تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820897635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما به شكست آمريكا در جنگ افغانستان اذعان كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اوباما به شكست آمريكا در جنگ افغانستان اذعان كرد
رئيس جمهوري آمريكا با اذعان به شكست كشورش در جنگ افغانستان از احتمال مذاكره با عناصر ميانه روي طالبان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن « باراك اوباما » در مصاحبه اي كه در شماره ديروز روزنامه « نيويورك تايمز » منتشر شد در پاسخ به اين سوال كه آيا كشورش در جنگ افغانستان كه وي از آن به عنوان جبهه مركزي جنگ با ترور ياد كرده پيروز شده است گفت : خير.
اوباما افزود : « در سال هاي اخير شاهد بدتر شدن اوضاع بوديم . طالبان جسورتر از گذشته شده است و در مناطق جنوبي افغانستان شاهد حملات آنها به شيوه هايي هستيم كه قبلا شاهد آن نبوديم . »
وي همچنين گفت كه دولت ملي هنوز اعتماد مردم افغان را به دست نياورده است .
اوباما ضمن برجسته كردن موفقيت راهبرد آمريكا در كشاندن برخي شورشيان عراق به پاي ميز مذاكره و دور كردن آنها از القاعده گفت كه ممكن است فرصت هاي مشابهي نيز در منطقه افغانستان و پاكستان وجود داشته باشد.
اوباما افزود : « اگر با ژنرال ديويد پترائوس فرمانده وقت نيروهاي آمريكايي در عراق كه اين راهبرد را مطرح و ارايه كرد گفت وگو كنيد فكر مي كنم خواهد گفت كه بخشي از موفقيت در عراق ناشي از دراز كردن دست همكاري به سوي افرادي بود كه ما آنها را بنيادگرايان اسلامي محسوب مي كرديم اما خودشان به خاطر اينكه به واسطه تاكتيك هاي القاعده در عراق به طور كامل منزوي شده بودند مايل به همكاري با ما بودند. »
با اين حال اوباما هشدار داد كه افغانستان عراق نيست و تلاش براي وفاق ملي در افغانستان مي تواند با دشواري هايي مواجه شود.
رئيس جمهوري آمريكا گفت : « ما بايد سياست خود را تغيير دهيم و اهداف نظامي ديپلماتيك و توسعه اي مان را به گونه اي تنظيم كنيم كه اطمينان دهد القاعده و تندورهايي كه به ما ضربه مي زنند پناهگاه هاي امني را كه امكان اجراي عمليات به آنها مي دهد در اختيار ندارند. »
گمان مي رود « اسامه بن لادن » رهبر القاعده در منطقه كوهستاني مرزي بين پاكستان و افغانستان كه معروف به پناهگاه تندروهاي طالبان مي باشد مخفي شده است .
اوباما گفت : « در كانون سياست جديد براي افغانستان بايد سياست هوشمندانه تري هم براي پاكستان تدوين شود. تا زماني كه پناهگاه هاي امن در اين مناطق مرزي وجود دارد كه دولت پاكستان نمي تواند آن را كنترل كند و يا با شيوه هاي موثر به آنها دسترسي داشته باشد شاهد آسيب پذيري مرز افغانستان هستيم . »
براساس اين گزارش اندكي پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در آمريكا نيروهاي تحت امر آمريكا با حمله به افغانستان رژيم طالبان را در اين كشور ساقط كردند اما اعضاي اين گروه در سال هاي اخير دوباره ساماندهي و پرچمدار شورش ها و ناآرامي هاي شديد و گسترده شده اند.
اوباما كه اندكي پس از به قدرت رسيدن در آمريكا به بازنگري در سياست آمريكا نسبت به افغانستان و پاكستان پرداخت با تاكيد بر تثبيت اوضاع امنيتي وخيم افغانستان فرمان استقرار 17 هزار نيروي اضافي را در اين كشور صادر كرد .
سناتور آمريكايي : اعزام نيرو به افغانستان اشتباه است
يك سناتور امريكايي نگهداري 50 هزار نيروي نظامي اين كشور در عراق را غيرضروري و اعزام 17 هزار نيرو به افغانستان را پيش از تكميل بازنگري در سياستهاي منطقه اي امريكا اشتباه خواند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني سي ان ان راس فينگولد سناتور حزب دموكرات و عضو كميته بودجه در سناي امريكا درباره طرح باراك اوباما رئيس جمهور براي كاهش نيروهاي امريكايي در عراق گفت : طرح اوباما در مقايسه با طرح قبلي كه از دولت بوش باقي مانده بود تغييرات زيادي كرده است .
وي افزود : گرچه طرح اوباما زمانبندي سريعي براي خروج نيروها از عراق نيست اما سريعتر از طرح بوش است البته تصميم وي براي نگه داشتن 50 هزار نيرو در عراق چندان قابل قبول نيست و اين تعداد بسيار بيشتر از شمار مورد نياز براي آموزش نيروهاي عراق و پشتيباني از آنهاست .
فينگولد درباره اعزام 17 هزار نيروي جديد به افغانستان هم گفت : اين اقدام درحالي كه هنوز بازنگري در سياستهاي امريكا در اين كشور تكميل نشده است كار درستي نيست پيش از اعزام نيروي جديد به افغانستان بايد نتايج اين بازنگري تكميل شود و بسياري از سوالات باقيمانده پاسخ داده شود.
وي افزود : بسياري از كارشناسان سياسي و نظامي معتقدند كه اعزام نيروي بيشتر به افغانستان باعث تقويت احساسات ضد امريكايي در اين كشور شده وافزايش نيروها باعث رانده شدن طالبان به داخل پاكستان مي شود كه اين كار در نهايت وضع را دشوارتر خواهد كرد.
اين سناتور طرح تحقيق درباره اشتباهات دولت بوش از جمله استفاده از شكنجه در بازجويي از زندانيان و زندانهاي سري در كشورهاي ديگري را طرحي مفيد در جهت مسئوليت پذيري بيشتر و جلوگيري از تكرار اشتباهات قبلي عنوان كرد.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن