تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيكزاد اعلام كرد:هشت هزار ميليارد تومان پروژه راه در كشور در حال اجراست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نيكزاد اعلام كرد:هشت هزار ميليارد تومان پروژه راه در كشور در حال اجراست
هشت هزار ميليارد تومان پروژه راه در كشور در حال اجراست
قزوين- خبرگزاري مهر: وزير راه و شهرسازي گفت: 550 پروژه با هشت هزار ميليارد تومان اعتبار در بخشهاي ريلي، زميني و دريايي در كشور آماده افتتاح مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علي نيكزاد در جلسه راه و مسكن استان قزوين كه شنبه شب با حضور احمد عجم استاندار، مجيد نادري معاون برنامه ريزي استاندار، امير طاهرخاني نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي در سالن كنفرانس استانداري قزوين برگزار شد اظهارداشت: پيشرفت هر كشور در گرو توسعه شبكه حمل و نقل است و با گسترش اين شبكه ها قادر خواهيم بود در اقتصاد موفق عمل كنيم.

جابجايي 980 ميليون نفر در سال

وي گفت: در كشور ايران سالانه 980 ميليون نفر جابجا مي شوند كه 321 ميليون نفر توسط حمل و نقل عمومي جابجا مي شوند و حدود 77 درصد در جاده و مابقي در بنادر، شبكه ريلي و ناوگان هوايي صورت مي گيرد.

وي افزود: اهداف استراتژيك براي خود ترسيم كرده ايم كه دولت، مجلس پشتيبان ما بوده اند چون كار منطقي بوده است و مي خواهيم ايران را از شمال به جنوب و شرق به غرب از طريق ريل، جاده اصلي و بزرگراه به مهم متصل كنيم كه اگر اين كار محقق شود درآمد ترانزيت جمهوري اسلامي ايران به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

نيكزاد بيان كرد: در توسعه شبكه ريلي بايد اتصال به خارج از مرزها، رونق اقتصادي را مد نظر قرار دهيم و براي مثال اگر تا مرز خسروي شبكه ريلي ايجاد شود و به خانقين نرسد و يا در شلمچه به بصره نپيوندد و در گرگان به تركمنستان متصل نشويم هيچ سودي براي ما نخواهد داشت.

روزانه 500 پرواز داخلي

اين مسئول از روزانه 500 پرواز داخلي در كشور خبر داد و افزود: روزانه 700 پرواز عبوري از آسمان كشور داريم كه اين پروازها با وجود تحريم از يك هزار و 200 پرواز فراتر رفته است.

وي گفت: با وجود تحريم ها كه برخي حتي يك پيچ هم به ما نمي فروشند در چند سال اخير و پس از ادغام وزارتخانه هاي مسكن و راه تعداد 25 فروند هواپيما خريداري شده و توسعه بنادر در دستور كار وزارتخانه قرار گرفته است.

نيكزاد تصريح كرد: براي توسيعه ناوگان جاده اي برنامه مدوني داريم و امسال بنا داريم يك ميلون و 200 هزار واحد مسكن مهر را افتتاح كنيم كه 400 هزار واحد در روستاها و 800 هزار واحد در شهرهاست.

وي گفت: تا سال گذشته آمارها از وجود 18 ميليون و 500 هزار واحد مسكوني خبر مي داد اما در طول دو سال گذشته ساخت دو ميليون و700 هزار واحد مسكوني در كشور آغاز شده كه بيانگر تحول عظيمي است.

اجراي 550 پروژه با هشت هزار ميليارد تومان اعتبار

وزير راه و شهرسازي گفت: 550 پروژه با اعتباري بالغ بر هشت هزار ميليارد تومان در بخشهاي بزرگراه، آزادراه، راه آهن و راه روستايي و پروژه هاي بندري و فرودگاهي در دست ساخت است كه در سالهاي آينده افتتاح مي شود.

8500 كيلومتر راه آهن در حال ساخت

وزير راه و شهرسازي گفت: قبل از دولتهاي نهم و دهم مجموع شبكه ريلي كشور 9 هزار كيلومتر بود و در حال حاضر و در زمان دولت فعلي بيش از هشت هزار و500 كيلومتر راه آهن در حال ساخت است.

نيكزاد يادآورشد: بايد با همه توان و شيره جان ساخت و ساز كشور را پيش ببريم و اگر بخواهيم در چشم انداز بيست ساله كشور در راه و حمل و نقل قدرت اقتصادي منطقه شويم بايد به تكنيك قطار سريع السير دست پيدا كنيم.

نياز كلان شهرها/ قطار سريع السير

نيكزاد گفت: اگر بتوانيم قطار سريع السير را در كلان شهرها راه اندازي كنيم مشكلات رفت و آمد مردم حل مي شود لذا بايد كار گروهي انجام دهيم و با كارهايي مانند مسكن و حمل و نقل رضايت مندي مردم را جلب كنيم.

اين مسئول بيان كرد: بايد به تكنيك قطار سريع السير با سرعت 350 كيلومتر دست پيدا كنيم و تسهيلات بيشتري براي جابجايي مردم در كوتاهترين زمان فراهم كنيم.

وزير راه و شهرسازي از همه مسئولان و مردم خواست با هماهنگي و همكاري يكديگر در پيضرفت كشور سهيم شوند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن