تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816854052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشحضور 254 هنرمند در هفتمين دوسالانه نگارگري


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشحضور 254 هنرمند در هفتمين دوسالانه نگارگري
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ 254 هنرمند، آثار خود را در هفتمين دوسالانه نگارگري به نمايش مي گذارند.


به گزارش خبرنگار موج، نشست خبري هفتمين دوسالانه نگارگري با حضور مرتضيي حيدري دبير كل، دكتر محمد علي رجبي، جليل جوكار دبير علمي و حسين عصمتي دبير اجرايي دوسالانه در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد.
مرتضي حيدري دبير دوسالانه گفت: بعد از فراخواني كه به شكل آزاد از سوي دبيرخانه منتشر شد، 522 هنرمند آثار خود را در بخش هاي مختلفي از جمله نقاشي ايراني، تذهيب، گل مرغي به تعداد يك هزار 670 اثر ارسال كردند.
وي تصريح كرد: از تعداد 522 هنرمندي كه آثار خود را ارسال كردند، 366 هنرمند خانوم و 156 هنرمند آقا و 184 هنرمند از شهرستان هاو 333 هنرمند از تهران مي باشند.
وي ابراز داشت: در اولين بازبيني 293 هنرمند و 431 اثر براي حضور در دوسلانه انتخاب شده و بعد از بازنگري پاياني 254 هنرمند با 362 اثر انتخاب شده كه از اين تعداد 96 اثر در بخش تذهيب، 90 اثر در بخش گل مرغي، 129 اثر در بخش نگارگري و باقي آثار، منتخب هايي از آثار هنرمندان پيشكسوت اين هنر مي باشد.
وي افزود: تعداد بالاي آثار شركت كننده در جشنواره و كمبود فضا سبب شد تا بسياري از آثار قابل توجه شركت كننده در دوسالانه به نمايش درنيايد كه اين باعث تاسف داوران بود.
حيدري گفت: علاوه بر نمايشگاه، يك همايش سه روز و يك كارگاه آموزشي قابل توجه نيز در فرودين ماه برگزار خواهد شد كه مي تواند تاثيرات قابل توجهي در پيشرفت نگارگري در كشور داشته باشد.
وي اظهار داشت: در هر رشته 3 نفر برگزيده خواهيم داشت كه به هر نفر 10 سكه بهار آزادي اهدا خواهد شد، همچنين در بخش همايش، به چهار نفر از برگزيدگان مقالات 4 سكه بهار آزادي تقديم مي شود.
نگارگري هنر ملي ايرانيان
دكتر محمد علي رجبي در ادامه همايش تصريح كرد: هنر ملي ما در حوزه تصوير، هنر نگارگري است كه با سابقه تاريخي كه از قديم ترين زمان با ايرانيان بوده و نمادي از روح و جان فرهنگ و مظاهر زندگي ايرانيان است.
وي ابراز داشت: امروز نيز اين هنر، به عنوان هنر معاصر ايران و متعلق به همين مرز و بوم و با پشتوانه فرهنگي چند هزار ساله خود همچنان به راه خود ادامه مي دهد.
وي افزود: برگزاري هفتمين دوسالانه نگارگري، در واقع تابلويي براي نمايش فعاليت هاي اساتيد بزرگ در پرورش هنرمندان جوان در اين عرصه مي باشد و خواهيم فهميد كه طي دو ساله گذشته هنر نگارگري در ايران تا چه اندازه پيشرفت كرده است.
رجبي در خصوص برگزاري همايش ملي نگارگري در فروردين ماه 88، گفت: آنچه كه در اين همايش انجام مي دهيم، فعاليت هايي است كه مي تواند تكميل كننده اين نمايشگاه باشد، تا جوانان با مباحث ارائه شده در اين همايش دريابند كه چه مسائلي در حاشيه هنر نگارگري وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: معمولاً در نمايشگاه هاي اين چنين، برخي از هنرمندان به دليل انتخاب نشدن اثر خود ابراز گله مندي مي كنند، اين درحالي است كه اگر داوري به يك كلاس آموزشي تبديل شود، ديگر جايزه در آن مطرح نبوده، به همين دليل در اين بخش دو گروه از استادان نگارگر و استادان اهل نظر را دعوت كرده تا در جلسات و ميزگرد هايي براي هنرمندان دليل انتخاب نشدن اثر را اعلام كنند.
وي ابراز داشت: انتخاب مقالات در بخش همايش نيز مي تواند راهي براي درك توان علمي در بخش هنر نگارگري خواهد بود.
انديشه را بر تكنيك مقدم مي دانيم
جليل جوكار دبير علمي همايش در ادامه افزود: خوشبختانه در دوسالانه امسال، نقش فعالي درخصوص پژوهش در آثار نگارگري داشتيم، به گونه اي كه 24 مقاله ارزشمند به دبيرخانه همايش ارسال شد كه از نظر علمي مورد بررسي داوران اين بخش قرار گرفت.
وي گفت: مقالات ارسال شده به جشنواره از جهات مختلف از جمله قوت در پژوهش و تدوين مناسب، انتخاب موضوع بكر و خلاقانه در مقاله، قدرت استدلال و استخراج مطالب، ميزان اشرف پژوهش گر در خصوص مطلب مورد پژوهش مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: اين همايش در روزهاي 30، 31 فروردين و يكم ارديبهشت ماه 88 برگزار شده و روز سوم همايش به صورت يك ميزگرد خواهد بود.
وي تصريح كرد: ما در بخش نگارگري نيازمند هنرمندان پژوهشگر و نگارگران صاحب دانش و پژوهش هستيم، در واقع با برگزاري چنين همايشي نشان داديم كه انديشه را بر تكنيك مقدم مي دانيم.
وي در پايان اذعان داشت: نگارگر قبل از آنكه دست به قلم شود بايد اهل انديشه باشد، نگارگران امروز با توجه و مطالعه آثار گذشته اين سرزمين در حوزه نگارگري مي توانند روند پيشرفت خود در زمينه اين هنر را تصحيح كنند.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن