تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821042064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال چين از تلخي هاي 2011 تا آرزوهاي 2012


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوتبال چين از تلخي هاي 2011 تا آرزوهاي 2012
پكن - رشته پرطرفدار ورزش فوتبال در چين كه در سال 2011 ميلادي روزهاي تلخي را سپري كرد، با آرزوي تحولات اساسي به سال 2012 گام مي گذارد .


به گزارش ايرنا، تباني در اين رشته، فساد مالي در ميان برخي از فوتباليست ها و داوران، اختلاس در ميان مقام هاي ورزشي از جمله در فدراسيون و جابجايي هاي مديريتي از مواردي بود كه فوتبال چين را دچار لطمات شديدي كرد.

در حالي كه با نقل و انتقالات در فدراسيون فوتبال چين مي رفت تا طرفداران شرايط روحي بهتري پيدا كرده و از خاطرات تلخ فساد مالي رهايي يابند، تيم ملي فوتبال چين با پذيرش دو شكست سنگين در برابر تيم ملي عراق از راهيابي به جام جهاني 2014 بازماند.

با اين وصف مقام هاي ورزشي چين اميدوارند با روي كارآمدن كادر جديد در فدراسيون و به فراموشي سپردن روزهاي دشوار سال 2011 ميلادي، علاقه مندان و فوتبال دوستان شاهد تحولاتي اساسي در اين رشته در سال 2012 ميلادي باشند.

براي چيني هاي جوان اهميت فوتبال با اهميت دانش و علم مقايسه مي شود، تا آنجا كه مي گويند" اگر دانش و دانايي نيمي از يك جبهه نبرد باشد، فوتبال نيمي از موفقيت آن را تضمين مي كند."

با اين حال بسياري از كارشناسان معتقدند، براي پيروزي در اين جبهه، فوتبال چين بايد از ليگ برتر گرفته تا تيم ملي و از سازمان هاي مربوطه تا فدراسيون دستخوش تحولات اساسي شود تا آينده اين رشته ورزشي پرطرفدار، اميد بخش شود.

براي مردم چين اهميت هيچ رشته ورزشي به اندازه فوتبال نيست و آنان بر اين باورند كه كشورشان اگر در المپيك و يا جام هاي جهاني و آسيايي هيچ نشاني بدست نياورد اما اگر فقط در فوتبال موفق شود براي آنان كافي است.

براي مردم چين اين رشته ورزشي از هر دستاورد علمي از جمله پرتاب ايستگاه و آزمايشگاه فضايي و ماهواره هاي متعدد از اهميت بيشتري برخوردار است .

روزنامه "چاينا ديلي " اخيرا و پس از شكست تيم ملي چين در مقابل عراق نوشت: اگرچه رشته فوتبال تا اين اندازه براي مردم اهميت دارد اما متاسفانه تيم ملي از ميان يك ميليارد و 330 ميليون نفر جمعيت چيني موفق به يافتن 11بازيكن توانا كه اينچنين شكست هايي را متقبل نشوند ، نشده است.

" چاي جنخوا "، رييس فوتبال چين در تازه ترين اظهارات خود در اين باره مي گويد: ما عزم خود را براي متحول كردن اساس اين رشته ورزشي و پالايش آن از اختلاس و رسوايي مالي راسخ كرده ايم.

وي كه معاون سازمان كل تربيت بدني چين نيز است و از او با عنوان رييس آتي فدراسيون فوتبال چين ياد مي شود، بر اين باور است كه فوتبال كشورش سخت ترين دوران خود را تجربه مي كند.

مسوولان ورزشي در چين بر اين باورند كه تماشاگران و فوتبال دوستان از مقام ها و فدراسيون فوتبال و كميسيون هاي مسوول در تحولات زيربنايي اين رشته ورزشي پشتيباني مي كنند.

" چاي جنخوا " كه رسانه هاي چين او را دهمين رييس فدراسيون فوتبال چين مي دانند و بزودي در انتخابات آن شركت خواهد كرد، از بابت اين حمايت ها ابراز اميدواري كرده است.

در همين حال برخي ناظران كه به رويدادها بدبين هستند مي گويند، چين يك دهه ديگر پيش رو خواهد داشت تا در دوره رياست اين مقام ورزشي پله هاي ترقي را طي كرده و رضايت مردم را بدست آورد و تيم ملي را در رقابت هاي آسيايي و جهاني آينده موفق كند.

به اين دسته از كارشناسان ، مقام هاي فدراسيون فوتبال چين براي از بين بردن چهره زشت فساد مالي از اذهان فوتبال دوستان اين كشور راه سخت و طولاني در پيش خواهند داشت. فسادي كه از سال 2009 بتدريج آشكار شد .

اين فساد مالي آنقدر اثرگذار بوده كه اقبال عمومي در چين از مسابقات ليگ برتر اين كشور كاهش يافت .

اكنون مقام هاي ارشد سازمان تربيت بدني چون " چاي " مي گويند كه بايد همه چيز را متحول كرد.

" در حقيقت اگر چين بخواهد چنين فعاليت هاي زيربنايي را صورت دهد به طور طبيعي بايد بر نسل هاي آينده متمركز شود. كاري كه برخي از كشورهاي ديگر آسيايي چون ژاپن انجام داده اند."

بررسي ها نشان مي دهد كه تمامي تيم هاي ملي چين در آسيا قابل رقابت با رقباي خود نيستند و در جهان كه مسلما چنين بختي ندارند . لذا همه آنها بايد برنامه هاي درازمدت را به اجرا بگذارند .

ژاپني ها نيز در تحليلي از رشته فوتبال در چين به اين نتيجه رسيدند كه بايد كارها را به شكل زيربنايي آغاز كرد .

بايد اين ورزش در ميان كودكان محبوب شود، زيرا در اين صورت جمعيت كثيري فوتباليست در چين رشد خواهد كرد كه مي توان به لحاظ كيفي بتدريج روي آنها كار كرد.

از سوي ديگر چين براي رسيدن به اين هدف نيازمند افزايش سرمايه گذاري در باشگاه ها و توجه بيشتري به تماشاچيان و فوتبال دوستان است كه روح اين رشته ورزشي محسوب مي شوند.

بر اساس آمار فدراسيون فوتبال چين ، بيش از چهار ميليون و 200 هزار تماشاگر در مسابقات ليگ چين در سال 2011 ميلادي حضور داشتند كه بالاترين رقم در طول تاريخ اين ليگ بوده است.

از سوي ديگر 16 باشگاه ليگ برتر چين بيش از 316 ميليون دلار براي سال آينده ميلادي سرمايه گذاري كرده اند كه تازه ترين آن قرارداد 10 ميليون دلاري با " نيكولا آنلكا " مهاجم فرانسوي است تا در باشگاه " شنخوا " شانگهاي چين توپ بزند.

" وي دي " معاون فدراسيون فوتبال چين مي گويد : فوتبال در حال تغيير است، اما تغييرات كافي نيست .

وي گفت : باشگاه ها سرمايه هاي عظيم و نمايندگان قابل اطمينان در فوتبال كشور هستند. بايد به آنها و سودآوري باشگاه ها و سودبخش بودن سرمايه گذاري هاي آنها كمك كرد. زيرا آنها هستند كه بازيكنان ماهر پرورش مي دهند و بايد روزبه روز قوي تر و بهتر شوند.

آنچه مسلم است اينكه در چين بسياري مي خواهند يا فوتباليست كيفي باشند و يا شاهد آن باشند كه كشورشان بسياري از ماهرترين و با كيفيت ترين فوتباليست ها را در اختيار داشته باشد .

كارشناسان مي گويند، رشته فوتبال در چين اگرچه در سال 2012 براي پيشرفت هاي سريع تر گام هايي بر مي دارد و صاحبان آن عزم خود را براي رسيدن به اين هدف راسخ كرده اند اما ماهيت اين صنعت ورزشي خطر فساد مالي در آن را افزايش مي دهد و فرار از تباني ها و اختلاس ها كار ساده اي نيست . فسادي كه مي تواند بنيان برنامه هاي آتي براي توسعه فوتبال چين را از هم فروبپاشد .

آساق ** 275 ** 2100

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30741011

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن