تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820862855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميدان گازي خزر سردار جنگل نام گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ميدان گازي خزر "سردار جنگل" نام گرفت
تهران - وزير نفت در نامه‌اي ضمن تشكر از دست‌اندركاران شركت نفت ‌خزر، از نامگذاري ميدان جديد گازي كشف شده در آب‌هاي درياي خزر به نام "سردار جنگل" خبر داد.


به گزارش روز يكشنبه ايرنا و به نقل از اداره‌ كل روابط عمومي وزارت نفت ،" رستم قاسمي" در نامه‌اي به" احمد قلعه‌باني " معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي نفت ايران تصريح كرد: به اين ترتيب ميدان گازي كشف ‌شده در درياي خزر به نام «سردار جنگل ميرزا كوچك خان» نام‌‌گذاري مي‌شود.

اين گزارش افزود: وزير نفت در اواسط آذر ماه امسال از كشف ميدان جديد گازي در آب‌هاي درياي خزر خبر داد. از نظر موقعيت جغرافيايي اين ميدان گازي در انتهاي بخش مرزي و در عمق 700 متري آب‌هاي درياي خزر قرار دارد و يك ميدان مستقل گازي به حساب مي‌آيد.

برآورد مي شود اين مخزن گازي حدود 50 تريليون فوت مكعب يعني بيش از 10 برابر ميدان شاه دنيز در جمهوري آذربايجان ذخيره گازي داشته باشد و اين درحاليست كه پيش از اين سهم ايران در درياي خزر 11 تريليون فوت مكعب گاز اعلام شده بود.

در تاريخچه مبارزات آزاديخواهانه مردم ايران‌،قيام ميرزا كوچك خان از جمله نهضت‌هايي است كه با انديشه اسلامي و ضداستعماري شكل گرفت. ميرزا كوچك خان در روز 11 آذر 1300 هجري شمسي ميرزا كوچك‌خان پس از سال‌ها مبارزه عليه خيانت‌هاي قاجار و استبداد رضاخاني، به شهادت رسيد.

اقتصام**1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30743660

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن