تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821138663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات مالزي به پايين ترين حد خود در 8 سال گذشته رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: صادرات مالزي به پايين ترين حد خود در 8 سال گذشته رسيد
تهران/ واحد مركزي خبر/ اقتصادي 87/12/16
براساس اطلاعات رسمي كه روز جمعه در مالزي منتشر شد، صادرات اين كشور در سال منتهي به ماه ژانويه بيست و هفت و هشت دهم درصد كاهش يافت و به پايين ترين سطح خود از سال دو هزار و يك تاكنون رسيد.
در بحبوحه كاهش تقاضاي شركاي تجاري اصلي كوالالامپور، وزارت بازرگاني مالزي امروز در بيانيه اي اعلام كرد صادرات اين كشور در ژانويه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به سي و هشت ميليارد و سيصد ميليون رينگت( ده ميليارد و دويست و هشتاد ميليون دلار) كاهش يافت . واردات اين كشور نيز در اين مدت سي و دو درصد كاهش را تجربه كرده است.
براساس اين گزارش، ارزش كل مبادلات تجاري مالزي در ماه ژانويه به شصت و هفت ميليارد و هفتصد و هفتاد ميليون رينگت رسيد كه حاكي از كاهش بيست و نه و هفت دهم درصد در مقايسه با مدت مشابه يك سال قبل است.
اين در حاليست كه مالزي در اين ماه توانست مازاد تجاري هشت ميليارد و هشتصد و سي ميليون رينگتي را به ثبت برساند.
يه كيم لنگ اقتصاددان ارشد مي گويد ميزان كاهش صادرات مالزي بيشترين در هشت سال گذشته بوده است.
وي در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد اين كاهش بدترين از زمان كاهش بيست و پنج درصدي صادرات لوازم برقي در سال دو هزار و يك در جريان بحران جهاني فناوري اطلاعات است.
به گفته وي، اين كاهش قابل توجه به علت كاهش شديد تقاضا و كاهش قيمتها است و مالزي در حال حاضر اثرات كاهش جهاني صادرات را احساس مي كند.
وزارت بازرگاني مالزي اعلام كرد كاهش شديد صادرات اين كشور عمدتا به علت كاهش تقاضا براي لوازم برقي است كه يك سوم كل حجم صادرات اين كشور را به بازارهاي اصلي در چين، ژاپن، اروپا و امريكا در بر مي گيرد.
موسسه تحقيقات اقتصاد مالزي روز چهارشنبه اعلام كرد مالزي در استانه ركود اقتصادي قرار دارد زيرا كاهش تقاضا به صادرات و توليدات اين كشور لطمه مي زند و انتظار مي رود رشد اقتصادي مالزي در سال جاري ميلادي فقط نيم درصد باشد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كوالالامپور، اطلاعات رسمي كه هفته گذشته منتشر شد، نشان داد رشد اقتصادي مالزي در سه ماهه چهارم سال دو هزار و هشت به علت كاهش صادرات و توليدات اين كشور در نتيجه كاهش تقاضا، به يك دهم درصد كاهش يافته است.
122/137

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن