تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه به ايران با محدوديت‌هاي ملي‌و جغرافيايي جفا به ايران بزرگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاه به ايران با محدوديت‌هاي ملي‌و جغرافيايي جفا به ايران بزرگ است
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري گفت: نگاه به ايران با محدوديت هاي ملي و جغرافيايي جفا به ايران بزرگ و جهان است.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، اسفنديار رحيم مشايي در كنفرانس بين المللي ارتقاي گردشگري ميان آسيا و خاورميانه افزود: ايران به دليل خاستگاه تاريخي و نقشي كه در پيشينه تاريخي خود داشته و نام نيك و حافظه خوب دنيا از ايران نقش مهمي در تعيين معادلات منطقه اي و جهاني دارد.
وي با اشاره به اين كه گردشگري يك فرصت بزرگ براي صلح جهاني است افزود: سازمان جهاني گردشگري بايد براساس وظيفه خود زمينه توسعه صنعت گردشگري را كه همان شناخت ملت ها از يكديگر است فراهم كند.
رحيم مشايي با اشاره به بحران اقتصادي حاكم بر جهان گفت: يكي از روشهاي مهم و مؤثر براي مقابله با اثرات منفي اين بحران توجه ويژه به صنعت گردشگري و توسعه آن در مناطق مختلف جهان است.
وي اظهار داشت: با مديريت منطقي و متوازن در حوزه صنعت گردشگري مي توان اثرات منفي و نامطلوب اين بحران را به حداقل برسانيم.
معاون رييس جمهور با بيان اين كه كشورهاي با رشد اقتصادي 7 درصد امروز به دليل بحران اقتصادي با مشكلات فراواني روبرو هستند خاطر نشان كرد: از دست رفتن فرصتهاي شغلي، خطر توسعه فقر و بروز بحران هاي اجتماعي، امنيتي و فرهنگي از عواقب بي تدبيري در مقابله با اين بحران مي تواند باشد.
وي تأكيد كرد: صنعت گردشگري به دليل دامنه وسيع مخاطبان خود مي تواند پاسخگوي بخشي از مشكلات اين چالش جهاني باشد و با ايجاد فرصتهاي مطلوب زندگي رفع بخشي از مشكلات و معضلات بحران اقتصادي را بر عهده گيرد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري يادآور شد: به اعتقاد برخي ها ماهيت بحران اقتصادي امروز روشن نيست و برخي آن را مشكوك مي خوانند و آن را به حساب برخي شگردها و برنامه هاي ساختگي دولت هاي بزرگ مي دانند.
وي افزود: بحران امروز جهان ماهيتاً ناشي از تحولات طبيعي جهاني شدن و مديريت برخورد با اين پديده به نفع غيرطبيعي است. امروز جهان به سمت يك اتحاد حركت مي كند اين حركت ناشي از يك برنامه ريزي مدون انساني نيست و از اختيار جامعه بشري خارج است. اين حركت تاريخي بشر به اين سمت است و اجباري است.
به گفته وي جهان اتحاد بين ملت ها و آحاد مردم را مي خواهد، ورود سياست ها و قدرت ها و انحراف از مسير يا مقاومت در مقابل اين جريان امروز در شكلهايي بروز مي كند كه يكي از آنها بحران اقتصادي است.
رحيم مشايي گفت: نگاه توسعه طلبانه بخشي، مهمترين چالشي است كه در فرآيند اين بحران جهاني قرار دارد. اين نگاه بخشي، يعني اصالت پيدا كردن بخشي كه مسأله ساز است.
معاون رييس جمهور افزود: بحران امروز جهان در واقع يك بحران طبيعي كه از بطن جوامع بروز كند نيست بلكه بخش مهمي از ملت هاي دنيا يك مسير رو به رشد را داشته اند اما در يك زمان كوتاه مدت تمام شاخص ها عوض شد و مسير نزولي و سقوط وحشتناك نمايان گشت.
وي تأكيد كرد: ماهيت قدرت در دنيا روش قديمي است و توسعه طلبي در يك بخش است كه تنها به خودش فكر مي كند. اين منطق بحران است بنابراين بحران به روش هاي گذشته قابل حل نيست و اگر مديران ارشد جهاني و مسئولان بين المللي اصرار دارند براساس منطق و روش هاي گذشته اين بحران را حل كنند يك خيال باطل است.
وي با اشاره به اهداف اين كنفرانس در زمينه توسعه گردشگري منطقه خاورميانه و ارتباط بيشتر ملت هاي منطقه افزود: در منطقه خاورميانه امكان فكر كردن و برنامه ريزي به صورت محدود و نقطه‌اي وجود ندارد رشد بايد براي همه كشورها باشد و زمان فكر كردن به رشد و توسعه يك ملت و كشور گذشته است.
وي تأكيد كرد: مديريت اقتصادي امرزو دنيا يك مديريت نادرست است، اقتصاد آزاد به معناي واقعي آن نيست، منفعت ملي و قومي و يك گروه متحد امروز به منفعت دنيا ارجحيت پيدا كرده است.
رحيم مشايي تصريح كرد: اگر اين بحران اقتصادي طول بكشد قطعاً منجر به بروز بحران هاي اجتماعي مي شود و اين خطر بزرگ از بحران اقتصادي است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري گفت: گردشگري ظرفيت هاي بسياري دارد و نبايد آن را در يك حوزه اقتصادي ببينيم و اگر به طور طبيعي با نگاه جهاني همراه با يك راهبرد اساسي و بلندمدت به آن نگاه كنيم به طور يقين نقش مؤثري در مقابله با اين بحران و كاهش اثرات منفي آن خواهد داشت.
9201/ف.س/1348

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن