تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820796546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان اردبيل خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان اردبيل خبر داد
خبرگزاري فارس: مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان اردبيل گفت: موافقتنامه احداث هفت باب كتابخانه روستايي در روستاهاي استان اردبيل با معاونت برنامه‌ريزي استانداري از محل طرح ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي استان منعقد شد.


صادق فرهمندامين امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: 4 ميليارد و 410 ميليون ريال براي احداث هفت باب كتابخانه روستايي و تعمير و تجهيز سه باب كتابخانه روستايي در سطح استان، به اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي اختصاص يافته است.
وي يادآور شد: نقشه تيپ استاندارد اين مكان‌هاي فرهنگي براي تاييد نهايي به سازمان نظام مهندسي استان ارائه شده است.
فرهمندامين مساحت پنج باب از كتابخانه‌هاي روستايي مذكور را 150 متر و دو باب ديگر را 250 متر، جمعاً 1050 متر مربع عنوان كرد و افزود: با تكميل اين پروژه‌ها مساحت كتابخانه‌هاي عمومي به 28 هزار و 550 متر مربع خواهد رسيد.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان اردبيل فضاي فيزيكي استاندارد براي هر 100 نفر را هشت متر مربع عنوان كرد و گفت : در حال حاضر فضاي فيزيكي مطالعاتي براي هر100 نفر در كشور 2.2 دهم متر مربع بوده و در استان اردبيل اين رقم به 2.7 دهم متر مي‌رسد.
وي بيان داشت: انتظار داريم با تكميل پروژه‌هاي كتابخانه‌هاي روستايي و كتابخانه‌هاي مركزي در حال ساخت در مراكز شهرستان‌هاي پارس‌آباد، نمين، بيله‌سوار و خلخال، به استانداردهاي جهاني نزديك شويم
فرهمندامين پيشرفت فيزيكي كتابخانه‌هاي مركزي را 35 درصد اعلام و خواستار اعتبار لازم براي تكميل اين پروژه‌ها شد.
اين مسئول يادآور شد: در حال حاضر 65 باب كتابخانه عمومي و مشاركتي در سطح استان فعال است كه از اين تعداد 51 باب كتابخانه عمومي و 14 باب كتابخانه مشاركتي هستند كه با همكاري ساير نهادها و موسسات دولتي و غير دولتي ساماندهي شده و در حال ارائه خدمات كتابخانه‌اي به عموم مردم هستند.
وي در ادامه به برنامه‌هاي متنوع فرهنگي اجرا شده در كتابخانه‌‌هاي روستايي استان اردبيل اشاره كرد و ابراز داشت: براي توسعه فعاليت‌هاي كتابخانه‌اي بويژه در روستا‌ها در نيمه اول سال جاري همايش‌هاي مختلفي براي تجليل از فعالان و علاقمندان به كتاب، كتابخانه و كتابخواني و همچنين نمايشگاه‌هاي كتاب و مسابقات نقاشي و كتابخواني در روستا هاي استان برگزار شد و اين برنامه‌ها با استقبال گسترده دانش‌آموزان و اهالي روستا‌ها همراه بود.
انتهاي پيام/صا20

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن