تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار اردبيل:ادبيات سياسي اردبيل را با شعار محروميت‌زدايي تغيير مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار اردبيل:ادبيات سياسي اردبيل را با شعار محروميت‌زدايي تغيير مي‌دهيم
خبرگزاري فارس: استاندار اردبيل گفت: ادبيات سياسي و اقتصادي استان را با شعار محروميت‌زدايي در تمام عرصه‌ها تغيير مي‌دهيم و اين واژه را به بايگاني تاريخ مي‌سپاريم.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، منصور حقيقت‌پور صبح امروز در همايش بهياران، بخشداري‌ها و روساي شوراهاي روستاهاي اردبيل اظهار داشت: تلاش مي‌كنيم براي روستاييان زندگي عزتمندانه در حوزه اسلام و تمدن اسلامي را فراهم كنيم و ذائقه آنها را با تمام نعمت و فزوني عزت شيرين كنيم.
وي با بيان اينكه اصلي‌ترين هدف ما در تغيير ساختار روستاها رسيدن به درآمد و توليد ثروت در روستاهاست، افزود: پيوست بزرگي كه در نگاه به روستاها بايد اساس قرار گيرد اين است كه در قالب تعاوني، طرح‌هاي اقتصادي و توليدي را در روستاها با هدف افزايش درآمد و توليد ثروت روستانشينان فراهم كنيم تا هر روستايي بتواند در محوري مشخص فعاليت كند.
استاندار اردبيل محور اقتصادي در روستاها را اقتصاد معيشتي عنوان كرد و ادامه داد: در برنامه جديد خود يك طرح اقتصادي را براي هر روستا تعريف مي‌كنيم تا تمام روستاييان سهام‌دار آن باشند و اين زمينه با توجه به شرايط روستا و نيز توانمندي‌ آنها در بخش‌هاي مختلف نظير توليد گلخانه‌اي، توليدات دامي، پرورش گل و ... به صورت تعاوني‌هاي توليدي شكل مي‌گيرد.
حقيقت‌پور با اظهار تاسف از اينكه رابطه توليد و مصرف در روستاها در حال حاضر معكوس شده است، خاطرنشان كرد: زماني روستايي ما در اغلب زمينه‌ها توليدات خود را روانه بازار شهرها مي‌نمود، اما اكنون اين روند بالعكس شده به طوري كه روستايي ما هم‌اكنون اكثر نيازهاي خود را از شهرها تامين مي‌كند.
وي تصريح كرد: تلاش استانداري بر اين است كه با محوريت توليد ثروت، شعار « تمامي نعمت و فزوني عزت » را در عرصه‌هاي زندگي روستايي نيز به نمايش بگذارد، اما متاسفانه اين شعار همچنان در غربت مانده است و از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان مورد اقبال قرار نگرفته است.
حقيقت‌پور در بخش ديگري از سخنان خود مشكل مهاجرت روستانشينان به شهرها را يادآور شد و گفت: با رفع محروميت‌ها و مهيا كردن امكانات مورد نياز مي‌توانيم از اين پديده جلوگيري كنيم و روستانشينان را با يك درآمدزايي مناسب به زندگي در روستاها اميدوار كنيم.
وي پايه اصلي توسعه را روستاها عنوان كرد و ادامه داد: شعار توسعه متوازن زماني تحقق مي‌يابد كه بتوانيم همزمان با توسعه شهري تغييرات قابل ملاحظه‌اي را در زندگي روستاييان ايجاد كنيم و به تثبيت زندگي در روستا كمك‌ كرده باشيم.
حقيقت‌پور با بيان نظريه‌هاي جامعه‌شناختي در مورد ويژگي‌هاي جامعه شهري و روستايي اضافه كرد: در گذر از زندگي روستايي به شهري آنچه امروز ما را رنج مي‌دهد اين است كه عشق و محبت در جامعه گسترده روستايي امروز به يك زندگي ماشيني تبديل شده است و ديگر كمتر سراغي از حاكميت عشق و محبت را شاهد هستيم.
استاندار اردبيل در پايان بيان كرد: در زندگي شهري به جاي عامل عشق و محبت عقل و منطق منفعت‌گرا حاكم است و انسان‌ها محاسبه‌گر شده‌اند و در رفتار و منش آنها يك ديدگاه سودجويانه و رفتار ساعتي حاكم است.
انتهاي پيام/ح10

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن