تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم اسب حيوان نجيبي است يك نقد اجتماعي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فيلم "اسب حيوان نجيبي است" يك نقد اجتماعي نيست
تهران - منتقد سينما، فيلم سينمايي "اسب حيوان نجيبي است" را يك اثر سينمايي جدي ندانست و تاكيد كرد كه اين فيلم هيچ نقد اجتماعي را مطرح نمي كند.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، "مسعود فراستي" جمعه شب در برنامه تلويزيوني "هفت" كه اختصاص به بررسي مسايل روز سينماي ايران دارد، در نقد فيلم سينمايي "اسب حيوان نجيبي است" به كارگرداني عبدالرضا كاهاني گفت: علت انتخاب اين نام را براي اين فيلم نمي فهمم، و عقيده دارم انتخاب اين عنوان بيشتر شبيه شوخي و برگرفته از يك بيماري شبه روشنفكري است.

وي ادامه داد: فيلم "اسب حيوان نجيبي است" نه نقد اجتماعي است و نه به فلسفه پوچي مي پردازد و به هيچ عنوان اثري جدي نيست.

اين منتقد سينما يادآور شد: ميزانسن هاي اين اثر سينمايي، بيشتر تئاتري است و كارگردان در خلق و ايجاد فضاي مناسب براي نشانه هاي مورد نظر خود در فيلم ناتوان است.

فراستي گفت: حرف هايي كه در اين اثر سينمايي، فيلمساز قصد گفتن آنها را دارد به نوعي رها شده و به اصطلاح روي هوا هستند.

وي با اشاره به نقدهايي كه بيشتر شبيه مجيزگويي است، تاكيد كرد: اين نوع نقدها بيشتر عليه فيلمساز است و براي كسي كه در حال تمرين فيلمسازي است، اين نوع نقدها نتيجه معكوس دارد و به صاحب اثر آسيبي جدي وارد مي كند.

"سعيد قطبي زاده" نيز درباره فيلم سينمايي "اسب حيوان نجيبي است" گفت: اين اثر سينمايي به عقيده من بهترين فيلم كاهاني پس از آثاري همچون "هيچ"، "آدم"، "بيست" و "آنجا" است.

وي افزود: فيلم "اسب حيوان نجيبي است" يك تجربه و پيشنهاد جديد براي سينماي ايران است و اين اثر سينمايي از روند معمول فيلمسازي در سينماي ما خارج شده است.

اين منتقد سينما تاكيد كرد: كاهاني در اين اثر سينمايي، گفت وگوها را حذف كرده و بيشتر به استفاده از كلام محاوره اي مردم روي آورده كه اين اتفاق خوبي است.

قطبي زاده گفت: كاهاني گفت وگوها را به زبان عاميانه و گفتار نزديك كرده و در نهايت "اسب حيوان نجيبي است" به رئاليسم(واقع گرايي) مورد نظر كارگردان نزديك شده است.

بررسي موضوع ممنوعيت حضور يك بازيگر در دو يا چند اثر به صورت همزمان از ديگر موضوعاتي بود كه در اين برنامه مورد نقد و بررسي قرار گرفت و "سيدضياء هاشمي" رييس صنف واحد تهيه كنندگان تاكيد كرد كه اين روند براي بازيگراني است كه نقش اول در يك فيلم را مي پذيرند و در عين حال تهيه كنندگان نيز ملزم به رعايت اين قانون هستند.

وي ادامه داد: مفاد اين قانون تاكنون تدوين نشده اما در نهايت پس از تكميل شدن، اطلاع رساني مي شود.

بررسي جشنوراه هفتم تا يازدهم فيلم فجر با حضور "علي معلم" نويسنده، منتقد و تهيه كننده سينما، از ديگر بخش هاي برنامه سينمايي "هفت" بود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30741247

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن