوع مهم، خاطرنشان كرد: همان طور كه انقلاب اسلامي ايران الگوي حركت‌هاي آزاديخواهانه ملت‌هاي مسلمان منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست، بايد در انتخابات مجلس آينده نيز به گونه‌اي رفتار كنيم كه نظام مبتني بر مردمسالاري ديني به عنوان الگويي موفق از يك نظام سياسي، الهام بخش ملت‌هاي منطقه جلوه كند.

وي "راهبرد وحدت ميان اصولگرايان" را در ارائه الگويي موثر از انقلاب اسلامي به كشورهاي منطقه ضروري دانست و تصريح كرد: با وحدت در ميان نيروهاي انقلاب هم مي‌توان توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كرد و هم مي‌شود به عنوان كشوري مقتدر در بحبوحه بيداري اسلامي خود را مطرح كنيم.

در ادامه اين نشست مينو اصلاني مسوول بسيج جامعه زنان كشور به ارائه برآوردي از وضعيت فعلي انتخابات مجلس شوراي اسلامي پرداخت.

وي با اشاره به طرح دغدغه چالش امنيتي شدن انتخابات مجلس نهم از سوي رهبر معظم انقلاب، گفت: دشمن در چهار محور سلامت، رقابت، مشاركت و امنيت درصدد است تا در روند كلي انتخابات خلل ايجاد كند.

مسوول بسيج جامعه زنان كشور، ايجاد فضاي تهمت و افشاگري، سياه نمايي، شايعه پراكني، استفاده از ظرفيت‌هاي قومي - قبيله‌اي، ترديد افكني در سلامت انتخابات و بهره گيري از گروهك‌هاي جدايي طلب را از راهبردهاي مطرح جريان فتنه و نظام سلطه براي به چالش كشدن امنيت كشور و انتخابات پيش رو عنوان كرد.

وي با اشاره به كانديداتوري بعضي چهره‌هاي اصلاحات فعال در مجلس ششم اشاره و تصريح كرد: تشكل‌هاي سياسي با استفاده از سه اصل پيشگيري، بصيرت افزايي و وحدت گرايي مي‌توانند از خلق چالش‌هاي احتمالي كه هدف آنها ضربه زدن به سلامت انتخابات و اصل نظام است، جلوگيري كنند.

اصلاني نقش حضور حداكثري مردم در انتخابات را در فتنه‌هاي احتمالي مهم ارزيابي كرد و افزود: همانگونه كه تاكنون حضور مردمي باعث نمايش اقتدار ملي ما در سطح جهان شده، سازمان‌هاي مردم نهاد نيز مي‌توانند در هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات نقش موثري ايفا كنند.

وي خنثي سازي پروژه‌هاي رواني دشمن را يكي از وظايف بانوان عنوان كرد و گفت: زن به عنوان پايه اصلي خانواده مي‌تواند در آگاهي بخشي و رفع شبهات خانواده و به تبع آن جامعه تاثير مثبت بگذارد فلذا در اين بين به نظر مي‌رسد نقش بانوان از اهميتي بيشتري برخوردار است.

در اين نشست فاطمه رهبر به تشريح چگونگي پيدايش جريان اصولگرايي و همچنين روند تشكيل جبهه متحد اصولگرايان پرداخت.

نماينده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم، با اشاره به دغدغه نيروهاي انقلاب نسبت به اقدامات مجلس ششم گفت: در بحبوحه اتفاقات مجلس ششم، جمعي از ايثارگران، رزمندگان، خانواده‌هاي شهدا و نيروهاي دلسوز انقلاب خدمت مقام معظم رهبري رفتند و دغدغه‌هاي خود را خدمت ايشان عرضه داشتند. رهبر انقلاب نيز تمامي اين گروه‌ها را به وحدت دعوت كردند و رهنمودهايي را به جمع ارائه كردند.

وي افزود: بلافاصله بعد از پايان اين جلسه در گوشه همان حسينيه‌اي كه با رهبري ديدار داشتيم، نشستيم و از جمع همه تشكل‌هاي سياسي همچون حزب موتلفه اسلامي، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و ساير گروه‌ها، تشكليلات فراگيري به نام شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب پديد آمد.

وي پيروزي در دومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را از نتايج اين ائتلاف عنوان كرد و گفت: در انتخابات مجلس هفتم با تابلوي آبادگران ايران اسلامي توانستيم اكثريت كرسي‌هاي مجلس را براي تداوم روند خدمت، كسب كنيم و الحمدلله پس از آن نيز اين موفقيت در مجلس هشتم، رياست جمهوري نهم و دهم و همچنين شوراهاي شهر سوم ادامه داشت؛ اگرچه با فراز و نشيب‌هايي هم، همراه بود.

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در بخش دوم سخنان خود يادآور شد: اواخر سال گذشته به دعوت رييس‌جمهور، بزرگان اصولگرايي، دور هم جمع شدند تا براي انتخابات مجلس نهم برنامه ريزي كنند كه بر اين اساس آقايان ولايتي، عسگراولادي و حداد عادل مامور شدند تا براي شكل گيري روند وحدت ميان اصولگرايان سياستگذاري لازم را انجام بدهند.

رهبر، با اشاره به اتفاقات ارديبهشت ماه سال جاري كه منجر به دور شدن رييس‌جمهور از دايره اصولگرايان شد، گفت: پس از اين، گروه سه نفره تصميم گرفت تا با همكاري جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز فعاليت خود را پيش ببرد كه بر اين اساس ديدارهايي با آيت الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي برگزار كردند.

وي افزود: خروجي جلسات اين چنين شد كه مقرر شد هر كدام از دو تشكل روحاني دو نفر را به اين كميته 3 نفره اضافه كنند و بر اين اساس آيت‌الله عباس كعبي و آيت‌الله حسيني بوشهري به نمايندگي از آيت‌الله يزدي و جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حجت‌الاسلام ابوترابي و حجت‌الاسلام تقوي از سوي جامعه روحانيت مبارز به عنوان چهار عضو ديگر هيات داوري برگزيده شوند.

اين نماينده مجلس هشتم، درباره شكل‌گيري روند اجرايي جبهه متحد اصولگرايان نيز تصريح كرد: گروه هفت نفره علاوه بر داوري، سياستگذاري كلان را نيز برعهده دارد و وظايف اجرايي خود را به گروهي هشت نفره محول كرده است كه شامل آقايان متكي و باهنر به نمايندگي از جبهه پيروان خط امام و رهبري، آقايان فدايي و زاكاني به عنوان نماندگان جمعيت ايثارگران و جمعيت رهپويان، آقاي كاظم جلالي به عنوان نماينده آقاي لاريجاني و حجت‌الاسلام خاموشي به نمايندگي از آقاي قاليباف به همراه دو نفر از اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي و رايحه خوش خدمت كه البته هنوز معرفي نشده‌اند، مي‌شود.

وي درباره دليل حضور نماينده آقايان قاليباف و لاريحاني در كميته اجرايي تصريح كرد: بايستي همه طيف‌هاي اصولگرايي كه ظرفيت راي لازم را دارند در زير چتر جامعتين گردهم مي‌آمدند. بسياري از اصولگرايان مجلس فارغ از دسته‌جات سياسي و به صورت مستقل وارد مجلس شده‌اند كه رياست مجلس آنها را نمايندگي مي‌كند و آقاي جلالي در حقيقت نماينده آنهاست. نماينده آقاي قاليباف نيز به جهت عقبه اجتماعي كه در كشور، به ويژه در شهر تهران دارد، به اين كميته دعوت شده است.

رهبر با اشاره به سخنان آيت‌الله مهدوي كني در اولين همايش سراسري جبهه متحد اصولگرايان كه در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد، گفت: اگر مساله وحدت شيعه و سني مطرح مي‌شود به معناي آن نيست كه شيعه، سني شود يا بالعكس؛ بلكه بدان معناست كه در برابر دشمنان و رقبا ائتلاف كرده تا پيروز ميدان شوند. مساله وحدت ميان گروه‌هاي مختلف اصولگرا نيز از همين جنس است و نوعي حركت سياسي براي جلوگيري از كسب كرسي‌هاي مجلس توسط جريان فتنه و جريان انحرافي است.

در انتهاي اين نشست، اعضاي كميته بانوان از همه زنان توانمند و فعال در عرصه‌هاي مختلف به ويژه زنان ايثارگر، اساتيد دانشگاه و حوزه، دانشجويان، فرهنگيان، جامعه پزشكان، جامعه ورزشكاران و ... دعوت كرد تا بنا بر سلايق و علايق خود ضمن ارسال درخواست به دبيرخانه مركزي كميته بانوان، به كارگروه‌هاي مرتبط بپيوندند.

در اين جلسه افرادي چون خانم‌ها زهره الهيان، فاطمه رهبر، لاله افتخاري، طبيه صفايي، معصومه آباد، صديقه شاكري، فاطمه سادات فخر، مينو اصلاني، ايراندخت فياض، مهين جباري، فرشته محمدعلي، نيره قوي، صديقه حجازي، فرشته ساساني، طاهره نظري به همراه جمعي ديگر از بانوان فعال در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و ورزشي حضور داشتند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن