تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820879928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرتضوي خبر داد: كاهش حجم قاچاق در سال 89 به 14 ميليارد دلار


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مرتضوي خبر داد: كاهش حجم قاچاق در سال 89 به 14 ميليارد دلار
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

حجم قاچاق برابر برآورد‌هاي سال 89، 14 ميليارد دلار بوده كه 13 ميليارد دلار آن كالاهاي ورودي و يك ميليارد دلار ديگر كالاهاي خروجي بوده است.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سعيد مرتضوي ـ نماينده ويژه رييس جمهور و رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز ـ در همايش سراسري بررسي روند اجراي مصوبات اخير دولت در عرصه‌ مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: برابر برآورد‌هاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سال 87 حجم قاچاق با استفاده از بررسي‌هاي علمي و تجارب ميداني 19 ميليارد دلار بوده كه 16 ميليارد دلار شامل كالاهاي ورودي و سه ميليارد دلار شامل كالاهاي خروجي بوده است.

وي اجراي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها از عوامل موثر كاهش حجم قاچاق عنوان و ابراز اميدواري كرد با اجراي كامل مصوبات اخير دولت و تصويب نهايي قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز شاهد مهار پديده‌ شوم قاچاق در كشور باشيم.

مرتضوي با اشاره به لايحه‌ مبارزه با قاچاق كالا و ارز خاطر نشان كرد: تدوين اين لايحه از اقدامات مهم و اساسي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز است كه با اهتمام نمايندگان و كميسيون قضايي مجلس با عنايت به تصويب كليات و چندين ماده‌ آن در صحن علني مجلس مراحل نهايي تصويب خود را مي‌گذراند.

وي ابراز اميدواري كرد با اجراي قانون جديد قانون سال 1312 قاچاق با همه موانع و ناكارآمدي‌اش به بايگاني رفته و قانون جديد با قابليت‌ها و نوآوري‌هاي ويژه در اين برهه از زمان كه مساله‌ اقتصادي داراي اولويت بيشتري است، در خدمت مبارزه‌ هوشمند و كارآمد با قاچاق كالا و ارز قرار گرفته و افقي درخشان در حمايت از اشتغال، سرمايه‌گذاري و توليد داخلي را ترسيم كند.

رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بخش ديگري از سخنان خود اجراي مصوبات اخير دولت را موجب كاهش قاچاق در كشور دانست.

وي طرح كد رهگيري كالاهاي وارداتي كه از اول آذر 90 براي بخشي از كالاها و در پنج گروه كالايي شروع شده، از جمله اقدامات موثر در كاهش حجم كالا به كشور ذكر كرد.

مرتضوي ادامه داد: طرح سامانه‌ فني واردات كالا از ثبت سفارش تا عرضه و هم چنين طرح كدينگ كالاهاي وارداتي از طرح‌هاي اساسي و بنيادي در شفاف‌سازي تجارت خارجي، حذف رانت، جعل و سند‌سازي و زمينه‌هاي بروز قاچاق كالا و ارز است.

وي هم‌چنين به تهيه و اجراي سامانه‌ تجارت آسان با همكاري وزارت نفت اشاره كرد و گفت: اين سامانه به منظور به حداقل رساندن زمينه‌ عرضه‌ خارج از شبكه و قاچاق فرآورده‌هاي نفتي در سطح ملي در حال اجراست و برابر گزارش وزارت نفت از تاريخ اول فروردين 1389 تا اول تيرماه 90 در واگذاري 14 ميليارد انواع مواد سوختي با اين مديريت صرفه‌جويي شده است.

رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در عين حال با اشاره به تاكيد رييس جمهور مبني بر اين‌كه بيشترين تلاش‌ها در بحث مبارزه با قاچاق بايد در جرائم باندي و كلان و سازمان‌يافته متمركز باشد، اظهار كرد: خوشبختانه مجموعه تلاش‌ها در جهت تحقق اين هدف در سال 89 صورت گرفته، به نحوي كه سهم پرونده‌هاي كمتر از يك ميليون تومان در سال 88، 55 درصد بوده ولي در سال 89 به 50 درصد رسيده و نشان مي‌دهد كه در رابطه با پرونده‌هاي خرد شاهد پنج درصد رشد منفي بوده‌ايم.

مرتضوي افزود: در مقابل در مورد پرونده‌هاي كلان و باندي ارزش پرونده‌هاي بالاتر از 100 ميليون تومان در سال 88، 162 ميليارد تومان بوده كه با تاكيدات دولت و پيگيري‌هاي به عمل آمده در سال 89، اين ميزان به 400 ميليارد تومان افزايش يافته است.

به گفته‌ وي رشد پرونده‌هاي باندي و كلان و بالاي 100 ميليون تومان در سال 1389، 146 درصد بوده است. در صورتي كه در مورد پرونده‌هاي خرد نه تنها رشدي حاصل نشده، بلكه شاهد رشد منفي نيز بوده‌ايم.

مرتضوي در پايان ساماندهي صدور و استفاده از كارت بازرگاني، ساماندهي اسكله‌ها و شناور‌ها و طرح بهينه‌سازي شناور‌هاي تجاري چوبي را از ديگر اهداف مصوبات ستاد و هيات دولت در اصلاح زيرساخت‌ها با هدف به حداقل رساندن زمينه‌هاي برخورد قاچاق كالا برشمرد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن