تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت: بايد زمينه را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير نفت: بايد زمينه را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم كرد
بندر امام - وزير نفت گفت: بايد زمينه هاي مناسب را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي و به تبع آن سرمايه گذاري هاي خارجي فراهم كرد.


" غلامحسين نوذري" روز سه شنبه در مراسم آغاز به كار دو طرح پتروشيمي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) افزود: با مذاكرات روشن تر و سهل تر و ايجاد زمينه كار مي توان زمينه هاي اين سرمايه گذاري ها را فراهم كرد.
وي تصريح كرد: در سال آينده با توجه به محدوديت هاي بين المللي، قيمت نفت و قيمت محصولات پتروشيمي كه متاثر از بازار بين المللي مي باشد ، درآمدهاي آنها نسبت به امسال ممكن است متفاوت باشد.
وي اضافه كرد: نگاه به ساخت داخلي در استفاده از تجهيزات، استفاده از پيمانكاران داخلي و تقويت آنها، استفاده از همه توانمندي هاي كشور مي تواند بخشي از اين محدوديت هاي منابع مالي را جبران كرد.
نوذري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: محصولات پتروشيمي و توليد پالايشگاه هاي ما هنوز با وجود تلاش هاي صورت گرفته خوراك ديگر محصولات است و كشورهاي ديگر با تبديل اين خوراك به محصولات ديگر، مجددا آن را به ما مي فروشند.
وي گفت: براي برون رفت از اين وضعيت به دنبال بنيانگذاري پتروشيمي با تواني پايدار در كشور هستيم كه بر اساس محور برنامه پنجم توسعه كشور مي بايست از ميزان توليد موجود در كشور توسعه پايدار و ايجاد اشتغال را فراهم كنيم.
وزير نفت به فعاليت هاي عام المنفعه وزارت نفت در خوزستان اشاره كرد و افزود : در سفرهاي استاني اعتبارات خوبي به اين منظور به استان اختصاص يافت و در سال جاري دو هزار و 700ميليارد ريال از سوي وزارت نفت براي انجام كارهاي عام المنفعه و انجام كارهايي كه گره گشاي مشكلات مردم استان باشد ، اعتبار اختصاص يافت.
استاندار خوزستان نيز گفت: پيوند بين توسعه و مردم كه در دولت نهم عميق تر شده و به آن توجه بيشتري شده ، سبب گرديد تا امروز صنعت كارهايش را بدون مشاركت مردم انجام نمي دهد.
"سيد جعفر حجازي" ضمن تقدير از وزير نفت به خاطر اقدامات عام المنفعه در خوزستان اظهار داشت: پيش از اين تنها تاسيسات نفتي در استان وجود داشتند اما امروز در هر جاي خوزستان كه قدم مي گذاريم بيمارستان ها، درمانگاه ها و ورزشگاه هاي بسياري مي بينيم كه توسط وزارت نفت در استان احداث شده اند.
وي اضافه كرد: به دليل اين اقدامات عام المنفعه مردم خوزستان امروز خودشان را از مجموعه نفت مي دانند و اين جز ويژگي هاي وزارت نفت و دولت نهم است.
حجازي گفت: دولت نهم با شتاب بالا و عزم جدي در جهت توسعه كشور و خوزستان همراه با عدالت محوري دنبال مي كند.
مرحله نخست پتروشيمي كارون شامل سه واحد TDL (تولوئن دي ايزوسيانات) با ظرفيت اسمي 40 هزار تن، اسيد كلريدريك با ظرفيت اسمي 116 هزار تن و آب ژاول با ظرفيت 36 هزار تن است كه افتتاح شد.
با بهره برداري از اين طرح كه راه اندازي آن سه هزار ميليارد ريال هزينه در برداشته سالانه بيش از 170 هزار تن انواع محصولات پايه پتروشيمي در اين شركت توليد خواهد شد.
شركت پتروشيمي كارون نخستين شركتي است كه با هدف جلب سرمايه خارجي در توسعه صنايع شيميايي كشور پس از تصويب قانون حمايت از سرمايه گذاري خارجي در ماهشهر ايجاد و تاسيس شده است.
ايزوسيانات از جمله مواد استراتژيك با سود اقتصادي بالا هستند كه در صنعت پتروشيمي و در توليد طيف وسيعي از كالاها مصرف مي شوند.
طرح توسعه يوتيلتي مجتمع پتروشيمي فجر شامل برق با ظرفيت 250 مگاوات، بخار با ظرفيت 120 تن در ساعت، آب RO با ظرفيت 1170 متر مكعب در ساعت، آب dm با ظرفيت 490 مترمكعب در ساعت، آرگون 210 نرمال مترمكعب در ساعت، نيتروژن 9000 نرمال مترمكعب در ساعت و اكسيژن 9000 نرمال مترمكعب در ساعت نيز امروز با حضور وزير نفت به بهره برداري رسيد.
اعتبار هزينه شده براي راه اندازي اين طرح در زميني به مساحت 30 هكتار 194 ميليون دلار مي باشد .
ك/27153

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن