تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عصر امروزريزش كوه در روستاي ژيوار شهرستان سروآباد حادثه‌ساز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عصر امروزريزش كوه در روستاي ژيوار شهرستان سروآباد حادثه‌ساز شد
خبرگزاري فارس: ريزش صخره و كوه در روستاي ژيوار از توابع شهرستان سروآباد حادثه ساز شده و سه واحد مسكوني را تخريب كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، اين حادثه كه عصر امروز روي داد يك واحد مسكوني را به صورت كامل تخريب و به دو واحد ديگر نيز بالاي 70 درصد خسارت وارد كرد.
ترك خوردگي صخره و كوه بر اثر وقوع زلزله‌هاي متعدد امسال، سبب ريزش كوه و صخره بر روي واحدهاي مسكوني در روستاي ژيوار شده است.
اين صخره‌ها با وزن صدها تن در بالا دست روستاي ژيوار قرار گرفته و قسمتي از آن با ورود به داخل مزارع كشاورزي بيش از 2 ميليارد ريال خسارت مالي ايجاد كرده اما خوشبختانه خسارت جاني در پي ‌نداشته است.
اهالي روستاي ژيوار كه قبلا از ترك‌خوردگي اين صخره آگاه شده‌اند، 30 منزل مسكوني در مسير و اطراف اين صخره را از 15 روز گذشته تخليه كرده بودند.
به گفته اهالي اين روستا اين صخره‌ها روز به روز بر اثر بارندگي‌هاي زياد و زلزله‌هاي متعدد حركت كرده و از همديگر جدا و سبب ريزش قطعات بزرگ سنگ به پايين مي‌شوند.
به گفته اهالي روستا وقوع زلزله‌هاي متعدد سبب ريزش اين صخره شده و اگر اين ريزش ادامه داشته باشد، امكان تخريب چند واحد مسكوني در مسير اين صخره و حتي ايجاد خسارت‌هاي جاني و مالي زياد وجود دارد.
روستاي ژيوار در 90 كيلومتري شهرستان سروآباد واقع شده و بافت روستا به دليل كوهستاني و صعب‌العبور بودن پلكاني است و در پايين دست صخره‌هاي سخت قرار گرفته است.
از ابتداي امسال تاكنون بيش از 10 مورد زلزله در شهرستان سروآباد به ثبت رسيده كه بزرگ‌ترين آن زلزله‌اي به مقياس 2/4 ريشتر است.
شهرستان سروآباد نيز يكي ديگر از نقاط زلزله خيز استان كردستان است كه سالانه زلزله‌هاي زيادي در آن روي مي‌دهد.
در حال حاضر بيش از 100 روستا در كردستان در چنين شرايطي قرار مي‌گيرند.
انتهاي پيام/ل20

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن