تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821078050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار زنجان: هر بانكي كه به تعهدات خود عمل نكند توبيخ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار زنجان: هر بانكي كه به تعهدات خود عمل نكند توبيخ مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار زنجان گفت: بانك‌ها اختيار پرداخت تسهيلات به هر طرحي كه از سوي كارگروه معرفي شده را دارند و هر بانكي كه به تعهدات خود عمل نكند، توبيخ مي‌شود؛ چرا كه به وظيفه خود عمل نكرده و اين به معناي آن است كه آن را قبول ندارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه زنجان، عبدالمحمد رئوفي‌نژاد كه در جلسه ستاد اشتغال و سرمايه‌گذاري استان، اظهار كرد: در ارائه تسهيلات همه چيز شفاف است و وظيفه بانك‌ها جذب و پرداخت بوده و توجيهات هم قابل قبول نيست. در آخرين جلسه كارگروه اشتغال پس از بررسي عملكرد بانك‌ها طي 3 سال اخير به تشويق يا توبيخ آنها خواهيم پرداخت و مطمئن باشيد دولت نهم با كسي شوخي ندارد.

وي افزود: تاكيد بر پرداخت تسهيلات در چارچوب سهم بخشي است و اگر اين امكان وجود نداشته باشد بايد در سال آينده جبران شود؛ لذا هر بانكي كه كمتر از سقف بخش كشاورزي پرداخت داشته است به سهم آن در مرحله اول پرداخت تسهيلات در سال آينده افزوده خواهد شد.

اين مقام ارشد استان به مشكلات اعتبارات بخش كشاورزي اشاره كرد و ادامه داد: مصوبات بايد در بازه زماني مشخص اجرا شوند؛ به همين منظور در سال آينده سهم استان در دو مرحله پرداخت مي‌شود، پرداخت مرحله اول به جبران سهم بخش كشاورزي كه در سال جاري پرداخت نشده تعلق مي گيرند.

رئوفي نژاد تصريح كرد: از بانك‌هايي كه آمادگي عقد قرارداد دارند، درخواست مي‌شود كه در طرح خريد هواپيما براي پروازهاي استان كه اعتباري بالغ بر 10 ميليارد تومان نياز دارد، مشاركت كنند.

استاندار زنجان ابراز كرد: مقرر شده است تا بانك‌ها در بازه زماني مشخص، به هر طرحي و از هر بخشي مشروط بر تاييد كارگروه تا پايان سال تسهيلات ارائه دهند و نيز قسط اول طرح‌هاي عقد قرارداد شده تا 22 اسفند سال جاري پرداخت و طرح‌هاي جديد تا زمان تكميل سهم بانك، عقد قرارداد شوند.

در ادامه جلسه رييس سازمان كار و امور اجتماعي استان نيز به تشريح ميزان اعتبارات اختصاصي در سال جاري به بخش‌هاي مختلف پرداخت و اعتبار تخصيص يافته در بخش صنعت، خدمات و كشاورزي را به ترتيب 711، 180 و 302 ميليارد ريال عنوان نمود.

فضائل مقدسي افزود: اعتبار ارسالي در بخش صنعت استان 24 درصد و اعتبار مصوب آن 101 درصد و ميزان عقد قرداد در اين بخش تاكنون 76 درصد بوده كه 42 درصد آن به مرحله پرداخت رسيده است. در سال جاري در بخش خدمات 180 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافت كه با توجه به اعتبار ارسالي 123 درصد، 41 درصد آن مصوب شده است و از سوي ديگر اعتبار عقد قرارداد شده در بخش خدمات، 12 درصد بوده كه به همين ميزان به مرحله پرداخت رسيده است. در بخش كشاورزي نيز 302 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت كه111 درصد اعتباري ارسالي آن مي باشد كه 36 درصد به عقد قرارداد رسيده است. با توجه به اعتبارات تخصيصي در بخش خدمات و كشاورزي، راه طولاني را براي پيمودن در اين دو بخش پيش رو داريم و بايد تلاش و توجه بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.

وي افزود: در مصوبه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري در رابطه با جذب اعتبارات تخصيصي در سال جاري به استان مقرر شده است در مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت اولين قسط مصوب، پايدار كردن اعتبارات تخصيصي به استان پيگيري شود. با توجه به تجربه سال‌هاي گذشته مبني بر عدم انتقال مانده تخصيصي به سال بعد، گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه تحقق در جذب سال جاري با احتساب طرح‌هاي عقد قرارداد شده توسط بانك‌هاي عامل، 51 درصد است و اگر اين ميزان تا پايان رشد نكند، پرداخت تسهيلات در سال آينده دچار مشكل خواهد شد.

مجيدرضا خليلي خشنود تصريح كرد: بانك‌ها علاقه‌مند افزايش سرمايه در گردش ‌خود هستند و ميزان آن را به 41 درصد رسانده‌اند؛ لذا اگر بر اين امر نظارت نشود، اين ميزان تا سقف 100 درصد نيز افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: هر هفته دهها نامه در رابطه با تسهيلات در جهاد كشاورزي بررسي و به بانك‌ها معرفي مي‌شود و كارگروه‌ها نيز همواره در جهت خواست بانك‌ها عمل مي كند، حتي انتخاب طرح‌ها را به خود بانك‌ها واگذار نموده است اما بانك‌ها همكاري لازم را ندارند و اگر شرايط همين گونه ادامه يابد، صدمات جبران ناپذيري به اين بخش وارد خواهد شد.

اين مقام مسؤول يادآور شد: همه پرونده‌هاي ارائه شده به بانك شفاف‌سازي شده‌اند و مورد تاييد مسئولين استانداري است و حتي اگر مشكلي از سوي بانك‌ها مطرح شود، مي‌توان طرح ديگري را جايگزين كنيم.

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن