تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803732617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري عسگرپور/تلويزيون در ماجراي سفر اسكاري‌ها به ايران يك گل به خودي زد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبري عسگرپور/تلويزيون در ماجراي سفر اسكاري‌ها به ايران يك "گل به خودي" زد
مدير عامل خانه سينما با انتقاد از واكنش برخي رسانه‌ها و افراد به سفر نمايندگان آكادمي اسكار به ايران، عملكرد تلويزيون را در اين ماجرا به يك "گل به خودي" تشبيه كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدي عسگرپور در بخشي از نشست امروز خود با اشاره به واكنش‌هاي متناقض برخي رسانه‌ها درباره سفر اعضاي آكادمي اسكار به ايران گفت: يكي از روزنامه‌هاي رسمي كه از هزينه بيت‌المال استفاده مي‌كند در واكنشي تند از اين سفر انتقاد كرد. اين تفكر به توليد فيلم‌هاي مثل "300" منجر مي‌شود. براي من قابل پيش‌بيني بود كه اين سفر چه واكنش‌هايي در پي دارد و چه گروه و افرادي چه اظهار نظري درباره اين سفر مي‌كنند.

وي افزود: به نظر گروهي اصرار دارند با رفتارهايشان به اين ميهمانان نشان بدهند ما همان‌هايي هستيم كه در "بدون دخترم هرگز" و "300" ديده‌ايد. البته خوشبختانه گروهي تلاش مي‌كردند سابقه فرهنگي ما را نشان بدهند و در شان اين سوابق و تاريخ كهن حركت كنند. در هيچيك از نشست‌ها و برنامه‌ها سينماگران ايراني به اسكاري‌ها تعظيم نكردند و برخلاف برخي اطلاعات نادرست هيچ سينماگري تحقير نشد. اعضاي اسكار با تصويري صادقانه از ايران، فرهنگ، تاريخ و مردمش روبرو شدند.

عسگرپور در كنار سيد گنيس رئيس آكادمي اسكار

مدير عامل خانه سينما ادامه داد: برخورد تلويزيون با اين سفر برايم قابل پيش‌بيني بود. اين برخورد متناقض، فقدان انسجام و يكدستي در سازمان بزرگ صدا و سيما را نشان مي‌دهد. معاونت سياسي سازمان با پخش برنامه‌هايي به ريشه مشترك و پيوند عميق سينماي هاليوود، اسكار و صهيونيزم اشاره كرد و اصرار داشت مخاطب متوجه اين ارتباط بشود. اما دوستان سازمان در اين ماجرا يك گل به خودي زدند. فيلم‌هايي كه آنها درباره‌شان حرف مي‌زدند بارها از شبكه‌هاي مختلف روي آنتن رفته است.

عسگرپور در تشريح اين تشبيه خود گفت: فيلم "رقص با گرگ‌ها" كه در تحليل‌هاي دوستان نماد نگاه استعماري و نژادي هاليوود است، بارها از تلويزيون براي مخاطب گسترده پخش شده و "ميليونر زاغه‌نشين" كه قرار است نوروز روي آنتن برود در اين برنامه‌ها نماد نگاه استعماري معرفي شد. اگر دوستان واقعا اعتقاد دارند نبايد هيچ رابطه فرهنگي بين سينماي ايران و هاليوود و آكادمي اسكار نباشد، هيچ فيلم خارجي نبايد از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون روي آنتن برود.

مدير عامل خانه سينما گفت: مي‌دانم مهندس ضرغامي سينما را به خوبي مي‌شناسد و از جايگاه سينماي ايران در جهان خبر دارد، اما اين حركت را ناشي از تعريف نشدن بعضي سياستگذاري‌ها در صدا و سيما مي‌دانم. اگر دعوت از اعضاي آكادمي اسكار و برپايي چند سفر و كارگاه آموزشي خلاف منافع ملي است، پخش انواع و اقسام فيلم‌هاي هاليودي هم مصداق اين ماجرا است و فقط بايد از فيلمسازان سينماي مستقل آمريكا فيلم پخش كرد.

وي با اشاره به روشن بودن مواضع درباره اسكار گفت: ما كليت اسكار را قبول داريم اما هميشه نسبت به جزئيات آن نقدهايي داشته‌‌ايم و سينماگران ايراني در مناسبت‌هاي مختلف درباره اين انتقادها صحبت كرده‌اند. در اين نشست‌ها و فضاي تعامل كه با اعضاي آكادمي اسكار داشتيم سعي كرديم در اين باره صحبت كنيم و به شكلي شفاف مواضعمان را به اطلاع آنها برسانيم.

رئيس هيئت مديره خانه سينما ادامه داد: بعضي نصيحت‌ها و اظهار نظرهاي دلسوزانه در اين مدت نشان مي‌داد كه بعضي دوستان باور ندارند ما مردمي با سابقه فرهنگي و تاريخي كهن هستيم و به سادگي فريب نمي‌خوريم و اصلا اين ديدار و سفر قرار نبود زمينه فريب ما را فراهم كند. هدف اصلي تعامل فرهنكي براي رشد سينماي ايران بود.

عسگرپور با اشاره به واكنش مشاور رئيس جمهوري در امور هنري درباره اين سفر گفت: اظهار نظر ايشان شبيه به اظهار نظر خانم هيلاري كلينتن وزير امور خارجه آمريكا بود كه او هم از سفر اعضاي آكادمي به ايران انتقاد كرد. البته وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد صحبت‌هاي كلينتن نظر شخصي او است و موضع دولت آمريكا نيست. اين شباهت مواضع برايم جذاب بود.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن