تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820811472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات هاشمي رفسنجاني و طالباني در بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مذاكرات هاشمي رفسنجاني و طالباني در بغداد
مذاكرات هاشمي رفسنجاني و طالباني در بغداد
صفحه 16 سياسي 1 ، شماره سريال 17215 ، تاريخ انتشار 871213

آيت ا... هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و جلال طالباني رئيس جمهوري عراق درباره زمينه هاي همكاري ٢كشور تبادل نظر كردند.

به گزارش واحد مركزي خبر، آيت ا... هاشمي رفسنجاني در اين ديدار گفت: آرزو داريم اشغال سرزمين عراق هر چه زودتر پايان يابد و مردم اين كشور، يكپارچه و مستقل و بدون حضور بيگانگان در مسير توسعه و پيشرفت گام بردارند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري، قانون اساسي عراق را گام مهمي در جهت استقلال اين كشور دانست و با تأكيد بر لزوم هماهنگي طوايف و مذاهب مختلف در عراق، اقدامات مسئولان اين كشور را در اين زمينه تحسين برانگيز خواند.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برگزاري انتخابات گوناگون در عراق از جمله انتخابات اخير، اين امر را نشانه بلوغ و اراده مردم اين كشور براي استقلال و آزادي برشمرد.وي گفت: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آمادگي دارد در كنار مردم عراق باشد و از هيچ كمكي براي پيشرفت و توسعه اين كشور دريغ نخواهد كرد.جلال طالباني رئيس جمهور عراق هم در اين ديدار با قدرداني از كمك هاي انساندوستانه و همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران با مردم عراق پس از سقوط صدام، سفر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را به عراق بااهميت خواند.

رئيس جمهور عراق همچنين تصريح كرد: با توجه به سابقه سازمان تروريستي منافقين در كشتار مردم مظلوم و بي دفاع عراق در كنار ديكتاتور سابق بغداد، مردم عراق قويا اخراج منافقين از عراق را خواستار هستند.جلال طالباني در پايان مذاكراتش با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بغداد، در جمع خبرنگاران افزود: دولت عراق در چارچوب قانون اساسي خود كه حضور افراد مسلح بيگانه را در سرزمين عراق ممنوع كرده است تصميم دارد منافقين را اخراج كند.

رئيس جمهور عراق تأكيد كرد: اعضاي اين گروهك تروريستي بايد در مدت زمان مشخصي از عراق خارج شوند و دولت بغداد تلاش مي كند كشور ديگري را متقاعد كند تا آنان را تسليم ايران كند.طالباني با تجليل از شخصيت آيت ا... هاشمي رفسنجاني به عنوان سياستمداري شناخته شده در منطقه و عرصه بين المللي گفت: مقامات عراقي خواهان استفاده از تجربيات ارزنده رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مديريت كشور پس از جنگ هستند.رئيس جمهور عراق سفر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عراق را نشانه توجه خاص نظام جمهوري اسلامي ايران به مردم عراق و تلاش براي كمك بيشتر به عراقي ها در فايق آمدن بر مشكلاتشان خواند.

وي افزود: دولت عراق توافق هاي خوبي با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي گوناگون داشته است.آيت ا... هاشمي رفسنجاني نيز با اشاره به مجاهدت هاي طولاني ملت عراق در برابر ديكتاتوري صدام و حاكميت بيگانگان گفت: امروز عراق مورد توجه همه محافل سياسي جهان است.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: دولت و ملت ايران از موفقيت هاي مردم عراق خوشحالند و احساس برادري عميقي با مردم عراق دارند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن