تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرآن از منظر دانشمندان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: قرآن از منظر دانشمندان غربي
گروه خبرنگاران افتخاري / فاطمه جارچي: زيبايى ظاهرى و عمق معانى اين كتاب مقدس سبب شده است دانشمندان و اديبان جهان آن را بستايند و مردم را به مطالعه آن فراخوانند، براى نمونه، بخشى از گفتار دانشوران فرهيخته در اين نوشتار آمده است.
دانشمند به‌نام كوسين دپرسوال انگليسى مي‌گويد: زيبايى قرآن مثال‌زدنى است.

لومانس دانشمند آمريكايى يادآور شده است: اول شراره زيبا و با طراوت كه نور از قرآن كريم مى‏باراند و نور تابش مى‏كند بسم‌الله الرحمن الرحيم است كه دنيايى از معنا است.

مونت ‏گمرى انگليسى عقيده دارد: قرآن وقتى تلاوت مى‏شود گويى از قلب بيرون مى‏آيد و سپس به قلب نفوذ مى‏كند.

دانشمند فرانسوى ربوا نيز مي‌گويد: قرآن منطق و زيبايى دارد، به زور به كسى تحميل نمى‏شود بلكه لطيف است و در مقام اقناع به نيروى منطق مجهز است.

فيزيكدان شهير قرن بيستم آلبرت اينشتين اظهار كرده است: قرآن كتاب جبر يا هندسه يا حساب نيست، بلكه مجموعه‏اى از قوانين است كه بشر را به راه راست، راهى كه بزرگ‏ترين فلاسفه دنيا از تعريف و تعيين آن عاجزند، هدايت مى‏كنند.

دانشمند انگليسى سر ويليام موئيس نيز يادآور شده است: قرآن كريم آكنده از دلايل منطقى، علمى، قضايى، حقوقى، مدنى و مهم‏تر از همه لطافت است كه در كتب آسمانى بى‌نظير است.

دانشمند ايتاليايى مايل آنجلو ياداور شده است: قرآن با طراوت و منطق است و برخلاف تعاليم مسيحيت، قرآن انسان را موجودى شريف و با شخصيت مى‏داند نه موجودى كثيف و ذاتا آلوده.

نويسنده بلند آوازه روسيه تولستوى گفت: هر كسى بخواهد سادگى پيام الهي بى پيرايگى اسلام و عظمت كلام و طراوت سخن را در يابد، قرآن بخواند.

دانشمند اسكاتلندى توماس كارلايل عقيده دارد: قرآن تنها كتاب بليغ همه اعصار است.

نظر اديب اسكاتلندى راكستون نيز اين چنين است: ساليان دراز در جست و جوى حقيقت‏بودم، آن را در اسلام و قرآن يافتم.

دانشمند و خاورشناس شهير آلمانى تئودور نولدكه مي‌گويد: قرآن با منطق علمى و روش اطمينان بخش و قانع‌كننده‏اى كه دارد، دل‏هاى شنوندگان خود را به سوى خويش توجه داده است.

دانشمند فرانسوى سديو اظهار كرده است: در قرآن كه اوج زيبايى سخن‏ها است، چيزى از مقررات اجتماعى فروگذارى نشده است.

رياضيدان، شاعر و نويسنده بلند آوازه آلمانى يوهان ولفگانگ فون گوته هم مي‌گويد: قرآن اثرى است ‏سترگ كه به واسطه سنگينى عبادات آن در آغاز خواننده را مخير و سپس مفتون جاذبه خود مى‏كند و بالاخره انسان بى‏اختيار مجذوب زيبايى‏هاى بى‏پايان آن مى‏‌شود.

نظر محقق آمريكايى ويل دورانت نيز اين است كه در قرآن قانون و اخلاق و بسيارى از اصول و مبانى يكسان آمده است. در قرآن اگر از دين صحبت مى‏كند، از دنيا چشم نمى‏پوشد.

فيزيكدان شهير قرن بيستم آلبرت اينشتين هم اظهار كرده است: قرآن كتاب جبر يا هندسه يا حساب نيست، بلكه مجموعه‏اى از قوانين است كه بشر را به راه راست، راهى كه بزرگ‏ترين فلاسفه دنيا از تعريف و تعيين آن عاجزند، هدايت مى‏كنند.

خاورشناس مشهور آلمانى ژوزف هوردوويچ هم گفته است: قرآن عامل بسيار شگرفى در بالا بردن فكر مسلمانان بود و باعث‏شد آنان به تحقيقات علمى و پديد آوردن انديشه پيش از ما غربيان حركت كنند.

اديب اسكاتلندى راكستون هم يادآور شده است: ساليان دراز در جست و جوى حقيقت‏بودم، آن را در اسلام و قرآن يافتم.

دانشور اسكاتلندى رابرتسون هم عقيده دارد: قرآن مقدس در مسائلى همچون دورويى، كينه، تكبر، غرور، بى‌عدالتى و غيره بسيار سختگير و در مورد صفات نيك مانند صبر، حق‏شناسى صداقت، جديت و . . . بسيار مصر و جدى است و خواندن آن بسيار دلنشين و داراى جذبه‏اى فرا زمينى است.

اديب، شاعر و منتقد مشهور انگليسى كرنيكو يادآور شده است: قرآن برادر كوچكى دارد به نام نهج‌البلاغه، آيا براى كسى امكان دارد كه مانند آن بياورد تا ما را مجال گفت و گو در امكان آوردن بلاغتى نظير بلاغت قرآن كريم باشد.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن