تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821045046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاطرات شهيد صياد شيرازي به روايت امير سرتيپ آراسته


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: خاطرات شهيد صياد شيرازي به روايت امير سرتيپ آراسته
جانشين گروه مشاوران نظامي رهبر انقلاب با اشاره به فتنه 88 و حماسه مردم در 9 دي گفت: در زمان صياد شيرازي فتنه و يا 9 دي نبود؛ اما اين شهيد با ضميري روشن و بصير مي‌دانست كه اگر از خط ولايت خارج شديم آشوبگر شناخته مي‌شويم.


به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد ، امير سرتيپ ناصر آراسته شب گذشته در همايش «بازخواني خاطرات شهيد صياد شيرازي» در تالار همايش­هاي سازمان اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي به بيان خاطراتي از شهيد صياد شيرازي پرداخت و تصريح كرد: وقتي زندگي شهيد كاوه، شهيد صياد شيرازي و ديگر شهدا را بررسي مي كنيم به يك عنصر مشترك لقمه حلال، دامن پاك مادر و شير پاكي كه فرزند خورده همچنين اسلام همراه با تقليد از مرجعيت در كنار مجاهدت با هواي نفس مي رسيم.

وي با اشاره به اينكه اين شهدا با عمل به آموخته ها و اطاعت از مقام معظم رهبري قدر لحظات زندگي خود را مي دانستند، افزود: در زمان صياد شيرازي فتنه و يا 9 دي نبود؛ اما اين شهيد با ضميري روشن و بصير مي‌دانست كه اگر از خط ولايت خارج شديم آشوبگر شناخته مي‌شويم.

جانشين گروه مشاوران نظامي رهبر انقلاب ادامه داد: يك روز در ديدار با شهيد دستغيب، شهيد صياد شيرازي از اين عالم بزگوار خواست وي را موعظه كند. پس از تعارفات فراوان شهيد صيادشيرازي گفت كه ما خود را مديون امام و انقلاب مي دانيم و شهيد دستغيب نيز در جواب گفت كه شما خودتان را موعظه كرديد تا هنگامي كه خودتان را مديون امام و انقلاب بدانيد در صراط مستقيم هستيد و هرگاه خودتان را مديون ندانستيد، هلاك مي شويد.

آراسته افزود : شهيد صياد شيرازي به امام و رهبري احساس دين مي كرد و يك شب از اين شهيد پرسيدم كه چرا چنين احساسي داري؟ گفت: از مسلماني ادعا و چيزهاي زيادي داريم، نماز مي خوانيم و.. اما از اسلام تنها حجت و گواه ما زير پرچم ولايت زندگي كردن است.

وي بيان داشت: من شاهد بودم اين شهيد تمام روزه و نماز هاي خود را در طول عمرش دوباره گرفته و خوانده بود وقتي دليل اين كار را از شهيد صياد شيرازي پرسيدم اين شهيد بيان كرد: من مي خواهم خداوند گذشته مرا نيز زير پرچم ولايت منظور كند تا گذشته ام نيز در زمان جمهوري اسلامي در پرونده ام ثبت شود.

جانشين گروه مشاوران نظامي رهبر انقلاب با تاكيد براين مهم كه شهيد صياد شيرازي رضايت امام و رهبري را در سخت ترين شرايط مي خواست، اظهار داشت: حتي امر ولي فقيه در تلخ ترين شرايط براي اين شهيد گوارا بود.

آراسته بوسه رهبر انقلاب را به پيكر شهيد نشان اخلاص و رضايت ولي فقيه از صياد شيرازي دانست و بيان كرد: اين شهيد با سفر به هر شهربه ديدار خانواده شهدا، مزار شهدا و علما مي رفت و در اين بين به فقهاي شيعه كه ميراث دار انبيا و موافقان و مويد رهبري ارادت و احترام خاصي داشت.

صياد در نظر آيت الله بهاءالديني يك پارچه نور بود

وي با بيان خاطره اي از ديدار خود با آيت الله بهاء الديني اظهار داشت: اين علم بزرگوار سه مرتبه از من پرسيد شما جناب صياد را مي شناسيد؟ كه من درجواب مرتبه سوم گفتم نه نمي شناسم آنگاه اين عالم رباني گفت: صياد يك پارچه نور است.

جانشين گروه مشاوران نظامي رهبر انقلاب داشت: شهيد صياد شيرازي بيانات مقام معظم رهبري را مي نوشت و به محض خروج و در ماشين اين تدابير را تبديل به فرمان مي كرد و به محض رسيدن آنها را ابلاغ مي كرد و اين شهيد به فرمايشات رهبر به حالت سخنراني نگاه نمي كرد.

آراسته با تاكيد براين مهم كه صياد شيرازي سربازي را در مقابل امر مقام معظم رهبري اجتهاد نمي دانست، خاطرنشان كرد: اين شهيد تجربه، علم و اجتهادش را در مسير و دست ولايت مي دانست.

رهبر انقلاب بنيانگذار تمدن شكوهمند اسلامي در جهان است

وي با بيان اينكه بصيرت مردم در 9 دي باعث حضور آنها در عرصه شد، افزود: مردم ما بصيرترين و هوشيارترين ملت ها از نظر ديني و سياسي است و اين ملت بدون اعلام تدبير و نيت رهبر انقلاب حماسه 9 دي را خلق كردند.

جانشين گروه مشاوران نظامي رهبر انقلاب خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب بنيانگذار تمدن شكوهمند اسلامي در جهان است كه اين مهم توسط مردم اجرا مي شود.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 542]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن